  • 1. Data: 2004-03-03 10:05:42
    Temat: cigna nie chce zaplacic odszkodowania z AC
    Od: "Peter Riley" <m...@a...pl>

    Mam problem z wyciagnieciem odszkodowania AC z cigny. Szkode likwiduje
    gotowkowo. Kosztorys sporzadzil ubezpieczyciel, zostalem poinformowany
    nieoficjalnie, ze bedzie to ok. 7,5 tysiaca. Po pewnym czasie poinformowano
    mnie, ze bedzie to jednak kwota 3,5 tysiaca.

    I teraz pytania:

    1.) W OWO mam zapis, ze w przypadku wariantu "wycena" (czyli rozliczenia
    gotowkowego) odszkodowanie ustalane jest wg "cen czesci zamiennych i
    materialow zawartych w w/w systemach, zakwalifikowanych do wymiany,
    pomniejszonych o 1% za kazdy miesiac eksploatacji pojazdu nie wiecej jednak
    niz 60%".
    Z kolei w Szczegolnych Warunkach Ubezpieczenia do mojego pakietu:
    "Amortyzacje i udzial wlasny uwaza sie za wykupione".
    Ubezpieczyciel twierdzi (ale nie potrafi wskazac zadnych podstaw w
    regulaminie), ze nie dotyczy to rozliczenia gotowkowego i odliczyl mi 60% za
    czesci, jako ze auto jest 6-letnie.

    2). Dostarczylem faktury za holowanie i parking, niestety trafilem na
    zdziercow i sa one wysokie. Mimo to nie przekraczaja maksymalnej kwoty
    przewidzianej przez OWU (10% sumy ubezpieczenia lub 500 euro).
    Ubezpieczyciel twierdzi, ze "usrednil" kwote dzwoniac na parkingi w okolicy
    i biorac ceny. Chce mi zaplacic kilka razy mniej. W regulaminie nie ma ani
    slowa o zadnej weryfikacji kosztow, jest tylko kwota maksymalna.

    Co powinienem zrobic w tej sytuacji? Czy mam prawo domagac sie wyplaty za
    czesci w pelnej wysokosci? Czy moge domagac sie zwrotu pelnych kosztow
    parkingu i holowania na podstawie faktur? Czy jest sens kierowac cala sprawe
    do sadu?

    3.) Na wyplate odszkodowania ubezpieczyciel ma miesciac. Mimo, ze od tego
    terminu minely juz prawie dwa tygodnie, nie dostalem jeszcze ani zlotowki,
    ubezpieczyciel twierdzi, ze dzisiaj zrobi przelew. Czy mam prawo domagac sie
    odsetek karnych?

  • 2. Data: 2004-03-03 10:27:22
    Temat: Re: cigna nie chce zaplacic odszkodowania z AC
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

> [...]
    > nieoficjalnie, ze bedzie to ok. 7,5 tysiaca. Po pewnym czasie poinformowano
    > mnie, ze bedzie to jednak kwota 3,5 tysiaca.

    Pytanie gotówkowo- odbiór w kasie cigny czy przelew na konto??
> [...]
    > Ubezpieczyciel twierdzi (ale nie potrafi wskazac zadnych podstaw w
    > regulaminie), ze nie dotyczy to rozliczenia gotowkowego i odliczyl mi 60% za

    Ubezpieczyciel ma prawo odliczyć koszty amortyzacji (o ile mi wiadomo za auto
    powyżej roku do 3 lat 30% amortyzacji....)

> [...]
    > i biorac ceny. Chce mi zaplacic kilka razy mniej. W regulaminie nie ma ani
    > slowa o zadnej weryfikacji kosztow, jest tylko kwota maksymalna.

    Co do faktury za holowanie- wysyłasz ją do Assistance Polska Warszawa i to oni
    płacą koszty holowania. Przynajmniej kiedyś była taka procedura.

> [...]
    > parkingu i holowania na podstawie faktur? Czy jest sens kierowac cala sprawe

    W sądzie pewnie nawet nie wygrasz- a jeszcze będziesz miał dodatkowe koszty-
    koszty sądowe.....

> [...]
    > ubezpieczyciel twierdzi, ze dzisiaj zrobi przelew. Czy mam prawo domagac sie

    Z mojego doświadczenia- niestety nie możesz wystąpić o odetki karne- znam
    przypadki, gdy kwotę niektórzy dostawali nawet po 3 miesiącach :(

    Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam...

    Pozdrawiam,Miranda

  • 3. Data: 2004-03-03 10:43:59
    Od: "Peter Riley" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Miranda" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ubezpieczyciel ma prawo odliczyć koszty amortyzacji (o ile mi wiadomo za
    auto
    > powyżej roku do 3 lat 30% amortyzacji....)

    Ma prawo odliczyc, mimo ze w pakiecie mam amortyzacje wykupiona?

    > Co do faktury za holowanie- wysyłasz ją do Assistance Polska Warszawa i to
    oni
    > płacą koszty holowania. Przynajmniej kiedyś była taka procedura.

    Gdzie mam wysylac?! Daje ja ubezpieczycielowi AC.

    > Z mojego doświadczenia- niestety nie możesz wystąpić o odetki karne- znam
    > przypadki, gdy kwotę niektórzy dostawali nawet po 3 miesiącach :(

    Nie moge wystapic? Podstawa prawna?

  • 4. Data: 2004-03-03 10:51:29
    Od: "ToM" <m...@k...chip.pl>

    odsetek karnych za zwloke domagaj sie, u mnie spoznili sie 2 tygodnie, po
    skardze do Rzecznika Ubezpieczonych zaplacili co do zety.
    ToM

  • 5. Data: 2004-03-03 10:53:08
    Od: "ToM" <m...@k...chip.pl>

    ...jesli masz watpliwosci wystap do Rzecznika Ubezpieczonych, najlepiej
    pierwej tam zadzwon - troche Ci rozjasnia.

    ToM

  • 6. Data: 2004-03-03 11:06:30
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

    Podałam informacje jakie znam z dośwaidczenia w pracy w serwisie samochodowym
    Podstawy prawne pewnie jakieś są jednak wiem, że z nimi trudno wygrać...ale
    zawsze warto próbować....

    Pozdrawiam, Miranda

  • 7. Data: 2004-03-03 14:34:30
    Od: "Tiger" <t...@a...net.pl>

    Użytkownik "Miranda" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    z całym szacunkiem ale jest to zwykły stek bzdur, i w dodatku dotyczy PZU a
    nie Cigny

    pozdrawiam Tiger

  • 8. Data: 2004-03-03 14:36:52
    Od: "Tiger" <t...@a...net.pl>

    Użytkownik "Peter Riley" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ubezpieczyciel twierdzi (ale nie potrafi wskazac zadnych podstaw w
    > regulaminie), ze nie dotyczy to rozliczenia gotowkowego i odliczyl mi 60%
    za
    > czesci, jako ze auto jest 6-letnie.

    jeśli masz na papierze zniesioną amortyzację, do całości ubezpieczenia a nie
    do danego wariantu, to oczywiście nie mają prawa nic odliczyć

> [...]
    > czesci w pelnej wysokosci? Czy moge domagac sie zwrotu pelnych kosztow
    > parkingu i holowania na podstawie faktur? Czy jest sens kierowac cala

    jest

> [...]
    > ubezpieczyciel twierdzi, ze dzisiaj zrobi przelew. Czy mam prawo domagac

    tak, bezsporną kwotę musieli Ci wypłacić do 30 dni od daty zgłoszenia
    szkody, jesli nie ustalili w tamtym czasie kwoty bezspornej to odsetki
    należą się od całości odszkodowania

    pozdrawiam Tiger

  • 9. Data: 2004-03-03 19:52:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > Ubezpieczyciel twierdzi (ale nie potrafi wskazac zadnych podstaw w
    > regulaminie), ze nie dotyczy to rozliczenia gotowkowego i odliczyl mi

    Moim zdaniem ubezpieczyciel nie ma racji, bowiem w razie sprzeczności
    ogólnych warunków umowy z szczególnymi, stosuje się szczególne co wynika z
    art. 385 kc.

> [...]
    > czesci w pelnej wysokosci? Czy moge domagac sie zwrotu pelnych kosztow
    > parkingu i holowania na podstawie faktur? Czy jest sens kierowac cala

    Jeśli faktycznie zapłaciłeś więcej, to jest sens o to walczyć. Ale
    ubezpieczyciel może powziąć podejrzenie, że próbujesz go oszukać, bo jeśli
    to faktycznie są wyższe niż "normalne" faktury, to wniosek taki się nasuwa
    sam. W wypadku zawiadomienia o przestępstwie (bo innego wyjścia nie mają,
    skoro będziesz się upierał przy swoim) zostanie zbadane, czy na przykąłd z
    nagła twoja faktura nei jest wyższa od pozostałych wystawianych przez tego
    samego holownika.

> [...]
    zlotowki,
    > ubezpieczyciel twierdzi, ze dzisiaj zrobi przelew. Czy mam prawo domagac

    Tak od kwoty bezspornej, którą powinni wypłacić niezwłocznie. Ale za dwa
    tygodnie to będą grosze rzędu 1 procenta kwoty bezspornej, więc moim
    zdaniem nie warto kruszyć kopii.

  • 10. Data: 2004-03-04 08:38:01
    Od: "Peter Riley" <m...@a...pl>

    > skoro będziesz się upierał przy swoim) zostanie zbadane, czy na przykąłd z
    > nagła twoja faktura nei jest wyższa od pozostałych wystawianych przez tego
    > samego holownika.

    Faktury (rowniez na holowanie) wystawil warsztat, z ktorym wspolpracowal
    holownik. Warsztat jest spory, wysokie ceny za parking sa wywieszone u nich
    w biurze.

    > Tak od kwoty bezspornej, którą powinni wypłacić niezwłocznie. Ale za dwa
    > tygodnie to będą grosze rzędu 1 procenta kwoty bezspornej, więc moim
    > zdaniem nie warto kruszyć kopii.

    W imie zasad?