    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy ten prawnik zna prawo?
    Date: Wed, 19 Mar 2003 16:29:47 +0100

    "Flower" <m...@0...000p000l> wrote in message
    news:Xns9343A48BB9124flowerpower@22.7.19.11...
    > Chodzi o to, ze ów prawnik pisze na półtorej strony A4, że podstawą
    > naliczenia odszkodowania za niewydanie w terminie świadectwa pracy
    > nie może byc wysokość wynagrodzenia za pracę, za ktorą nie wydano
    > świadectwa (art. 99 kp)
    > Mnie sie zdaje, że jest... ale nie jestem prawnikiem...

    On ma racje. Żeby w ogóle było odszkodowanie, to należy udowodnić _szkodę_,
    i to jej wysokośc będzie podstawą "naliczenia" ( dziwny język )
    odszkodowania. Wysokośc wynagrodzenia jest w tym przypadku równie relewantna
    jak średnia temperatura wody w Bałtyku w lipcu ;-) Chyba oczywiście, że jest
    to utracone w wyniku niewydania swiadectwa wynagrodzenie u nowego
    pracodawcy, ale tak chyba nie jest, prawda?

    > On oczywiście działa na ich korzyść, ale czy zna prawo, czy nie? Czy
    > w ogóle jest możliwe, żeby sąd pracy zasądził pozawnym od powoda
    > koszty postepowania?

    No jak przegra, to co - pozwany ma płacić? Nie dam za to głowy, bo nie
    widziałem w praktyce, ale zwolnienie z opłat tak, ale inne koszty musi
    ponieść. Tak ja widze 463 kpc.

    Depi.