  • 1. Data: 2004-03-18 20:10:13
    Temat: !!! Zwrot/wymiana towaru BARDZO PILNE !!!
    Od: Kasiunia <k...@i...pl>

    Dobry wieczór,

    jak na dzień dzisiejszy wygląda sprawa zwrotu/wymiany towaru jeśli nie
    spełnia on moich oczekiwań, a sprzedawca nie poinformował mnie o
    istotnym braku? Ściśle chodzi o zakup telefonu komórkowego z aparatem
    (SonyEricsson T230). Sprzedawca powiedział, że ma taką samą
    funkcjonalność jak Siemens S55 (także z aparatem), po czym okazało się,
    że z Ericssona nie można wysyłać zdjęć przez kabel (tylko MMS'em - czyli
    płacić za każde wysłane zdjęcie). W Siemensie nie ma absolutnie takiego
    problemu. W takiej sytuacji rzeczony aparat fotograficzny dołączony do
    Ericssona staje się bezużyteczny. Nasza propozycja to wymiana telefonu
    na Siemensa, który kosztuje dokładnie tyle samo. Chcę walczyć o swoje,
    gdyby nas poinformowano, to z pewnością dziś nie byłoby problemu.

    Proszę poradźcie, co zrobić, z niecierpliwością czekam na rady!

    Pozdrawiam,

    Kasia

  • 2. Data: 2004-03-19 02:49:27
    Temat: Re: !!! Zwrot/wymiana towaru BARDZO PILNE !!!
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004 21:10:13 +0100, Kasiunia wrote:

    (ciach)
    Możesz się powołać to, że towar "nie posiada cech, o których zapewniał
    sprzedawca".
    Nigdy byście go nie kupili, gdyby sprzedawca nie wmówił Wam nieprawdy. A
    swoją drogą skoro oba aparaty kosztują tyle samo, to nie powinni utrudniać
    sprawy.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 3. Data: 2004-03-19 08:25:19
    Od: Kasiunia <k...@i...pl>

    Dnia 2004-03-19 03:49, Użytkownik Marta Wieszczycka napisała:

    > Możesz się powołać to, że towar "nie posiada cech, o których zapewniał
    > sprzedawca".

    Na jaki dokładnie akt prawny mam sie powołać? Bo będę z Ideą walczyć ;)

    Pozdrawiam,

    Kasia

  • 4. Data: 2004-03-19 10:37:52
    Temat: Odp: !!! Zwrot/wymiana towaru BARDZO PILNE !!!
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Kasiunia <k...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c3eaq8$5jp$...@a...news.tpi.pl...

    > Na jaki dokładnie akt prawny mam sie powołać? Bo będę z Ideą walczyć ;)
    >

    > Pozdrawiam,
    >
    > Kasia

    USTAWA

    z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego.

    Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny
    w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia
    niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa
    się, że istniała ona w chwili wydania.

    2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego
    domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez
    sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a
    także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu
    umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia
    towaru.

    pozdrawiam
    mdr