  • 1. Data: 2003-01-06 23:26:25
    Temat: czy moge wyjechac z kraju cudzym autem
    Od: "mateusz" <m...@w...pl>

    oczywiscie nie kradzionym tylko pozyczonym od brata
    jakie formalnosci powinienem zalatwic i gdzie?
    pzdr
    mateusz

  • 2. Data: 2003-01-07 00:06:11
    Temat: Re: czy moge wyjechac z kraju cudzym autem
    Od: m...@o...pl

    > oczywiscie nie kradzionym tylko pozyczonym od brata
    > jakie formalnosci powinienem zalatwic i gdzie?
    > pzdr
    > mateusz

    Nie jestem expertem w tych sprawach ale z tego co sie orietuje to musicie obaj
    udac sie do notariusza i tam dopelnic formalnosci w zwiazku z uzyczeniem tobie
    samochodu brata. Kosztuje to troszke nie pamietam ile bo robilem to juz z 7 lat
    temu. Tak wiec nie powinno byc z tym problemu.

    Swoja droga tez mam pytanie:
    Czy obywatel Polski moze poruszac sie po Polsce autem zarejestrowanym w
    Niemczech i ktorego wlascicielem jest Niemiec (oczywiscie bez toważystwa
    niemieckiego wlasciciela)
    pozdrawiam !
    Maczuk

  • 3. Data: 2003-01-07 00:36:33
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    7 lat
    > temu. Tak wiec nie powinno byc z tym problemu.

    Nie, no nie rozbrajaj mnie :-))). Do notariusza?!? Pisemna umowa
    użyczenia?!? Po prostu bierzesz auto i dokumenty i jedziesz. Przecież tak od
    kliku lat jezdżę do Niemiec!

    Może.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-01-07 07:10:22
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    > Niemczech i ktorego wlascicielem jest Niemiec (oczywiscie bez toważystwa
    >
    > Może.

    A z moich doswiadczeń wynika że nie moze.
    Polcja zarekwirowała auto znajomemu 2 lata temu.
    Było duzo korowodów aby je odzyskać (wydać znajomemu). Oni chcieli aby po
    nie przyjechał właściciel.

    Cichy

  • 5. Data: 2003-01-07 12:37:54
    Od: "free" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cichy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Polcja zarekwirowała auto znajomemu 2 lata temu.
    > Było duzo korowodów aby je odzyskać (wydać znajomemu). Oni chcieli aby po

    Własnie-racja. Obywatel polski nie moze jezdzic samochodem z niemiec, ani z
    zadnego innego kraju. No chyba ze go ocli i zarejestuje w RP.
    A co do wyjazdu poza granice RP nie swoim autkiem to nie widze problemu.
    Słyszalem ze moga sie czepiac zagramaniczni policjanci, ale nie wiem
    dokladnie.

    Marcin

  • 6. Data: 2003-01-07 15:10:29
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "free" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:avehn6

> [...]
    > A co do wyjazdu poza granice RP nie swoim autkiem to nie widze problemu.
    > Słyszalem ze moga sie czepiac zagramaniczni policjanci, ale nie wiem

    OK, z tego się wycofuję. Ale za granicę polskim pożyczonym wyjeżdzałem bez
    problemów.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-01-07 18:39:58
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > Czy obywatel Polski moze poruszac sie po Polsce autem zarejestrowanym w
    > Niemczech i ktorego wlascicielem jest Niemiec (oczywiscie bez toważystwa

    Nie wiem jak jest z poruszaniem się po kraju, ale na pewno nie może przejechać
    przez granicę bez zameldowania za granicą wbitego do paszportu.
    Pzdr.
    Henkok

  • 8. Data: 2003-01-07 18:45:05
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "BaLab"

    > OK, z tego się wycofuję. Ale za granicę polskim pożyczonym wyjeżdzałem bez
    > problemów.

    przypomniałem sobie, że kiedyś PZMot mi takie zaswiadczenie podstemplowywał
    i znalazłem na stronie PZMot
    http://www.pzm.pl/obsluga_graniczna.asp?ID=og_poradn
    ik.html
    coś akurat dla pytającego:
    a.. w przypadku podróży pożyczonym pojazdem i/lub przyczepą warto pamiętać o
    zabraniu ze sobą pełnomocnictwa na jego/ich używanie zagranicą. Tryb
    wystawiania pełnomocnictw na stronie
    www.pzm.com.pl/biuro_podrozy/pelnomocnictwa
    *** blad ***

  • 9. Data: 2003-01-07 18:58:36
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl>

    > Nie wiem jak jest z poruszaniem się po kraju,

    ja wiem - nie wolno. Gdyby bylo wolno to byloby to naduzywane
    i nikt by aut nie clił, albo ubezpieczał w Niemczech zamiast w Polsce
    Policja auto konfiskuje i są duże kłopoty, nawet jak właściel Niemiec
    przyjedzie na policje w ciągu np. 30 minut
    *** blad ***

  • 10. Data: 2003-01-07 22:36:43
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    BaLab napisa_(a):
    > OK, z tego się wycofuję. Ale za granicę polskim pożyczonym wyjeżdzałem bez
    > problemów.

    A jeździłeś na wschód?

    KG