  • 1. Data: 2004-07-25 14:16:18
    Temat: Dokumenty podpisane czarnym kolorem
    Od: "Rit" <r...@r...pl>

    Witam,

    Czy jest to prawda, że od jakiegoś czasu nie można podpisywać dokumentów
    kolorem czarnym.
    Podobno taki wymóg dotyczy pism procesowych.

    Jeżeli jest to prawda to od kiedy to obowiązuje, najlepiej link do ustawy,
    rozporządzenia.

    Pozdrawiam Rti

  • 2. Data: 2004-07-25 14:23:54
    Temat: Re: Dokumenty podpisane czarnym kolorem
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <r...@r...pl> napisal(a):
    > Czy jest to prawda, że od jakiegoś czasu nie można podpisywać dokumentów
    > kolorem czarnym.
    > Podobno taki wymóg dotyczy pism procesowych.

    Nie wiem, czy tak jest, ale jeśli tak, to to jest chore w dobie
    kolorowych kopiarek.

    Kiedyś (i to już ze trzy lata temu, a technika idzie do przodu)
    skserowałem na kolorowym kserze referencje na papierze firmowym,
    podpisane niebieskim piórem. Do dzisiaj nie wiem, który z egzemplarzy
    to oryginał - po prostu nie do rozpoznania!
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-07-25 14:38:27
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> naskrobał/a w

    > podpisane niebieskim piórem. Do dzisiaj nie wiem, który z
    > egzemplarzy to oryginał - po prostu nie do rozpoznania!

    Ksero raczej nie oddaje rowka po długopisie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kondomy nie sa calkiem bezpieczne. Moj przyjaciel mial zalozonego i przejechal go
    autobus.

  • 4. Data: 2004-07-25 14:52:35
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <g...@u...to.wp.pl> napisal(a):

    > Ksero raczej nie oddaje rowka po długopisie.

    Niektórzy używają pióra i to jest naprawdę nie do rozpoznania. ;)

    A sądzę, że w sądzie biegły bez problemu odróżni toner od tuszu
    z długopisu, pióra, cienkopisu itd.

  • 5. Data: 2004-07-25 16:07:34
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czy jest to prawda, że od jakiegoś czasu nie można podpisywać
    dokumentów
    > kolorem czarnym.
    > Podobno taki wymóg dotyczy pism procesowych.

    Nic takiego nie słyszałem i mam nadzieję, że dlatego że takich głupot
    jednak w przepisach nie ma

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-07-25 18:06:35
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rit" <r...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Podobno taki wymóg dotyczy pism procesowych.
    >
    > Jeżeli jest to prawda to od kiedy to obowiązuje, najlepiej link do

    Nie ma zakazu podpisywania dokumentow czarnym atramentem, aczkolwiek sam
    sie spotkalem w sadach z taka sytuacja, ze pani w biurze podawczym
    odmawiala przyjecia takiego pisma tlumaczac ze nie jest to orginal ale
    ksero.
    Od tego czasu zawsze na kopii dokumentu (tej do potwierdzenia) pisze
    dlugopisem u gory "KOPIA", tak na wszelki wypadek jakby pani nie mogla
    rozroznic orginalu od ksero. Od tego czasu nigdy nie odpmowiono mi
    przyjecia pisma podpisanego czarnym atramentem.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 7. Data: 2004-07-25 18:13:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rit" <r...@r...pl> napisał w wiadomości

    Z tego co wiem, to takiego przepisu nie ma. Ale kilkanaście lat temu
    spotkałem się osobiście z wezwaniem z sądu o uzupełnienie dokumentów o
    oryginał aktu notarialnego, bo do pozwu dołączono kserokopię. Napisałem do
    sądu, iż jest on w posiadaniu oryginału, bo przecież nie moja wina, ze
    notariusz przybił czarną pieczęć i podpisał czarnym atramentem. Na to sąd
    wezwał mnie do wpłacenia jakiejś tam kwoty, by biegły mógł to sprawdzić.
    Taniej wyszło pobrać nowy odpis aktu, za który notariusz nawet nie wziął
    pieniędzy.