  • 31. Data: 2008-04-16 07:48:29
    Temat: Re: czy policjant może kłamać?
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    No, ja miałem ciekawszą sytuację. Wyprzedzałem ciężarówkę na dwupasmówce
    jadąc ok 90km/h. Nagle gwałtownie dojechał do mnie z tyłu samochód
    trąbiąc i migając długimi. Przyspieszyłem, żeby szybciej dokończyć
    wyprzedzanie i go przepuścić.
    Zrobiło się na moment 120, po wyprzedzeniu zjechałem na prawy pas a oni
    po chwili mnie zatrzymali za przekroczenie prędkości bezczelnie mówiąc,
    że mnie w ten sposób sprowokowali.
    Miałem pasażera, nie przyjąłem mandatu.
    Szybko zmienili ton i uparli się na pouczenie. Ewidentnie nie mieli
    ochoty na sąd. Wyglądali na misia co z zajączkiem zbiera na flaszkę

    MAc

  • 32. Data: 2008-04-16 09:02:08
    Od: "|<onrad" <b...@g...com>

    robal pisze:
    > http://skocz.pl/nieoznakowany

    O, dzieki. Ale:

    "Policjant jadący radiowozem nieoznakowanym za kierowcą łamiącym
    przepisy drogowe, spełnia warunek konieczny do prawidłowego wykonania
    powierzonych mu zadań."

    A co jezeli jechal przed? To raczej opisuje sytuacje w ktorej policjant
    jedzie za samochodem po to by nagrac z jaka predkoscia ten jechal.
    Natomiast oni "sobie jechali" z nadzieja ze ich ktos wyprzedzi

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 33. Data: 2008-04-16 09:32:23
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

> [...]

    > policjant jedzie za samochodem po to by nagrac z jaka predkoscia ten
    > jechal. Natomiast oni "sobie jechali" z nadzieja ze ich ktos wyprzedzi

    Dlaczego nie dzwonisz na 112 jeśli wyprzedzasz pojazd jadący z nieprzepisową
    prędkością? :)
    Jechali 110 km/h, ty jechałeś szybciej. Wyprzedziłeś - zmierzyli, że
    jechałeś za szybko, zatrzymali, dali mandat. Jeśli jechałbyś przepisowo -
    nie byłoby sprawy.
    Aha, i nie napisałeś czy pokazali tobie nagrane wykroczenie itp.
    A w tą odpowiedź policjanta, że mają uprawnienia do prowokowania jakoś nie
    mogę uwierzyć. Prędzej powiedział, że mają prawo złamać przepisy PoRD
    wykonując obowiązki itp. itd.
    Możesz oczywiście spróbować złożyć skargę na obsługę radiowozu pod kątem
    przekroczenia prędkości, rozmowy przez telefon w czasie jazdy, ale
    podejrzewam, że ciężko będzie tobie udowodnić, że dokonali tego nie pełniąc
    czynności służbowych, które wymuszały takie zachowanie.
    Ale mandat dostałeś słusznie, więc miej jaja i zapłać :)

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną

  • 34. Data: 2008-04-16 09:55:21
    Od: "|<onrad" <b...@g...com>

    robal pisze:
    > Aha, i nie napisałeś czy pokazali tobie nagrane wykroczenie itp.

    Pokazali pokazali. Bylo tam niestety wiecej moich wykroczen; jak pisalem
    na sume 1000zl :)

    > Ale mandat dostałeś słusznie, więc miej jaja i zapłać :)

    I taki mam plan :)

  • 35. Data: 2008-04-16 10:45:29
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    |<onrad <onrad" <b...@g...com> popełnił(a):

    > Pokazali pokazali. Bylo tam niestety wiecej moich wykroczen; jak
    > pisalem na sume 1000zl :)

    :) To żeś pirat wielkiej wody i pan lektor z TVN Turbo miałby niezłą wiąchę
    dla ciebie :)

  • 36. Data: 2008-04-16 11:21:24
    Od: "news.ds.pg.gda.pl" <r...@p...pl>

    |<onrad pisze:
    > Mam 4 swiadkow :)

    Eh, jacy Ci Polacy naiwni. Choćbyś miał 40 świadków to (pfu!) sąd
    domyślnie da wiarę policjantowi, choćby on się mylił w zeznaniach i
    przekręcał fakty je zasłaniając się niepamięcią. Nie mówiąc o rozmyślnym
    złożeniu fałszywych zeznań czy o wcześniejszych fantastycznych protokołach.

    Równowaga w przyrodzie musi być, więc dla jej zachowania sąd zeznanie
    policjanta uzna za pełne i wiarygodne, zaś świadków obrony za
    niewiarygodne i pełne sprzeczności.

    Nie bądź dziecko i nie wierz, że sędziowie są od sądzenia. Są od
    robienia wyroków. Nie myl rzeczywistości z bajką. Polską bajką.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 37. Data: 2008-04-16 21:13:34
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > uprzywilejowany-wtedy mogą na pewno. Prowokować z pewnością nie mogą.
    A czemu nie moga? Chyba jednak moga.

    K.

  • 38. Data: 2008-04-17 07:25:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A czemu nie moga? Chyba jednak moga.

    Zgodnie z konstytucją organ państwowy może działać tylko w ramach uprawnień
    określonych przepisami. Ustawa o Policji mówi: art. 1.2.3
    "Do podstawowych zadań Policji należą ..inicjowanie i organizowanie działań
    mających na celu ZAPOBIEGANIE popełnianiu przestępstw i wykroczeń"

    Nie ma żadnego przepisu na to, aby mogła prowokować. Więc IMO jest to
    wątpliwe, choć oczywiście mając na względzie, że podżeganie do wykroczenia
    drogowego nie jest zabronione jest to nieco śliska sprawa.
    W Ustawie o Policji prowokacja określona jest w art. 19a i dotyczy tylko
    ciężkich przestępstw, polega zwlaszcza na złożeniu propozycji.

  • 39. Data: 2008-04-19 19:15:59
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > To prosisz o pokazanie tego odczytu.

    A jak nie pokaże i powie, że po dokonaniu pomiaru odczytał wynik po czym
    radar np. się wyłączył, Spowoduje to, że wykroczenie uważa się za niebyłe?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 40. Data: 2008-04-19 20:10:17
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@N...net>

    Dnia Sat, 19 Apr 2008 21:15:59 +0200, Nostradamus napisał(a):

    > A jak nie pokaże i powie, że po dokonaniu pomiaru odczytał wynik po czym
    > radar np. się wyłączył, Spowoduje to, że wykroczenie uważa się za niebyłe?

    Tak, inaczej zatrzymywaliby kazdego...