  • 11. Data: 2004-01-21 20:21:02
    Temat: Re: czy policja moze
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > No tak ale zatrzymanie osoby na określony czas do tak zwanego wyjaśnienia
    > jest przewidziany w ustawie. W tym przypadku chyba nie ma mowy o czasowym
    > zatrzymaniu rzeczy np. do wyjaśnienia.

    zatrzymanie rzeczy tez wynika z ustawy
    Art. 219. § 1. W celu wykrycia lub zatrzymania albo przymusowego
    doprowadzenia osoby podejrzanej, a także w celu znalezienia rzeczy mogących
    stanowić dowód w sprawie lub podlegających zajęciu w postępowaniu karnym,
    można dokonać przeszukania pomieszczeń i innych miejsc, jeżeli istnieją
    uzasadnione podstawy do

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    przypuszczenia, że osoba podejrzana lub wymienione rzeczy tam się znajdują.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    zauwaz, ze podobnie jest uregulowana kwestia zatrzymania osoby

    Art. 244. § 1. Policja ma prawo zatrzymać osobę podejrzaną, jeżeli istnieje
    uzasadnione

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    przypuszczenie, że popełniła ona przestępstwo,[...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    pozdr
    P@wel

  • 12. Data: 2004-01-21 20:25:16
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: P@wel <b...@p...onet.pl> napisal:

> [...]
    > postępowaniu karnym, można dokonać przeszukania pomieszczeń i innych
    > miejsc, jeżeli istnieją uzasadnione podstawy do

    Ale tutaj cytujesz o możliwości dokonania przeszukania. A my mówimy o
    zatrzymaniu rzeczy.

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    http://www.cn.net.pl
    art. 54 Konstytucji RP
    "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania swoich pogladow
    oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji"
    Co nie znaczy ze mozesz zostac spamerem !
    Jak chcesz do mnie napisac to usun z adresu "nospam"

  • 13. Data: 2004-01-21 20:31:31
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Ale tutaj cytujesz o możliwości dokonania przeszukania. A my mówimy o
    > zatrzymaniu rzeczy.

    przeszukania dokonujesz m.in w celu znalezienia przedmiotow i pozniejszego
    ich zatrzymania

    Art. 228. § 1. Przedmioty wydane lub znalezione w czasie przeszukania należy
    po dokonaniu oględzin, sporządzeniu spisu i opisu zabrać albo oddać na
    przechowanie osobie godnej zaufania z zaznaczeniem obowiązku przedstawienia
    na każde żądanie organu prowadzącego postępowanie.

    § 2. Tak samo należy postąpić ze znalezionymi w czasie przeszukania
    przedmiotami mogącymi stanowić dowód innego przestępstwa, podlegającymi
    przepadkowi lub których posiadanie jest zabronione.

    prosba - zapoznaj sie z art 217 - 236kpk tak jak radzil kam.

    pozdr

    P@wel

  • 14. Data: 2004-01-21 20:49:43
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

> [...]

    > podlegającymi przepadkowi lub których posiadanie jest zabronione.
    >
    > prosba - zapoznaj sie z art 217 - 236kpk tak jak radzil kam.

    Zapoznałem się a rozmowę jak wcześniej pisałem prowadzę hipotetycznie. Wiesz
    chodzi o to, że nie ma żadnego tematu w przypadku gdy policja wykonuje
    czynności na skutek zatrzymania przestępcy. Ale mnie zastanawia fakt czy te
    przepisy z którymi kazałeś mi się zapoznać dają szanse obrony człowiekowi
    który wiadomo, że nie jest przestępcą i nie popełnił żadnego przestępstwa.
    Zakładam, że jeden gość (policjant) wkurzył się na innego (sąsiada) i w
    wyniku tego wszczyna postępowanie przeciwko sąsiadowi o kradzież jego grabi.
    W wyniku czego dokonuje przeszukania i zajmuje mu samochód uzasadniając, że
    jest podejrzenie o wykorzystanie tego pojazdu (załóżmy Mercedes S klasa) do
    przewiezienia tych grabi w inne miejsce. W sumie sąsiad ma straty.
    Postanowienie w tej sprawie przez sad i prokuraturę nie zostanie wydane. I
    co wówczas. Czy nikt nie poniesie odpowiedzialności a czy sąsiad nie może
    się bronić w żaden sposób ?
    To mnie ciekawi.

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    http://www.cn.net.pl

  • 15. Data: 2004-01-22 05:27:16
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > co wówczas. Czy nikt nie poniesie odpowiedzialności a czy sąsiad nie może

    po pierwsze, jesli policjant sie wkurzy/jak to okresliles/ na sasiada o
    kradziez grabi, to nie ten policjant bedzie prowadzil postepowanie. bedzie
    wylaczony - bedzie prowadzil inny policjant. by bylo przestepstwo - grabie
    musialyby warte powyzej 250 zl - zalozmy ze sa. NIKT przy zdrowych zmyslach
    nie zajmie Mesia klasy S za kradziez grabi - za mala kwota/ grabi
    oczywiscie/. po drugie zajecie polega na tym, ze samochod nadal pozostaje w
    dyspozycji wlasciciela, a on otrzymuje informacje, ze nie moze sie go pozbyc
    do czasu wydania wyroku przez sad lub wydania innego postanowienia np.
    prokoratora.

    pozdr
    P@wel

  • 16. Data: 2004-01-22 07:52:27
    Od: "kowal" <k...@o...pl>

    dziękki bylem ciekawy

    skąd wy to wszystko wiecie ???

    pozdro

  • 17. Data: 2004-01-22 09:28:57
    Od: szpakuu <s...@p...onet.pl>

    P@wel wrote:

> [...]
    > w dyspozycji wlasciciela, a on otrzymuje informacje, ze nie moze sie go
    > pozbyc do czasu wydania wyroku przez sad lub wydania innego postanowienia

    Człowieku - w jakim ty kraju żyjesz ?
    Bo jeśli w polsce to otwórz oczy (albo puknij się w głowę).
    Czy to tylko wyjątkowe przypadki kiedy to na poczet (domniemanych !!!)
    należności w wysokości ok 300000 zł zajmowano konta w wysokości ponad
    dziesięciokrotnie wyższej (i żadnemu z takich łajdaków nawet włos z głowy
    nie spadł za to)? A moze to tylko wymysły prasy i co porządniejszych
    redaktorów ? Człowieku obudź się. W tym kraju aparat ucisku nazywający
    siebie wymiarem sprawiedliwości może wszystko (byle po cichu).

    --
    s...@p...onet.pl

  • 18. Data: 2004-01-22 09:48:11
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

> [...]

    > o kradziez grabi, to nie ten policjant bedzie prowadzil postepowanie.
    > bedzie wylaczony - bedzie prowadzil inny policjant. by bylo

    Jest to założenie hipotetyczne jak pisałem wcześniej. Ale załóżmy, że sprawę
    prowadzi kolega tego policjanta.

> [...]
    > otrzymuje informacje, ze nie moze sie go pozbyc do czasu wydania
    > wyroku przez sad lub wydania innego postanowienia np. prokoratora.

    No wydaje mi się, że kwestia takiego zajęcia dotyczy wyłącznie egzekucji
    komorniczych. Owszem komornik może zająć i pozostawić pod opieką wybranej
    osoby którą może być właściciel. My mówimy nie o zajęciu a o zatrzymaniu
    dowodu przestępstwa. Dowód przestępstwa to nie zajęcie i należy go zatrzymać
    i zabezpieczyć do czasu wyjaśnienia i nie może być mowy o jakimkolwiek
    zajęciu i pozostawieniu do użytku.

    No nic długi się wątek rozwiną i przyznam, że ciekawy ale trzeba sobie chyba
    odpuścić.

    Jaroslaw Druzbinski

  • 19. Data: 2004-01-22 09:52:35
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: kowal <k...@o...pl> napisal:

    > skąd wy to wszystko wiecie ???

    Ano wiemy bo oglądamy TV i słuchamy radia. Czasami czytamy gazety i coraz
    częściej portale informacyjne. Z wszystkich tych środków masowego przekazu
    wynika i nasuwa się na myśl (przynajmniej moja) jedno stwierdzenie. Żyjemy w
    gównianym kraju w którym tak naprawdę jego obywatel nie może nic poza tym,
    że ma siedzieć cicho. Jak coś powie to się go upier....li.
    Przykre ale prawdziwe. I wstyd mi, że tutaj żyje.

    --

    Jaroslaw Druzbinski

  • 20. Data: 2004-01-22 17:40:13
    Od: "Leszek" <l...@u...fm>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl> napisał w
    wiadomości news:buo6hi$2jao$1@link.cn.net.pl...

    > Ano wiemy bo oglądamy TV i słuchamy radia. Czasami czytamy gazety i

    .....czasopisma;)))

    Pozdr
    Leszek