    From: "Peter Riley" <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: cigna nie chce zaplacic odszkodowania z AC
    Date: Wed, 3 Mar 2004 11:05:42 +0100

    Mam problem z wyciagnieciem odszkodowania AC z cigny. Szkode likwiduje
    gotowkowo. Kosztorys sporzadzil ubezpieczyciel, zostalem poinformowany
    nieoficjalnie, ze bedzie to ok. 7,5 tysiaca. Po pewnym czasie poinformowano
    mnie, ze bedzie to jednak kwota 3,5 tysiaca.

    I teraz pytania:

    1.) W OWO mam zapis, ze w przypadku wariantu "wycena" (czyli rozliczenia
    gotowkowego) odszkodowanie ustalane jest wg "cen czesci zamiennych i
    materialow zawartych w w/w systemach, zakwalifikowanych do wymiany,
    pomniejszonych o 1% za kazdy miesiac eksploatacji pojazdu nie wiecej jednak
    niz 60%".
    Z kolei w Szczegolnych Warunkach Ubezpieczenia do mojego pakietu:
    "Amortyzacje i udzial wlasny uwaza sie za wykupione".
    Ubezpieczyciel twierdzi (ale nie potrafi wskazac zadnych podstaw w
    regulaminie), ze nie dotyczy to rozliczenia gotowkowego i odliczyl mi 60% za
    czesci, jako ze auto jest 6-letnie.

    2). Dostarczylem faktury za holowanie i parking, niestety trafilem na
    zdziercow i sa one wysokie. Mimo to nie przekraczaja maksymalnej kwoty
    przewidzianej przez OWU (10% sumy ubezpieczenia lub 500 euro).
    Ubezpieczyciel twierdzi, ze "usrednil" kwote dzwoniac na parkingi w okolicy
    i biorac ceny. Chce mi zaplacic kilka razy mniej. W regulaminie nie ma ani
    slowa o zadnej weryfikacji kosztow, jest tylko kwota maksymalna.

    Co powinienem zrobic w tej sytuacji? Czy mam prawo domagac sie wyplaty za
    czesci w pelnej wysokosci? Czy moge domagac sie zwrotu pelnych kosztow
    parkingu i holowania na podstawie faktur? Czy jest sens kierowac cala sprawe
    do sadu?

    3.) Na wyplate odszkodowania ubezpieczyciel ma miesciac. Mimo, ze od tego
    terminu minely juz prawie dwa tygodnie, nie dostalem jeszcze ani zlotowki,
    ubezpieczyciel twierdzi, ze dzisiaj zrobi przelew. Czy mam prawo domagac sie
    odsetek karnych?