  • 1. Data: 2003-06-09 12:29:58
    Temat: Czy pracodawca może bez powiadomienia obciąć wynagrodzenie????
    Od: "Halsey" <h...@w...pl>

    Witajcie!
    Dostałem dzisiaj z firmy w której pracuję przelew z wynagrodzeniem za maj.
    Kwota jest niższa o 25% od tej, którą otrzymuję normalnie. Dodam, że jestem
    na zwolnieniu lekarskim juz 3 miesiące i pracodawca wypłaca i tak 100%
    podstawowego uposażenia.
    Moje pytanie jest jak w temacie postu - czy wolno coś takiego?? Czy czasem
    ni powinno być tak, że w jakimkolwiek przypadku gdy idzie o zmniejszenie
    wypłacanej kwoty pracownik powinien być o tym powiadomiony wcześniej. Pragnę
    zaznaczyć, że jestem na zwolnieniu z powodów czysto zdrowotnych, ale przed
    pójściem na L-4 miałem dość poważny zatarg z moją kierowniczką (jestem z-cą
    kierownika supermarketu), która obiecała, że zrobi wszystko by mnie wygryźć.
    Dochodzi do tego pewne zdarzenie, które miało miejsce jeszcze wtedy gdy
    aktywnie pracowałem: Przyjmując osobiście dostawę towaru ustawiałem palety
    wedle zdrowego rozsądku. Następnego dnia rano okazało się, że część towaru
    została w nocy zniszczona (paleta się przewróciła). W sklepie w nocy byli
    pracownicy ochrony, którzy nic nie widzieli i nic nie słyszeli. Ja zaś
    zostałem obciążony przez moją kierowniczkę kosztami towaru - gdyż wedle jej
    rozumienia była to moja wina. Dodam, że powiedziałem iż pokryję koszty tegoż
    zniszczonego towaru, choć sam cały czas obstawałem przy tym, że to nie mogło
    się stać samo. Niczego nie podpisywałem, żadnych zobowiązań do pokrycia
    długu czy tym podobnych. Sprawa miała zostać załatwiona bez zbędnych
    papierów tylko w naszym gronie. Tak więc czy pracodawca może tak ni stąd ni
    z owąd obciążyć mnie tym kosztem w momencie, który dla mnie jest teraz
    najmniej odpowiedni??????
    Proszę o odpowiedź bo wiem, że mój pracodawca należy do czołowki tych,
    którzy wyzyskują pracowników - nawet na kierowniczych stanowiskach.
    Pozdrawiam
    Halsey

  • 2. Data: 2003-06-09 12:51:18
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Halsey" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstawowego uposażenia.
    > Moje pytanie jest jak w temacie postu - czy wolno coś takiego??

    a czy jesteś pewien, że nadal płaci pracodawca a nie ZUS ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-06-09 13:12:44
    Od: "Halsey" <h...@w...pl>

    > a czy jesteś pewien, że nadal płaci pracodawca a nie ZUS ?

    A czy ma to jakies znaczenie??? Przepisy podobno mówią, że po 30 czy 35 dniu
    zwolnienia kwota zasiłku chorobowego to 100% wynagrodzenia. Zwolnienia
    wysyłam do firmy nie do ZUS'u, bo cały czas jestem tam zatrudniony - sami o
    to prosili. Nie mam żadnych obciążeń sądowych, a w tytule przelewu z
    wynagrodzeniem widnieje mój pracodawca a nie ZUS.
    Halsey

  • 4. Data: 2003-06-09 13:45:05
    Od: "Halsey" <h...@w...pl>

    Dostałem takiego maila z centrali:

    >Wynagrodzenie za czas choroby jest wyliczane z 6 miesięcy wstecz, a
    >wcześniej miał Pan mniejszą stawkę, która weszła do podstawy zasiłku
    >chorobowego. Poza tym stawka chorobowa wynosi 80% wynagrodzenia i >jest
    >wyliczana po odjęciu składek ZUS, których nie odprowadza się za czas
    >choroby.

    Już sam nie wiem czy się coś pozmieniało. Stwkę wyższą mam od 01.02.2003,
    tak więc nie ma mowy o takiej różnicy. Czy po 35 dniu zwolnienie chorobowe
    to nadal 80%
    Pomóżcie!!!
    Halsey

  • 5. Data: 2003-06-09 13:55:10
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > A czy ma to jakies znaczenie???
    >Przepisy podobno mówią, że po 30 czy 35 dniu
    > zwolnienia kwota zasiłku chorobowego to 100% wynagrodzenia.

    Czy miałeś wypadek w pracy ???????
    Z tego co wiem, to dla Ciebie zasiłek chorobowy wynosi 80% wynagrodzenia
    a płaci ZUS po 33 dniach choroby. Wcześniej płaci wynagrodzenie chorobowe
    pracodawca.

> [...]
    > to prosili. Nie mam żadnych obciążeń sądowych, a w tytule przelewu z
    > wynagrodzeniem widnieje mój pracodawca a nie ZUS.

    Jeśli zwolnienie trafia do pracodawcy po siedmiu dniach od dnia wystawienia,
    to ZUS automatycznie obniża wielkość zasiłku chorobowego o 25 %.

    pozdrawiam
    fart