  • 1. Data: 2004-07-25 15:19:23
    Temat: czy można przelać osobie fizycznej...
    Od: "DS" <...@a...pl>

    Witam,

    Zwracam się do Was z prośbą o odpowiedź, czy mogę, jako firma dokonać
    płatności tytułem FV wystawionej przez inny podmiot ,ale nie bezpośrednio na
    konto tego podmiotu,lecz osoby fizycznej, która bezpośrednio realizuje
    transakcję . FV oczywiście jest wystawiona przez rzeczoną firmę X na rzecz
    mojej firmy Y. W warunkach płatności , widnieje "gotówka". Czy tak może byc?

    DS

  • 2. Data: 2004-07-25 15:33:44
    Temat: Re: czy można przelać osobie fizycznej...
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <...@a...pl> napisal(a):
> [...]
    > mojej firmy Y. W warunkach płatności , widnieje "gotówka". Czy tak może byc?

    Z Twojej perspektywy - jak najbardziej. To co najwyżej pośrednik w razie
    czego będzie się tłumaczył. Tylko załatw sobie jakieś KP, żeby nie było
    potem, że nie wpłaciłeś, bo zapłata na konto osoby trzeciej to słaby
    dowód. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-07-25 16:51:39
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2004 15:19:23 GMT, DS naskrobał(a):

> [...]
    > mojej firmy Y. W warunkach płatności , widnieje "gotówka". Czy tak może byc?

    oczywiscie ze możesz - oczywiście nie oznacza to że zapłaciłeś firmie za FV
    tylko osobie fizycznej ze wszzystkimi konsekwencjami (negatywnymi).

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-07-25 18:23:04
    Od: "DS" <...@a...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > czego będzie się tłumaczył. Tylko załatw sobie jakieś KP, żeby nie było
    > potem, że nie wpłaciłeś, bo zapłata na konto osoby trzeciej to słaby

    To są akurat zaufane osoby, więc nie wchodzi w grę przekręt,czy coś w tym
    stylu. a jakie prawne konsekwencje może mieć pośrednik? Wszystko zostanie
    rozliczone przez FV - wszystkie podatki (dochodowy i VAT), odprowadzone.
    Rzecz w tym,że pośrednik bezpośredni zapłaci za towar dostawcy i dokona
    wysylki,a wlaściwa dla FV firma, dokona rozliczeń - tak będzie lepiej
    organizacyjnie - bez sensu byloby pieniądze w te i i z powrotem słać. Co o
    tym sądzicie?

    DS
    ,

  • 5. Data: 2004-07-25 18:32:28
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <...@a...pl> napisal(a):

> [...]
    > rozliczone przez FV - wszystkie podatki (dochodowy i VAT), odprowadzone.

    Jedyne konsekwencje to takie (mało prawdopodobne), że w razie czego to
    US zapyta pośrednika, co to za kasa mu na konto wpłynęła i dlaczego nie
    odprowadził od tego podatku. ;) Ale to b. mało prawdopodobne, wyjdzie
    jedynie przy okazji jakiejś naprawdę solidnej kontroli, a zawsze można się
    wyłgać, że sprzedał stary telewizor i stąd ta kasa.

> [...]
    > wysylki,a wlaściwa dla FV firma, dokona rozliczeń - tak będzie lepiej
    > organizacyjnie - bez sensu byloby pieniądze w te i i z powrotem słać. Co o

    Że nie wiemy, w jakim celu kasę MUSI dostać pośrednik, a nie
    bezpośrednio dostawca, ale to już Twoja sprawa...

  • 6. Data: 2004-07-25 18:37:23
    Od: "DS" <...@a...pl>

    > Że nie wiemy, w jakim celu kasę MUSI dostać pośrednik, a nie
    > bezpośrednio dostawca, ale to już Twoja sprawa...

    Dzięki serdeczne. Pośrednik dlatego musi dostać kasę, gdyż on bezpośrednio
    zapłaci za towar i go odbierze,a zatem musi dostać pieniądze na to , by móc
    zapłacić. Możnaby oczywiście z konta rzeczonej firmy na konto pośrednika,ale
    to tylko wydłużyłoby procedurę. Pośrednik i firma - wystawca FV, mieszkają w
    znacznej odległości od siebie i stąd te problemy. Po prostu ktoś kiedyś
    komuś pomógł,a teraz sytuacja się odwróciła...

    Ale chyba w razie kontroli z US, zawsze można wyjaśnić sytuację,że dana
    kwota została rozliczona stosownymi fakturami?

    PS. Zdarzają się sytuacje kontroli kont osób fizycznych ze strony US?

    Dziękuję

    DS

  • 7. Data: 2004-07-25 19:16:20
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <...@a...pl> napisal(a):
    > Ale chyba w razie kontroli z US, zawsze można wyjaśnić sytuację,że dana
    > kwota została rozliczona stosownymi fakturami?

    To nie ma nic do rzeczy, pośrednik nie powinien się przyznać, że to kasa
    za to była. Po prostu ani Ty, ani dostawca nie macie problemu, natomiast
    może mieć pośrednik jeśli ktoś się zainteresuje skąd ta kasa. Ale na to
    ma 1%% szans, no chyba że jakieś inne wały kręci i z tego tytułu ma być na
    celowniku. ;)

    > PS. Zdarzają się sytuacje kontroli kont osób fizycznych ze strony US?

    Jeśli US ma wątpliwości co do ujawniania wszystkich dochodów, to się
    zdarzają. Znajomy miał kiedyś po donosie sąsiada na 'zbyt dobry
    samochód', wyjaśniał potem na piśmie każdy wpływ na swój rachunek. Co
    istotne - zajęli się tylko rachunkiem ROR, który podał w NIP-1,
    kilka innych pozostawiając nietkniętych, co daje do myślenia... ;)
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2004-07-25 20:17:28
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2004 18:32:28 +0000 (UTC), Samotnik naskrobał(a):

> [...]
    > jedynie przy okazji jakiejś naprawdę solidnej kontroli, a zawsze można się
    > wyłgać, że sprzedał stary telewizor i stąd ta kasa.

    ??
    oczywistym chyba jest ze US sprawdzi czy faktura zostala zaplacona i jezeli
    była (przelew/KP) to im wystarcza - pośrednika w ogóle może nie byc widać w
    takiej transakcji. Jezeli znajdzie ślad pośrednika no to kłopot bo spyta o
    umowe na podstawie której dokonano przelewu albo wywali ten przelew z
    kosztów firmy i vat.

  • 9. Data: 2004-07-25 20:27:45
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisal(a):

    > ??
    > oczywistym chyba jest ze US sprawdzi czy faktura zostala zaplacona

    Dlaczego oczywistym? Dla mnie nie takim oczywistym. Dopóki US nie
    podejrzewa dokumentowania nieistniejącego zdarzenia, to sprzedawcy
    czepiać się nie będzie. A faktycznemu nabywcy napisałem, żeby sobie KP
    na wszelki wypadek załatwił.

    A jeśli będzie przelew od pośrednika oraz KP dla nabywcy, to klapa
    rzeczywiście dla sprzedawcy. Ale to JEMU ujawnią przychód. ;-) Jeśli
    nabywca ma KP i fakturę, to w zasadzie może przestać się interesować
    tematem.
    --
    Samotnik