  • 1. Data: 2004-04-27 07:09:34
    Temat: Abonament radiowo-telewizyjny
    Od: vernon <v...@p...onet.pl>

    Placic czy nie placic? Postanowilem ze od tego roku przestane placic ten
    abonament do momentu kiedy wreszcie polski ustawodawca stworzy
    odpowiednie prawo do jego pobierania. Wczoraj dostalem list z poczty ze
    powinienem oplacic pierwszy kwartal. Co mi radzicie zrobic? Czy cos mi
    grozi jak nie zaplace?

    pozdr

  • 2. Data: 2004-04-27 07:25:24
    Temat: Re: Abonament radiowo-telewizyjny
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/27/2004 9:09 AM, vernon wrote:

> [...]
    > odpowiednie prawo do jego pobierania. Wczoraj dostalem list z poczty ze
    > powinienem oplacic pierwszy kwartal. Co mi radzicie zrobic? Czy cos mi

    Zarejestruj umowę kupna sprzedaży telewizora z jakąś osobą i kopię
    dostarcz poczcie.
    Najlepiej, żeby ta osoba był min. finansów.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-04-27 07:26:59
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > odpowiednie prawo do jego pobierania. Wczoraj dostalem list z poczty ze
    > powinienem oplacic pierwszy kwartal. Co mi radzicie zrobic? Czy cos mi

    Zgodnie z treścią art. 4 pkt 8 ustawy o radiofonii i telewizji z dnia 29
    grudnia 1992 z późn. zm odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest
    urządzenie techniczne dostosowane do odbioru programu, odbioru czyli
    jednoczesnym z nadawaniem przyjęciem audycji lub na jedynie potencjalnej
    możliwości takiego przyjęcia.

    Programem jest uporządkowany zestaw audycji radiowych lub telewizyjnych, reklam
    i innych przekazów, regularnie rozpowszechniany, pochodzący od jednego nadawcy,

    Za używanie odbiornika RTV pobiera się opłaty abonamentowe, jednak
    pojęcie &#8222;używania&#8221; jest oparte na konstrukcji domniemania prawnego
    materialnego
    (art. 48 ust 2) czyli domniemywa się iż osoba posiadająca odbiornik w stanie
    umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu używa tego odbiornika.
    Stwierdzenie, że odbiornik jest używany prowadzi do wniosku że jego posiadacz
    winien wnieść opłatę abonamentową.

    Zgodnie z treścią art. 48 ust 4 opłatę abonamentową uiszcza się za każdy
    odbiornik RTV z wyjątkami określonymi w art. 48 ust. 5.

    PODSTAWA PRAWNA:
    Ustawa o radiofonii i telewizji z 29 grudnia 1992r. z późn zm Dz.U.01.101.1114

    Art. 48. 1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych pobiera
    się opłaty abonamentowe.
    2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu, używa tego
    odbiornika.
    3. Krajowa Rada określa, w drodze rozporządzenia, wysokość opłaty abonamentowej
    za używanie odbiornika radiofonicznego oraz opłaty abonamentowej za używanie
    odbiornika telewizyjnego albo odbiornika radiofonicznego i telewizyjnego,
    sposób i tryb wnoszenia tych opłat, a także może określić przypadki, w których
    umarza lub rozkłada na raty zaległości w płatności opłat abonamentowych.
    Krajowa Rada może, ze względów społecznych, przyznać niektórym kategoriom osób
    zniżki lub zwolnienia od opłat abonamentowych.
    4. Opłatę abonamentową uiszcza się za każdy odbiornik radiofoniczny i
    telewizyjny, z zastrzeżeniem ust. 5.
    5. Niezależnie od liczby odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych używanych
    przez:
    1) osoby fizyczne w tym samym gospodarstwie domowym lub w
    samochodzie stanowiącym ich własność,
    2) publiczne zakłady opieki zdrowotnej, sanatoria, żłobki,
    publiczne jednostki organizacyjne systemu oświaty, państwowe szkoły wyższe i
    domy pomocy społecznej - w tym samym budynku, zespole budynków lub w
    samochodach będących w używaniu tych instytucji
    - uiszcza się tylko jedną z opłat, o której mowa w ust. 3.
    6. Przepisy ust. 3-5 nie naruszają uprawnień w zakresie zwolnień od opłat
    abonamentowych wynikających z odrębnych ustaw.

  • 4. Data: 2004-04-27 07:28:51
    Od: "Nixe" <n...@i...peel>

    vernon pisze:
> [...]
    > odpowiednie prawo do jego pobierania. Wczoraj dostalem list z poczty
    > ze powinienem oplacic pierwszy kwartal. Co mi radzicie zrobic?

    Zaplacic zaleglosci, ale zaraz potem wyrejestrowac na poczcie sprzet RTV
    czyli zlikwidowac ksiazeczke oplat. To pozwoli Ci nie placic abonamentu w
    sposób legalny. A z kolei nie slyszalam jeszcze o przypadku, by ktos (kto?)
    chodzil po mieszkaniach i sprawdzal, czy sprzet jest i sie go uzywa.

    > Czy cos mi grozi jak nie zaplace?

    Teoretycznie tak, w praktyce bardzo malo prawdopodobne.

    --
    PozdrawiaM

  • 5. Data: 2004-04-27 08:05:24
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > chodzil po mieszkaniach i sprawdzal, czy sprzet jest i sie go uzywa.

    > Teoretycznie tak, w praktyce bardzo malo prawdopodobne.

    Sprawdza Poczta Polska - serwisanci - teoretycznie, źródło informacji KRRiT

  • 6. Data: 2004-04-27 08:13:39
    Od: "Nixe" <n...@i...peel>

    Użytkownik pisze:

    > Sprawdza Poczta Polska - serwisanci - teoretycznie, źródło informacji
    > KRRiT

    Nie ma przecież obowiązku wpuszczania ich do domu ;-)

    --
    PozdrawiaM

  • 7. Data: 2004-04-27 12:01:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    p...@p...onet.pl wrote:

    > Sprawdza Poczta Polska - serwisanci - teoretycznie, źródło informacji KRRiT

    A co PP ma do serwisowania w prywatnych mieszkaniach?

  • 8. Data: 2004-04-27 12:56:03
    Od: "Pearl" <p...@n...poczcie.onetu.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@i...peel> napisał w wiadomości

    > Nie ma przecież obowiązku wpuszczania ich do domu ;-)

    Do domu nie, ale ostatnio jakieś miłe panie już na progu pytają się (niby w
    ramach badań ankietowych): "Czy nie denerwują pana reklamy telewizyjne
    nadawane w trakcie filmu?".

    Skąd taka troska? :)

    --
    Pozdrawiam.
    Perła pearl5(malpa)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2004-04-27 13:42:36
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Pearl" <p...@n...poczcie.onetu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ramach badań ankietowych): "Czy nie denerwują pana reklamy telewizyjne

    Denerwuja szczegolnie jak ogladam film u sasiadki

    a na serio to prowokacja jest dozwolona tylko przy niektorych przestepstwach za
    odpowiednia (nie wiem czyja) zgoda

    A.

  • 10. Data: 2004-04-27 13:43:50
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Catbert <v...@w...pl> napisał(a):

    > Zarejestruj umowę kupna sprzedaży telewizora z jakąś osobą i kopię
    > dostarcz poczcie.

    A jak komuś się zepsuje w sposób nienaprawialny i po prostu wywiezie grata na
    wysypisko to co? Ma sporządzić protokół złomowania? No bez jaj.

    JoP