  • 1. Data: 2004-04-27 08:09:19
    Temat: Świadectwo maturalne !!!
    Od: Daniel <dpilat@(nospam)konto.pl>

    Chcialem odebrac swoje dokumenty z wyzszej szkoly w ktorej edukacje
    przerwalem. Powiedziano mi ze jak zaplace za miesiace za ktore nie
    placilem dopiero wtedy dostane moje swiadectwo.

    Czy jest zgodny z prawem?? Co mogę zrobić ???
    Zaplacic moge (np: poźniej) ale to chyba nie upowaznia ich do
    zatrzymywania mojej wlasnosci ?

    Daniel

  • 2. Data: 2004-04-27 08:24:49
    Temat: Re: ?wiadectwo maturalne !!!
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Daniel" <dpilat@(nospam)konto.pl> napisał w wiadomości
[...]

    ---------------------
    Ty ich zaskarż o zatrzymanie świadectwa a oni na Ciebie naślą komornika
    skoro masz wobec nich długi. :-)

  • 3. Data: 2004-04-27 08:52:59
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ---------------------
    > Ty ich zaskarż o zatrzymanie świadectwa a oni na Ciebie naślą komornika
    > skoro masz wobec nich długi. :-)

    Teoretycznie może zaskarżyć ich po odrzuceniu jego podania na inne studia na
    kwotę znacznie wyższą niz odsetki, które zapłaci następnie za zaległe
    wpłaty. Generalnie wydaje mi się, że takie postępowanie uczelni może się po
    prostu nie opłacać. Ale, że w Polsce wszyscy boją się sądów, to uchodzi im
    to płazem :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Maras

  • 4. Data: 2004-04-27 18:14:37
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Daniel wrote:
    > Czy jest zgodny z prawem?? Co mogę zrobić ???
    > Zaplacic moge (np: poźniej) ale to chyba nie upowaznia ich do
    > zatrzymywania mojej wlasnosci ?

    Złożyć zawiadomienie o przestępstwie.

    KG

  • 5. Data: 2004-04-27 19:44:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    Wiesz, ale bezprawne zatrzymanie cudzego dokumentu, to przestępstwo z art.
    276 kk. Cokolwiek ta wymiana argumentów mało opłacalna dla uczelni.
    Pytający zapłaci kwotę z odsetkami, a rektor zarobi wyrok.

  • 6. Data: 2004-04-28 07:35:25
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

    > Wiesz, ale bezprawne zatrzymanie cudzego dokumentu, to przestępstwo z art.
    > 276 kk. Cokolwiek ta wymiana argumentów mało opłacalna dla uczelni.
    > Pytający zapłaci kwotę z odsetkami, a rektor zarobi wyrok.

    Możesz powiedzieć kiedy zatrzymanie dokumentu nie przez organ państwowy jest
    prawne ? Chodzi mi o to, czy wchodząc np. do akademika można zostać
    pozbawionym dokumentu na czas pobytu, czy samo okazanie musi wystarczyć ? Co
    w przypadku gdy nie umożliwiono odbioru dokumentu (okienko było nieczynne) ?
    Czy zatrzymujący dokument jest zobowiązany dostarczyć go do właściciela we
    własnym zakresie ?

  • 7. Data: 2004-04-28 09:06:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maras" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nieczynne) ?
    > Czy zatrzymujący dokument jest zobowiązany dostarczyć go do właściciela

    Było już wałkowane na tym forum wiele razy. Co do zasady panie w okienku
    sobie upraszczają, bo powinny odpisywać dane. Zatrzymanie dowodu
    osobistego jako zastawu, to nawet wykroczenie stanowi z tego co pamiętam.

  • 8. Data: 2004-04-29 06:11:58
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

> [...]
    > sobie upraszczają, bo powinny odpisywać dane. Zatrzymanie dowodu
    > osobistego jako zastawu, to nawet wykroczenie stanowi z tego co pamiętam.

    Poszukam, dzięki!