  • 1. Data: 2004-03-03 08:05:18
    Temat: Czy można legalnie wykorzystać materiały ze stron rządowych?
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Czy wszystko co jest np. na stronie jakiegoś ministerstwa mogę wykorzystać,
    np. zrobić i sprzedać informator podatkowy kopiując materiały ze stron
    ministerstwa finansów?
    Jak jest z prawami autorskimi, kto jest właścicielem?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-03-03 08:30:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c243j2$g3$1@atlantis.news.tpi.pl>, Mariusz wrote:
    > Czy wszystko co jest np. na stronie jakiegoś ministerstwa mogę wykorzystać,
    > np. zrobić i sprzedać informator podatkowy kopiując materiały ze stron
    > ministerstwa finansów?

    Nie musisz powtarzać listu drugi raz. Trochę cierpliwości.
    Co do meritum to sam jestem ciekaw :) Na pewno możesz wykorzystać
    wszystkie akty normatywne (Dzienniki Ustaw etc), możesz pisma urzędowe,
    ale ile kryje się pod pojęciem "urzędowe dokumenty, materiały, znaki i
    symbole" (to nie jest objęte PA) to przyznam nie mam pojęcia.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-03-03 09:32:55
    Od: s...@g...pl

    On Wed, 3 Mar 2004 09:05:18 +0100, "Mariusz"
    <M...@p...onet.pl> wrote:

    >Czy wszystko co jest np. na stronie jakiegoś ministerstwa mogę wykorzystać,
    >np. zrobić i sprzedać informator podatkowy kopiując materiały ze stron
    >ministerstwa finansów?

    Możesz, ale czy te materiały są faktycznie dokumentami urzędowymi, czy
    zostały na ich podstawie opracowane?

    >Jak jest z prawami autorskimi, kto jest właścicielem?

    Art. 4. Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego: [...]
    2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,

    Problem jedynie w tym czy mają charakter "urzędowy". Zazwyczaj tak
    jest, jeśli są skierowane do obywateli. Natomiast jakieś wewnętrzne
    okólniki i zalecenia MF już nie podpadają pod ten punkt.
    W razie wątpliwości najlepiej zapytać zainteresowanych.

    silvermane