  • 31. Data: 2017-11-13 15:19:30
    Temat: Re: czy musi być format A4
    Od: ń <ń@ń.ń>

    I trzeba wtedy zeskanować miliony stron, o które nikt przenigdy nie poprosi.
    Z tej przyczyny nie widzę sensu.
    Natomiast jesli ktoś poprosi o "kserokopię kart nr 1368-1423", to wtedy nalezy je
    zeskanować (jako element kserowania) - na wypadek, gdyby kiedyś znów ktoś o nie
    poprosił.
    Swoją drogą w większości instytucji dokumenty są już skanowane (w sądach też), tyle
    że nie są w tej formie udostępniane "obywatelom".
    No i kwestia orginalniejszości oryginału.

    -----

  • 32. Data: 2017-11-13 16:41:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-13 o 15:19, ń pisze:
> [...]
    że nie są w tej formie udostępniane "obywatelom".
    > No i kwestia orginalniejszości oryginału.

    Jakby były dostępne online dla stron, to myślę, że by każdy patrzył.
    Strony by patrzyły równocześnie. Sędzia nie musiałby zabierać akt do
    domu, same zalety. I tak dobrze, że jest dostęp do pism generowanych
    przez sąd przez portal. Dodać jeszcze do tego skany tego, co się składa
    w sądzie i będzie ok. O zaletach tego systemu jak zginął akta już tylko
    napomknę.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2017-11-13 17:10:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >przez sąd przez portal. Dodać jeszcze do tego skany tego, co się
    >składa w sądzie i będzie ok. O zaletach tego systemu jak zginął akta

    Ale takze wadach - zgina wazne dokumenty, ale przeciez mamy kopie.
    I tej kopii wierzymy, a przeciez jej autentycznosc jest taka sobie ...

    J.

  • 34. Data: 2017-11-13 18:25:28
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/13/2017 5:21 AM, Liwiusz wrote:

    > Pomyśleć to nie problem. Trzeba wdrożyć. Decyzja musi przyjść z SAMEJ
    > GÓRY. No i jeszcze musi to być opakowane w wielomilionowy system wybrany
    > z wielkiego przetargu, bo przecież nikt "prywatnie" tych danych nie może
    > sobie ot-tak skanować i trzymać.
    >
    > Sprawa jest stricte polityczna. Co daje nadzieję, że się w końcu
    > zrealizuje, bo co by nie mówić o obecnej ekipie, ma jaja do takich
    > odważnych działań i zmian tego, co od lat się nie śniło, że można zmienić.

    Wystarczy zapisać w ustawie, ze delikwent ma przyniesc dokument oraz
    podpisany cyfrowo skan lub urzedowe potwierdzenie skanowania wydawane
    przed wyspecjalizowane jednostki sądu.
    Można z tego niezły nowy biznes utworzyć.

  • 35. Data: 2017-11-13 19:38:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-13 o 17:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Ale takze wadach - zgina wazne dokumenty, ale przeciez mamy kopie.
    > I tej kopii wierzymy, a przeciez jej autentycznosc jest taka sobie ...

    Alternatywą jest odtworzenie akt nie ze skanów, tylko z czyichś notatek
    i zeznań.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2017-11-13 22:02:56
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Proponuję zacząć od zeznań Lecha "Bolka" Wałęsy.

    -----

  • 37. Data: 2017-11-14 12:29:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Alternatywą jest odtworzenie akt nie ze skanów, tylko z czyichś
    >notatek

    Zeskanowanych ? :-P

    >i zeznań.

    No ale jeden zezna ze nie podpisal, a drugi, ze podpisal.
    I tylko grafolog moze powiedziec kto klamie, ale wylacznie na
    podstawie oryginalu :-P

    J.

  • 38. Data: 2017-11-14 12:43:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-14 o 12:29, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > No ale jeden zezna ze nie podpisal, a drugi, ze podpisal.
    > I tylko grafolog moze powiedziec kto klamie, ale wylacznie na podstawie

    Ale odtworzenie akt nie polega na tym, że się odtwarza oryginały. Tylko
    że się odtwarza to, jak akta wyglądały. Jak było coś z podpisem, to się
    odtwarza, że było coś z podpisem. Czy podpis oryginalny? Tego już nie
    wiadomo, ale akta są w miarę kompletne i coś na ich podstawie można
    dalej działać. Wiadomo, że bez "papieru" biurokracja umiera.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2017-11-15 10:36:39
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    > Sprawa jest stricte polityczna. Co daje nadzieję, że się w końcu
    > zrealizuje, bo co by nie mówić o obecnej ekipie, ma jaja do takich
    > odważnych działań i zmian tego, co od lat się nie śniło, że można zmienić.

    Tylko że obecnej ekipie nie o takie usprawnienie sądów chodzi czyli nie
    doczekamy się tego.

  • 40. Data: 2017-11-15 10:43:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-15 o 10:36, rg pisze:

    > Tylko że obecnej ekipie nie o takie usprawnienie sądów chodzi czyli nie
    > doczekamy się tego.

    Zdejmij klapki z oczu. Oprócz zmian kolących w oczy totalnej opozycji,
    rządzący przeprowadzają wiele zmian zupełnie niepolitycznych. Można je
    popierać, można nie popierać, ale one się dokonują na różnych polach.
    Skanowanie akt sprawy byłoby taką zmianą, która w końcu pomogłaby
    wyciągnąć polski system sądownictwa z XIX wieku, w której w najlepsze
    stoi sobie jeszcze jedną nogą.

    --
    Liwiusz