  • Data: 2005-02-26 09:34:12
    Temat: Re: czy nagranie na dyktafon jest legalne?
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Stenogram nie oddaje akcentu, barwy głosu, intonacji i paru innych cech
    > związanych z dźwiękowym przekazem informacji. Przez analogie -
    > nagrywanie tego wykładu, kiedy powtarzasz każde zdanie prowadzącego
    > spełnia warunki "notowania". Nagrywanie samego prowadzącego - nie.
    >

    > Po prostu próbujesz nagiąć świat do swojego punktu widzenia.

    No widzisz ... nikt z nas nie watpi, ze istnieja dobra osobiste i ze nalezy
    o nie dbac.
    Niemniej osoba wystepujaca publicznie sama niejako zrzeka sie czesci tych
    dobr za srodki finansowe ktore otrzymuje w pensum lub za mozliwosc
    gloszenia. Nie kwestionujesz, ze wywod wykladowcy jest mowa publiczna.
    Sposob rejestracji tego przemowienia jest sprawa uboczna (dlugopis, maszyna
    do pisania czy dyktafon) i nie ma co sie rozwodzic. Co do naginania swiata
    to wydaje mi sie, ze wlasnie ty to robisz. Czytalem pare twoich wypowiedzi i
    ze zdziwieniem zobaczylem, ze "zamykanie ludzi za krzyczenie o batonach
    "mars" na ulicy", "strzelanie do ludzi po wywieszeniu napisanego przez
    siebie regulaminu sluzby wartowniczej jest dozwolone" i mowieniu podobnych
    bredni, ktore tlumacza wszystko to twoja dewiza. Dalsza dyskusje uwazam za
    zbyteczna.
    Naginajac swiat pozowle sobie jednak dodac, ze jesli student zezna ze
    dyktafon mu sie przypadkowo wlaczy to moga go cmoknac w miejsce gdzie plecy
    traca swa szlachetna nazwe.

    Pozdrawiam Maver