  • 1. Data: 2003-06-09 12:32:37
    Temat: co to komputer
    Od: "p01i" <p...@o...pl>

    jak polskie prawo opisuje komputer
    czy w przypadku uzywania komputera do kopiowania plyt i orzeknieciu
    przepadku
    przepada rowniez znajdujacy sie w nim hardware:
    karta telewizyja/muzyczna/sieciowa,akcelerator3d,dysk twardy...
    ktore na dobra sparwe nie maja nic wspolnego z nagyrwaniem plyt,a przepdaek
    zazadal prok. jako warunek ugody...

  • 2. Data: 2003-06-09 16:15:54
    Temat: Re: co to komputer
    Od: "kizia" <i...@p...pl>

    > jak polskie prawo opisuje komputer

    polskie prawo czesto okresla komputer terminem maszyna liczaca, zatem nie
    jest to zbyt aktualne okreslenie
    :)

    kizia

    --
    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

  • 3. Data: 2003-06-09 17:07:29
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-06-09 18:15, kizia napisał(a):

    > polskie prawo czesto okresla komputer terminem maszyna liczaca, zatem nie
    > jest to zbyt aktualne okreslenie
    > :)

    Jak to? to komputery już nie liczą?...
    - Szwejk (również niezbyt aktualny)

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 4. Data: 2003-06-09 23:47:03
    Od: "p01i" <p...@o...pl>

    help me! bo nie wiem dokonca na co sie powolac zeby mi oddali ten złom
    aszkoda kasy na papuge...bo sam komp jest duuuzo mnie warty nish
    taka'usluga'...;|

  • 5. Data: 2003-06-10 00:43:41
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bc36bv$es8$1@topaz.icpnet.pl>, p01i wrote:
    > help me! bo nie wiem dokonca na co sie powolac zeby mi oddali ten złom
    > aszkoda kasy na papuge...bo sam komp jest duuuzo mnie warty nish
    > taka'usluga'...;|

    cze! powołaj sie na Prokooratora Dżeneralnego! Będąc joosh tym
    prokooratorem możesh everything!

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-06-10 09:40:29
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "p01i" <p...@o...pl> napisał

    > jak polskie prawo opisuje komputer

    Polskie prawo (o ile mi wiadomo) nie zajmuje się w ogóle definicją komputera
    (może jedynie prawo finansowe taką defincję by znało, ale i tak na gruncie
    prawa karnego nie byłaby ona w żadnym razie wiążąca) . Skoro tak, to należy
    posłużyć się znaczeniem tego pojęcia, funkcjonującym w języku polskim. Można
    to stwierdzić na podstawie lektury dowolnego (byle nie za starego) słownika
    języka polskiego. Ma go każda biblioteka (przepisywać mi się nie chce, a na
    skaner to ten słownik jest za ciężki). Poza tym można się powołać na
    potoczne rozumienie słowa "komputer".
    W każdym jednak razie - jak sądzę - trudno byłoby dowieść, że komputer to
    tylko obudowa, płyta + procesor, RAM i nagrywarka. Jeżeli ten sprzęt służył
    popełnieniu przestępstwa, to obawiam się, że jego przepadek jest zasadny.
    O, jeszcze jedno mi przyszło do głowy - jeżeli dałoby się dowieść, że te
    części, o których piszesz, zamontowałeś już po skopiowaniu ostatniej płyty,
    to można się zwrócić o ich wyłączenie spod przepadku z racji tego, że nie
    służyły (bo nie mogły przecież) do popełnienia czynu. Może chwyci, może nie.

  • 7. Data: 2003-06-10 10:39:27
    Temat: OT: co to komputer
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003, Van Tommy wrote:
    [...]
    >+ języka polskiego. Ma go każda biblioteka (przepisywać mi się nie chce, a na
    >+ skaner to ten słownik jest za ciężki).

    O !
    Masz podaną nośność skanera ?? Ile ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-06-10 11:48:46
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Masz podaną nośność skanera ?? Ile ? ;)

    Nie, ale sprawdziłem to swego czasu empirycznie i po pokryciu kosztów tego
    eksperymentu nabyłem nowej wiedzy.

  • 9. Data: 2003-06-10 11:59:27
    Od: "kizia" <i...@p...pl>

    polskie prawo czesto okresla komputer terminem maszyna liczaca, zatem
    nie

    > Jak to? to komputery już nie liczą?...
    > - Szwejk (również niezbyt aktualny)

    Licza, ale chyba nie tylko :) (przynajmniej moj przydaje sie do roznych
    innych rzeczy niz matematyka)

    kizia

    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!

  • 10. Data: 2003-06-10 13:02:51
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Van Tommy" <t...@p...com> napisał w
> [...]
    służył
    > popełnieniu przestępstwa, to obawiam się, że jego przepadek jest zasadny.
    A moglbym zapytac co ...jesli ow sprzet nie sluzyl do popelnienia
    przestepstwa ? tylko został zabrany jako "dowód" (ktory dowodem nie bedzie
    .... bo nic na nim nie ma z tego co szukaja) ..... mnie spotkala ta
    nieprzyjemnosc ze wzieli komputer jako "niby dowód" .... sprawa trwa juz z 3
    miesiac ...ni widu ni slychu ....

    Mnie zdziwilo jeszcze jedno : Dlaczego zabierajac komputer (w nakazie mialem
    napisane - bla bla bla ....zatrzymanie rzeczy mogacych stanowic dowód w
    sprawie a w szczegolności elektronicznych nosników danych ....) zabrali
    również procesor, RAM, obudowe zasilacz, karte siciowa x2 karte graficzna
    karte telewizyjna płyte główna stacje dyskietek stacje CD , DVD ..... ??? po
    kiego im to grzyba ? ....

    Chcialem im wymontowac dysk ... "Nie, nie, Zabieramy calą jednostke
    centalna" (btw tak wlasnie owi policjanci to okreslili komputer=jednostka
    centralna IMHO ... dla mnie JC to procesor a nie komputer)..... zazalenie
    zlozylem, to prokurator odpisal ze ... "Analiza zebranych dowodów nie
    zezwala w chwili obecnej na uwzglednienie zazalenia" tz ja to rozumiem ze w
    "chwili obecnej" nie mozna stwierdzic czy np zasilac zawiera dane mogace
    stanowic dowód .... ??? no nie wiem ale ktos tu chyba sie pomylil.... bo
    jesli prokurator wie jak mozna w zasilaczu przechowywac dane elektroniczne
    to niezly magik jest....

    --
    Pozdrowionka śle Cray