  • 1. Data: 2004-04-27 08:13:39
    Temat: czlonkowstwo w spoldzielni mieszkaniowej
    Od: "Pawel Nawrocki" <p...@o...pl>

    Czy kupujac mieszkanie spoldzielczo-wlasnosciowe trzeba zostac czlonkiem
    spoldzielni ktora administruje budynkiem? Czy wiaze sie to z opłatami na
    rzecz
    spoldzielni? Dziekuje, Pawel

  • 2. Data: 2004-04-27 08:24:18
    Temat: Re: czlonkowstwo w spoldzielni mieszkaniowej
    Od: "TJ" <N...@p...onet.pl>

    > Czy kupujac mieszkanie spoldzielczo-wlasnosciowe trzeba zostac czlonkiem
    > spoldzielni ktora administruje budynkiem? Czy wiaze sie to z opłatami na
    > rzecz
    > spoldzielni? Dziekuje, Pawel

    jakieś 3 tyg temu na tej grupie pojawiło się zapytanie czy spółdzielnia może
    pobrac 2000 czy 2500 za wejście w członków i wyszło z dyskusji że może. Bo
    ktos mial taką sytuację.

    TJ

  • 3. Data: 2004-04-27 08:37:32
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c6l4gm$otn$1@news.onet.pl>, Pawel Nawrocki wrote:
    > Czy kupujac mieszkanie spoldzielczo-wlasnosciowe trzeba zostac czlonkiem
    > spoldzielni ktora administruje budynkiem? Czy wiaze sie to z opłatami na
    > rzecz
    > spoldzielni? Dziekuje, Pawel

    Nigdy nie byłam członkiem spółdzielni, ale rozsądek mi podpowiada, że
    skoro chcesz kupić mieszkanie w spółdzielni, to musisz zostać
    członkiem tej spółdzielni. A opłaty i ich wysokość to chyba zależą od
    konkretnej spółdzielni. Co na to statut tej konkretnej
    spółdzielni? Co na to zarząd (tak się zwą?) spółdzielni.

    Renata

    PS A moje prywatne zdanie: jak się da tolepiej wybierać mieszkanie we
    wspólnocie, a nie w spółdzielni.

  • 4. Data: 2004-04-27 09:37:07
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Jesli zdecydujesz sie na mieszkanie spoldzielcze przed aktem musisz isc
    ze sprzedajacym, ktory jest czlonkiem spoldzielni po promese. Jej wydanie
    trwa od
    2 do 10 dni. Na promesie bedzie napisane, ze przyjma Cie w poczet czlonkow,
    a sprzedajacemu przysluguje prawo do lokalu. Pokazujesz to u notariusza,
    wiec
    jesli bierzesz kredyt to zrob ksero.
    A pozniej z aktem notarialnym idziesz do spoldzielni, wplacasz kase i
    przyjmuja
    Cie w poczet czlonkow. Kasa to od 50 zl do 1200 zl (we wroclawiu).

    Pozdrawiam
    Deni

  • 5. Data: 2004-04-27 11:06:42
    Od: "Voytek" <w...@g...nl>

    Użytkownik Pawel Nawrocki <p...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c6l4gm$otn$...@n...onet.pl...
    > Czy kupujac mieszkanie spoldzielczo-wlasnosciowe trzeba zostac czlonkiem
    > spoldzielni ktora administruje budynkiem? Czy wiaze sie to z opłatami na
    > rzecz
    > spoldzielni? Dziekuje, Pawel

    Niestety tak. Ja płaciłem 1300 zł (Wałbrzych). Jest to opłata za przyjęcie w
    poczet członków spółdzielni. I trzeba nim zostać.
    Pozdrawiam
    Wojtek

    ---

  • 6. Data: 2004-04-27 11:20:21
    Od: Milamber <m...@w...pl>

> [...]
    > przyjmuja
    > Cie w poczet czlonkow. Kasa to od 50 zl do 1200 zl (we wroclawiu).

    Nie musisz już być członkiem spóldzielni. Nie potrzebujesz żadnej promesy.
    TK 30.03.2004 uznał to za niezgodne z konstytucją. Nie wiem czy ten wyrok
    już został opublikowany. jeśli tak to już obowiązuje. A wpisowe to max 760
    zł - jako najniższe wynagrodzenie (nie MINIMALNE). Do tego opłacenie
    udziałów. Czy warto być członkiem? To zależy od Ciebie. Jako członek możesz
    np. głosować...

  • 7. Data: 2004-04-27 11:20:42
    Od: "Pawel Nawrocki" <p...@o...pl>

    >opłata za przyjęcie w
    > poczet członków spółdzielni. I trzeba nim zostać.
    > Pozdrawiam

    tylko ze trybunal konstytucyjny chyba uznal to "trzeba" za nie zgodne z
    konstytycja, cos tak slyszalem?

  • 8. Data: 2004-04-27 11:24:55
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Jako członek spółdzielni masz swój udział w jej majątku, często
    wypracowywanym latami.
    JaC