  • 1. Data: 2004-03-18 20:16:06
    Temat: czy podpis elektroniczny może być nie ważny na wypowiedzeniu umowy ?
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    mam pewien plan w stosunku do instytucji lekceważącej klientów
    mam zamiar wysłać wypowiedzenie umowy e-mailem z podpisem elektronicznym
    (oczywiście wydanym przez uprawnioną instytucję - Unizeto)

    czy są jakieś podstawy prawne dzięki którym usługodawca może zakwestionować
    taką formę wypowiedzenia umowy ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-03-18 21:52:33
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    plusz wrote:
> [...]
    > (oczywiście wydanym przez uprawnioną instytucję - Unizeto)
    >
    > czy są jakieś podstawy prawne dzięki którym usługodawca może zakwestionować

    Pytanie tylko jak zamierzasz uzyskać kwalifikowane (podpisane) potwierdzenie
    otrzymania wypowiedzenia?

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 3. Data: 2004-03-18 22:49:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl> napisał w wiadomości

    Myślę, ze jednak lepsze będzie na piśmie za zwrotnym potwierdzeniem
    odbioru. Bo Twój podpis będzie ważny, tylko jak udowodnisz, że Twoja
    wiadomość do nich doszła?

  • 4. Data: 2004-03-19 08:36:29
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    plusz wrote:
> [...]
    > Unizeto)
    >
    > czy są jakieś podstawy prawne dzięki którym usługodawca może
    > zakwestionować taką formę wypowiedzenia umowy ?

    tak jest ponieważ wątpię czy masz podpis kwalifikowany
    taki darmowy z certum tez od dawna posiadam i jak czesem sie wnerwię na jakąś
    instytucję to nim podpisuje - troche chyba pomaga ale nie musi :-)
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-03-20 15:56:38
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004 21:16:06 +0100, plusz wrote:

    > czy są jakieś podstawy prawne dzięki którym usługodawca może
    > zakwestionować taką formę wypowiedzenia umowy ?
    Jeżeli w umowie istnieje zapis o konieczności zachowania formy pisemnej,
    to dla ważności wypowiedzenia musisz użyć podpisu kwalifikowanego
    (wydają je te same instytucje).
    Pozdrawiam,
    MArta Wieszczycka

  • 6. Data: 2004-03-20 15:58:49
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004 23:49:54 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Myślę, ze jednak lepsze będzie na piśmie za zwrotnym potwierdzeniem
    > odbioru. Bo Twój podpis będzie ważny, tylko jak udowodnisz, że Twoja

    Istnieje możliwość zażądania od systemu potwierdzenia dostarczenia
    wiadomości (nie - przeczytania, bo wtedy potwierdzenia nie są generowane
    automatycznie).
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 7. Data: 2004-03-20 15:59:34
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004 21:52:33 +0000, Andrzej Bursztynski wrote:

    > Pytanie tylko jak zamierzasz uzyskać kwalifikowane (podpisane) potwierdzenie
    > otrzymania wypowiedzenia?
    Co znaczy "kwalifikowane potwierdzenie"? I po co Ci to?
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 8. Data: 2004-03-22 12:48:00
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <m...@N...neostrada.pl>
    napisał w wiadomości
    trada.pl:
    > Istnieje możliwość zażądania od systemu potwierdzenia dostarczenia
    > wiadomości (nie - przeczytania, bo wtedy potwierdzenia nie są
    > generowane automatycznie).

    ale takie potwierdzenie nie będzie, w świetle prawa, ważne :)
    tutaj rzeczywiście jest luka w moim pomyśle - nie ma jak otrzymać zgodnego z
    prawem potwierdzenia otrzymania e-maila

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 9. Data: 2004-03-22 21:14:17
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Mon, 22 Mar 2004 13:48:00 +0100, plusz wrote:

    > ale takie potwierdzenie nie będzie, w świetle prawa, ważne :) tutaj
    > rzeczywiście jest luka w moim pomyśle - nie ma jak otrzymać zgodnego
    > z prawem potwierdzenia otrzymania e-maila
    A na jakiej to niby podstawie nie będzie ważne? Oświadczenie zostało
    przesłane, system potwierdził odbiór. Przestań wierzyć w zabobony.
    Zgodnie z kodeksem cywilnym wszystko jest ok.

    "Art. 61 § 2. Oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej
    jest złożone innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka
    komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać
    się z jego treścią."

    Pozdrawiam,
    MArta

  • 10. Data: 2004-03-23 07:05:26
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <m...@N...neostrada.pl>
    napisał w wiadomości
    trada.pl:

> [...]
    > jest złożone innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka
    > komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać

    problem właśnie w tym, że nie jesteś raczej w stanie udowowdnić, że
    "...wprowadzono je do środka
    komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z
    jego treścią."

    przecież wiadomość elektroniczną można spreparować - logi również

    oczywiście wymaga to złej woli ...

    --
    pozdrawiam
    plusz