  • 1. Data: 2002-02-24 23:10:11
    Temat: ciagle donosy na policje o zaklocaniu ciszy nocnej. Czy mozna cos z tym zrobic?
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Czesc,
    mam uciazliwa sasiadke, ktora ciagle sle na mnie i moich wspollokatorow donosy
    o zaklocaniu ciszy nocnej, zarowno do spoldzielni jak i na policje. W ciagu 2
    dni mielismy 2 interwencje policji, ktora nic nie stwierdzila. Czy mozna cos z
    tym zrobic? Do jakiego organu mozna wyslac zazalenie o nekanie?

    Wielkie dzieki za jakiekolwiek informacje w tej sprawie, bo jest to juz nie do
    wytrzymania.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2002-02-25 00:03:55
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@k...tpnet.lt>

    <m...@p...onet.pl> napisał...

    > Wielkie dzieki za jakiekolwiek informacje w tej sprawie,
    > bo jest to juz nie do wytrzymania.

    Dolacze sie do prosby, gdyz w tamtym roku Policja kilkukrotnie mnie
    obudzila, twierdzac, ze dostala zgloszenie o glosnej imprezie, w tym roku
    bylo u mnie 2ch Panow, gdy po prostu ogladalem tv i z akazdym razem jest to
    zgloszenie tej samej sasiadki. A przy okazji moze ejst cos, co pozwoliloby
    ukruc praktyki tej lokatorki, ktora potrafi o kazdej porze otworzyc drzwi i
    marudzic, ze sie w ogole smie przechodzic przez klatke, jak ona "spi".

    SF

  • 3. Data: 2002-02-25 00:36:28
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > tym zrobic? Do jakiego organu mozna wyslac zazalenie o nekanie?
    >
    > Wielkie dzieki za jakiekolwiek informacje w tej sprawie, bo jest to juz nie do

    Czesc,

    to jest dokladnie to o czym pisalem.
    Natomiast u mojego znajomego halas jest taki ze nie mozna spac spokojnie
    od 2 lat.
    A policja odmawia interwencji, albo interwencje sa takie, ze po minucie
    od odjazdy,
    muzyka o 2 , 3 w nocy jest znowu na ful.

    To jest tak, gdy brak jest stalego monitoringu ciszy nocnej jak w
    Niemczech, przez nocne patrole.
    Policja nie dysponuje ani sprzetem, ani urzadzeniami do pomiaru,
    rejestracji poziomu halasu.

    Nalezy sie zwrocic do Sanepidu, Instytutu Ochrony Srowisku, Instytutu
    Medycyny Pracy, GIGu,
    Panstwowego Zakladu Higieny , Instytutu Akustyki Krakow/ Wroclaw itd.

    Pomiar poziomu halasu ma sens jedynie gdy jest mierzony w cyklu ciaglym
    np. 24 godziny, tydzien, miesiac.

    I takie urzadzenia zwane loggerami sa dostepne i rejestruja pomiar
    halasu w mieszkaniu, budynku, na ulicy
    i odczyt danych nastepuje do komputera po 24 godzinach, tygodniu, itd.

    Poczytaj prace Radoslawa Kucharskiego z Instytutu Ochrony Srodowiska
    i Jana Czerwinskiego z Departamentu Ochrony Srodowiska Ministerstwa
    Srodowiska.
    Albo najlepiej przedzwon osobiscie.

    Z halasem jest tak, ze jezeli sasiadka go slyszy, to znaczy ze istnieje
    i zagraza wszystkim.
    Jezeli sa to niskie dzwieki i duzej mocy, to
    " Halas kumulujac sie w czasie, moze doprowadzic do czesciowej lub
    calkowitej utraty sluchu, a nwet powoluje zmiany psycho-somatyczne,
    sprosrod ktorych wymienia sie zagrozenie nadcisnieniem, zaburzenia
    nerwowe, komplikacje z prawidlowoscia przemiany materii oraz zaburzenia
    w ukladzie naczyniowym. Jego dzialanie wywoluje zmeczenie, zle
    samopoczucie, utradnia sen i wypoczynek i z tego powodu, coraz czesciej
    halas jest jednym z glownych powodow skarg kierowanych do organow
    ochrony srodowiska."
    (Dostosowanie Prawa Polskiego z zakresu Halasu do Przepisow Unii
    Europejskiej - Nowa Ustawa o Ochronie Srodowiska - jan Czerwinki,
    Ministerstwo Srodowiska .. )

    Zatem modl sie tylko, aby sasiadka nie stracila zdrowia z powodu
    oddzialywania halasu i nie skierowala sprawy do prokuratury, bo wtedy po
    wykazaniu zwiazku pomiedzy halasem a utrata zdrowia, czekac cie bedzie
    odpowiedzialnosc karna.

    Zatem rob co mozesz, bo policja ma juz notatki sluzbowe z wizji
    lokalnej,
    aby znalazc wspolnie zrodlo halasu i go wyeliminowac.

    A jezeli twierdzisz ze to nie ty, to szukaj innych potencjalnych zrodel.
    Moze tak byc ze zrodlo znajduje sie w piwnicy, a wylewu dostanie sasiad
    mieszkajacy na 10 pietrze.

    Infradzwieki sa przenoszone na odleglosc wielu kilometrow bez istotnej
    utraty mocy
    a dodatkowo komfort odczuwania halasu jest indywidualny
    i nalezy wystapic do stosownego urzedu o
    zamontowania u sasiadki urzadzen do ciaglego monitorowania i rejestracji
    poziomu halasu w dzien i w nocy.

    Odczyt z takiego loggera i komputerowa analiza widma pozwoli znalezc tak
    zrodlo, jak i jego moc, czas
    dzialania i wystepujace zagrozenie dla zdrowia i zycia.

    Nigdy nie lekcewaz takiego tematu, gdy integracja z UE wymusza
    stosowanie prawa i ostrych norm europejskich
    dotyczacych zwalczania halasu, szczegolnie w osiedlach mieszkaniowych,
    uznawanych za strefy ciszy.

    Jacek

  • 4. Data: 2002-02-25 06:53:30
    Od: "Piotr" <i...@a...alto.com.pl>

    > A przy okazji moze ejst cos, co pozwoliloby
    > ukruc praktyki tej lokatorki, ktora potrafi o kazdej porze otworzyc drzwi
    > marudzic, ze sie w ogole smie przechodzic przez klatke, jak ona "spi".

    Zabić jej drzwi goździami:))
    A na poważenie. Chyba nie ma. Wydaje mi się że jedyną szansą jest
    przekonanie się policji że robią to niepotrzebienie. Ale wiem że słabe to
    pocieszenie.

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2002-02-25 08:17:41
    Temat: Re: ciagle donosy na policje o zaklocaniu ciszy nocnej. Czy mozna cosz
    Od: "Arek" <Use-Author-Supplied-Address-Header@[127.1]>

> [...]
    > oddzialywania halasu i nie skierowala sprawy do prokuratury, bo wtedy po
    > wykazaniu zwiazku pomiedzy halasem a utrata zdrowia, czekac cie bedzie

    Ale jak sformulowac zawiadomienie o przestepstwie i przekonac prokuratora
    zeby zajal sie sprawa, powolal bieglych celem pomiarow, ustalenia zwiazku z
    utrata zdrowia etc. ?

    ----
    Arek

  • 6. Data: 2002-02-25 11:31:05
    Od: "BB" <b...@s...poznan.pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > od odjazdy,
    > muzyka o 2 , 3 w nocy jest znowu na ful.

    U mnie jest to samo. Mieszkam w nowym bloku, sasiadki na parterze (jakies
    studentki) tak daja czadu (prawie codziennie), ze jest slysze u siebie na 3
    pietrze tak glosno, ze nawet nie moge pomyslec o spaniu - szkoda gadac.
    Sasiad z 2 pietra tez swiety nie jest i tez halasuje (bylem juz u niego 2
    razy).
    Raz zadzownilem na policje o 3:40 w nocy - powiedziano mi, ze zgloszenie
    przyjmuja ale nie wiedza kiedy przyjada ... Powiedzialem, ze w takim razie
    jescze troche poczekam, bo moze do 4 sie ucisza. Po godz. 4 zadzownilem bo
    sie nie uciszyli - znowu to samo, przyjma ale nie wiedza kiedy przyjada -
    czekalem na nich do 5 i zasnalem. Podejrzewam, ze nie przyjechali, bo od
    godziny 6 cisza nocna nie obowiazuje ...

    Najepsze jest to, ze na 1, 2, 3 mieszkaja jeszcze inni (czesciowo
    zasiedlone) i nikt im nie zwrocil uwagi ...

    Baca

  • 7. Data: 2002-02-25 12:31:49
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Arek wrote:

    > Ale jak sformulowac zawiadomienie o przestepstwie i przekonac prokuratora
    > zeby zajal sie sprawa, powolal bieglych celem pomiarow, ustalenia zwiazku z
    > utrata zdrowia etc. ?

    W tym temacie wlasciwy jest lekarz z przychodni, rodzinny, przychodnia
    medycyny srodowiskowej,
    ktorzy/ktora wykaze objawy zwiazane z oddzialywaniem halasu.
    Ten temat zostal doskonale przebadany w przemysle gorniczym : uznanie
    gluchoty wywolanej halasem za chorobe zawodowa, hutnictwie, przemysle
    stalowym, metalowym.
    Czyli tam gdyz halas jest generowany przez maszyny, urzadzenia,
    stosowana technologie.

    Do pomiaru infradzwiekow uzywamy loggerow do ciaglego pomiaru ekspozycji
    na czestotliwosci ponizej
    20 Hz.
    Mozr to byc magnetofon cyfrowy z time stampem, wlaczajacy sie w chwili
    pojawienia sie halasu w okreslonym pasmie.
    Nastepnie zapis przenoszony na dysk komputera , i nastepuje obrobka FFT.

    Bieglymi w sprawach akustyki moga byc pracownicy instytutow akustyki,
    sanepidu, panstwowego instytutu higieny,
    instytutu medycyny pracy, instytutu ochrony srodowiska, albo z listy
    bieglych sadow okregowych.

    Poniewaz literatura na temat zagrozen halasem i z badan nad
    wykorzystaniem infradzwiekow jako broni wojskowej
    sa znane, zatem mozna ta literature sciagnac z internetu i zalaczyc do
    wniosku.

    Zawiadomienie niekoniecznie musi byc formulowane w formie:
    moja matka zostala zabita przez halas duzej mocy o czestotliwosci
    ....... , generowany przez wadliwa konstrukcje toru kolejowego, drogi,
    torowiska tramwajowego, czy prase zainstalowana w budynku zakladu itd.

    Forma zapytania:

    Tzn. zwrocenie sie o zbadanie, czy mozna wykluczyc zgon, uszczerbek na
    zdrowiu w wyniku narazenia na infradzwieki ma wieksze szanse glebszego
    zbadania, niz deklarowanie zwiazku przyczynowo-skutkowego.
    Niezaleznie mozna zainstalowac staly monitoring halasu.

    Nalezy przeciez pamietac, ze zgodnie z teoria Hahnemanna, tworcy
    Homeopatii,
    kazda trucizna podana w bardzo malej dawce moze miec dzialanie
    terapeutyczne.

    I moze sie okazac, ze infradzwiekami mozna leczyc zakrzepy, zaburzenia
    krazenia, albo
    okresy ekpozycji , jak i moc infradzwiekow, musza byc scisle okreslone .
    Tyle ze aby takie badania mozna bylo bezpiecznie prowadzic, nalezy
    znalezc grupe ochotnikow
    i prowadzic standardowe badania kliniczne, zgodnie z obowiazujacym
    rezimem bezpieczenstwa i nienarazania testowanych na utrate zdrowia.

    Podobno teoria zostala ogloszona w zwiazku z uzywaniem komorek.
    Sanepid badal szkodliwy wplyw komorek, ale nowa teoria glosi, ze komorka
    zblizona do glowy
    moze polem elektromagnetycznym stymulowac mozg i rozwijac
    superinteligencje.
    Ale jak kazda teoria wymaga potwierdzenia,
    a poza jej autorami trudno znalezc ochotnikow, ktorzy zechca ustawic
    wokol glowy 20 komorek
    i poddac sie napromieniowaniu dla dobra nauki, a szkody wlasnego ciala.

    Zatem sprawa jest delikatna i najwazniejze jest znalezienie zrodla
    emisji.
    Slyszalem o przypadku osoby, ktora doznala wylewu i zostala
    sparalizowana , ktora mieszkala w domku jednorodzinnym pod ktorym
    kopalnia wydobywala rude.
    I w domu od czasu do czasu slychac bylo drgania i dzwieki robot
    podziemnych.
    Ziemia jest tutaj doskonalym izolatorem halasu/ filtrem, ktory
    przepuszcza jedynie dzwieki bardzo niskiej czestotliwosci, ktore
    slyszymy jako gluche tapniecia, dudnienie.
    Z ostatnich badan wynika, ze czlowiek slyszy takze dzwieki o
    czestotliwosci 5-10 Hz, gdy maja duza moc
    i to slyszenie powoli nastepuje nie uchem, ale calym cialem, czaszka i
    szkieletem,
    odbierane jako gluche dudnienie, albo nieslyszalne zmiany cisnienia
    skierowane na blone bebenkowa.

    Slyszalem o budowie kabiny do badania wplywu infradzwiekow na zdrowie w
    formie pokoju ze scianami
    budowanymi jak membrana glosnika i jedna ze scian bedzie polaczona z
    tlokiem wywolujacym drgania niskiej czestotliwosci i zmiany cisnienia w
    komorze .
    Osoba testowana bedzie poddana takim oddzialywaniom i beda mierzone jej
    reakcje, zmiany cisnienia, pulsu,
    ph ciala, ekg.

    Czyli czlowiek zostanie umieszczony we wnetrzu olbrzymiego bebna, lub
    kolumny glosnikowej typu subwoofer.
    Szukam tez materialow historycznych nt. kampanii napoleonskiej i bebnow
    uzywanych przez wojska napoleonskie w kampanii moskiewskiej.
    Ogladalem te bebny, a nawet w nie uderzalem palkami i mozna je jedynie
    porownac do tam-tamow
    ale w skali 1: 100.
    Ich srednica to kilka metrow i z ich udzialem sygnaly byly wysylane do
    wojsk odleglych o kilka kilometrow.

    Temat jest bardzo ciekawy, gdyz technika audio-video, kina domowego
    osiagnela juz ten poziom zaanwasowania,
    ze budowane sa kolumny glosnikowe generujace szkodliwe infradzwieki .

    Jacek

  • 8. Data: 2002-02-25 13:43:38
    Od: "Arek" <Use-Author-Address-Header@[127.1]>

> [...]
    > Ten temat zostal doskonale przebadany w przemysle gorniczym : uznanie
    > gluchoty wywolanej halasem za chorobe zawodowa, hutnictwie, przemysle

    To sa przypadki oczywiste, szeroko opisane w literaturze. W opisywanym
    chodzi o halas o znacznie mniejszym natezeniu choc rownie szkodliwy
    jesli nie bardziej. To tak jakby ktos Cie co chwila budzil gdy zaczynasz
    zasypiac po czym nastepuje chwila spokoju, przyjazd Policji ktora niczego
    rzecz jasna nie stwierdza, odjazd, znowu probujesz zasnac i znow ktos Cie
    budzi.
    Zaden lekarz niczego tu nie napisze co mogloby stanowic podstawe do
    wszczecia postepowania przez prokuratore, lekarz co najwyzej zaleci
    wpychanie waty w uszy. Nie ironizuje.

    ----
    Arek

  • 9. Data: 2002-02-25 13:46:10
    Od: "Arek" <Use-Author-Supplied-Address-Header@[127.1]>

  • 10. Data: 2002-02-26 09:48:27
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    > Czesc, mam uciazliwa sasiadke, ktora ciagle sle na mnie i moich wspollokatorow
    > donosy
    > o zaklocaniu ciszy nocnej, zarowno do spoldzielni jak i na policje.

    Zasadnicze pytanie, czy sąsiadka ma powody? Jeśli nie ty hałasujesz, może ktoś
    inny?

    > W ciagu 2 dni mielismy 2 interwencje policji, ktora nic nie stwierdzila.

    To o niczym nie świadczy. Moim zdaniem policja powinna najpierw odwiedzić osobę
    zwracającą się o interwencję, a potem domniemanego sprawcę.

    > Czy mozna cos z tym zrobic? Do jakiego organu mozna wyslac zazalenie o nekanie?

    Proponuję na początek zapoznać się z notatkami służbowymi z interwencji na
    posterunku policji. Ciekawe, co tam napisali funkcjonariusze. Można też złożyć
    skargę na sąsiadkę w spółdzielni. Grozi jej pozbawienie członkostwa, jeśli statut
    przewiduje wykluczenie za "złe zachowanie".
    Pozdrawiam,
    Piotr