  • Data: 2009-06-18 10:24:31
    Temat: Re: czy matka musi wiedziec gdzie jest jej dziecko
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Herald pisze:
    > Obecnie jest (było/) domniemanie że ojcem jest mąż matki, nawet po
    > separacji/rozwodzie do 270dni od sprawy - za ojca uznaje się (uznawało/) EX
    > Mimo iż biologicznym ojcem dziecka jest popychacz "żony" to alimenty i tak
    > władują mężowi. To jest qriozum.

    Tak. Ale obecna ustawa - o ile dobrze dziennikarze przekazali jej zapisy
    - też jest swoistym kuriozum.
    Do tej pory generalnie obowiązywała rzymska zasada - nieważne czyj byk
    ważne czyj cielak, a uznanie ojcostwa (nawet obcego dorosłego) było
    "święte".
    Teraz może się okazać, że nieważne, że dziecko uznaje za ojca tego
    mężczyznę, który go wychował i że ten mężczyzna uznaje to dziecko za
    własne.
    Władza pokiwa palcem i powie - a ni ni ni! - ojcem dziecka jest dostawca
    materiału biologicznego i basta!

    > Co mnie obchodzić może owoc cudzych lędźwi??

    Jak takie pokochasz to będzie Cię obchodzić.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com