  • 1. Data: 2004-01-21 18:58:16
    Temat: czy policja moze
    Od: "kowal" <k...@o...pl>

    dokonać rewizji osobistej, wejść na chate albo zarekwirowac samochud bez
    nakazu ?

    tak z czystej ciekawości... bo mnie sie wydaje ze tak al koledzy mowią
    ze to filmy amerykańskie

    pozdro

  • 2. Data: 2004-01-21 19:02:59
    Temat: Re: czy policja moze
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > dokonać rewizji osobistej, wejść na chate albo zarekwirowac samochud bez
    > nakazu ?

    moze.
    pozdr
    P@wel

  • 3. Data: 2004-01-21 19:12:46
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: P@wel <b...@p...onet.pl> napisal:

    > moze.

    A na podstawie jakiej ustawy policja ma prawo konfiskować cudze mienie bez
    zgody sądu czy też prokuratury ?

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    http://www.cn.net.pl
    art. 54 Konstytucji RP
    "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania swoich pogladow
    oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji"
    Co nie znaczy ze mozesz zostac spamerem !
    Jak chcesz do mnie napisac to usun z adresu "nospam"

  • 4. Data: 2004-01-21 19:24:36
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Jaroslaw Druzbinski wrote:
    > A na podstawie jakiej ustawy policja ma prawo konfiskować cudze mienie bez
    > zgody sądu czy też prokuratury ?

    nie konfiskować, a zatrzymać, potem musi uzyskać zatwierdzenie
    art.217-236a kpk

    KG

  • 5. Data: 2004-01-21 19:25:43
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > nie konfiskować, a zatrzymać, potem musi uzyskać zatwierdzenie
    > art.217-236a kpk

    Trafiony - zatopiony ;))

    > KG

    Anzelmo

    ICQ: 239769481
    GG: 6462706

  • 6. Data: 2004-01-21 19:47:12
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: kam <k...@p...onet.plX> napisal:

    > nie konfiskować, a zatrzymać, potem musi uzyskać zatwierdzenie
    > art.217-236a kpk

    Oki źle się wyraziłem. "Zatrzymać"

    Myślę, że ten § faktycznie jasno określa procedury. No i dotyczy tylko
    rzeczy określonych w § 1
    Cyt.:
    "§. 3. Jeżeli wydania żąda organ nie będący prokuratorem, przedstawia osobie
    mającej u siebie rzeczy podlegające wydaniu postanowienie sądu lub
    prokuratora, a gdy uzyskanie postanowienia nie było uprzednio możliwe,
    okazuje nakaz kierownika swojej jednostki lub legitymację służbową, a
    następnie zwraca się niezwłocznie do sądu lub prokuratora o zatwierdzenie
    zatrzymania rzeczy. Osobie tej należy doręczyć, w terminie 7 dni od
    zatrzymania rzeczy, postanowienie sądu lub prokuratora w przedmiocie
    zatwierdzenia tej czynności."

    Tylko co w przypadku, gdy sąd ani prokurator nie wyda takiego postanowienia
    ? Oczywiście założenie hipotetyczne bo wiadomo że żyjemy w Polsce a tutaj
    wszystko jest dziwne.

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    http://www.cn.net.pl

  • 7. Data: 2004-01-21 19:58:00
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Tylko co w przypadku, gdy sąd ani prokurator nie wyda takiego
    > postanowienia ? Oczywiście założenie hipotetyczne bo wiadomo że żyjemy w
    > Polsce a tutaj wszystko jest dziwne.
    jesli nie ma zatwierdzenia zatrzymania rzeczy - rzecz sie zwraca osobie, u
    ktorej zabezpieczono.jesli z kolei mienie bylo np. tymczasowo zajete, to
    zwalnia sie z zajecia. ot i tyle.
    pozdr
    p@wel

  • 8. Data: 2004-01-21 20:04:06
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

> [...]

    > osobie, u ktorej zabezpieczono.jesli z kolei mienie bylo np.
    > tymczasowo zajete, to zwalnia sie z zajecia. ot i tyle.

    No tak ale zatrzymanie rzeczy może spowodować straty różnego rodzaju np.
    finansowe, moralne itp. Brak takiego postanowienia dowodzi, że zatrzymanie
    nie było konieczne a zarazem nie zgodne z prawem. Co wówczas ?

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    http://www.cn.net.pl

  • 9. Data: 2004-01-21 20:11:32
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > No tak ale zatrzymanie rzeczy może spowodować straty różnego rodzaju np.
    > finansowe, moralne itp.

    czasem tak

    Brak takiego postanowienia dowodzi, że zatrzymanie
    > nie było konieczne a zarazem nie zgodne z prawem.
    nie do konca. nie zawsze brak postanowienia prokuratora czy sadu oznacza
    niezgodnosc z prawem.oczywiscie moga byc takie przypadki jak mowisz. tak
    samo jak nie mozna wysunac wniosku, ze jesli policja zatrzyma kogos w pudle
    do 48h np za wlamanie i doprowadzi go do prokuratora z wnioskiem o areszt -
    to wcale nie musi oznaczac, ze policja postapila niezgodnie z prawem.
    natomiast jesli postapi niezgodnie z prawem - policjant moze odpowiadac za
    przekroczenie uprawnien/kodeks karny/, mozesz tez dochodzic roszczen
    cywilnych.
    pozdr
    P@wel

  • 10. Data: 2004-01-21 20:14:29
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

> [...]
    > niezgodnie z prawem - policjant moze odpowiadac za przekroczenie
    > uprawnien/kodeks karny/, mozesz tez dochodzic roszczen cywilnych.

    No tak ale zatrzymanie osoby na określony czas do tak zwanego wyjaśnienia
    jest przewidziany w ustawie. W tym przypadku chyba nie ma mowy o czasowym
    zatrzymaniu rzeczy np. do wyjaśnienia.

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    http://www.cn.net.pl