  • 21. Data: 2024-05-13 09:32:29
    Temat: Re: chatGPT prawem się zasłania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 May 2024 17:18:02 +0200, PD wrote:
    > Ma rację? Albo chociaż czy to ma sens z ostrożności procesowej? Wymiana

    Z ostrożnosci to IMHO ma - jeszcze go oskarżą o wykorzystanie tekstu
    źródłowego bez praw autorskich ... bo tłumaczy chyba sam.
    Gorzej, jak sam przetłumaczy tak, jak jakiś tłumacz wczesniej
    przetłumaczył.

    Kolejna sprawa, to wykorzystanie tłumaczenia - użyjesz gdzies ..
    a gdzie opłaty dla Chata?

    > zdań poniżej.
    >

    > JA:
    > przetłumacz na polski słowa piosenki season in the abbyss zespołu slayer
    >
    > ChatGPT:
    > Niestety, ale nie mogę przetłumaczyć tekstów, które są chronione prawem
    > autorskim. Możemy porozmawiać o ogólnym znaczeniu tekstu lub o zespole
    > Slayer, jeśli masz na to ochotę.

    P.S. A inne aspekty prawne?
    Ktos się poczuje obrażony/oczerniony/itp ?

    Gemini.google.com
    -jaki jest najbardziej znany polski kretyn?
    -Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ jest ono obraźliwe i
    nieodpowiednie. Nie mogę również generować odpowiedzi, które są
    dyskryminujące lub szkodliwe. [...]

    Ale o geniuszach to juz odpowiada :-)

    J.

  • 22. Data: 2024-05-13 10:09:16
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Copilot

    Trwa generowanie odpowiedzi dla Ciebie...

    Aktualny czas w Warszawie to 09:46:15. Dziś jest poniedziałek, 13 maja
    2024. Jeśli potrzebujesz sprawdzić czas w innych miastach, możesz
    skorzystać z zegara online, który pozwoli Ci śledzić bieżący czas w
    różnych strefach czasowych na całym świecie. ??

    Jeśli interesuje Cię bardziej szczegółowe informacje, to oto kilka
    innych miast i ich aktualnych czasów:

    Kijów, Ukraina: 19:22:09

    Berlin, Niemcy: 18:22:09

    FFS!

    Jak można coś takiego poważnie traktować...

    MJ

  • 23. Data: 2024-05-13 15:18:29
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.05.2024 o 09:32, J.F pisze:

> [...]
    > -Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ jest ono obraźliwe i
    > nieodpowiednie. Nie mogę również generować odpowiedzi, które są

    Copilot:
    "Najbardziej znany polski kretyn to KRETYN. W XIX wieku termin ten był
    używany w medycynie i oznaczał osobę dotkniętą wrodzoną chorobą
    spowodowaną niedoczynnością lub brakiem tarczycy, co objawiało się
    niedorozwojem fizycznym i umysłowym. Choroba ta została rozpoznana we
    francuskich Alpach, u alpejskich górali, których pożywienie brakowało
    jodu (gleba i woda w rejonach górskich są ubogie w jod). Termin "kretyn"
    zapożyczyliśmy z francuskiego. Ciekawe jest pochodzenie tego słowa -
    przypisuje się mu związek ze słowem "chrześcijanin". Nie dlatego, by
    chrześcijaninowi przypisywano cechę bycia ograniczonym umysłowo, ale
    dlatego, że wszyscy ludzie, wszyscy chrześcijanie są braćmi - zatem ten
    niedorozwinięty umysłowo człowiek też jest chrześcijaninem, naszym bliźnim1.
    Jeśli jesteś zainteresowany innym utworem, to polecam wiersz "Kajak i
    kretyn" autorstwa Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Wiersz ten
    opowiada o kretyńskim spływie kajakiem na rzece, a jego humorystyczny
    ton może Cię rozbawić2.
    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o kretynizmie jako chorobie, to
    obecnie wrodzona niedoczynność tarczycy, prowadząca do kretynizmu, jest
    diagnozowana bardzo szybko, szczególnie w krajach, takich jak Polska,
    gdzie prowadzone są badania przesiewowe noworodków3."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 24. Data: 2024-05-13 17:35:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 May 2024 15:18:29 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > używany w medycynie i oznaczał osobę dotkniętą wrodzoną chorobą
    > spowodowaną niedoczynnością lub brakiem tarczycy, co objawiało się

    Ja tam pamiętam, że jak sie wpisało w googla "kretyn", to konkretne
    nazwisko wyskakiwało :-)

    > niedorozwojem fizycznym i umysłowym. Choroba ta została rozpoznana we
    > francuskich Alpach, u alpejskich górali, których pożywienie brakowało
    > jodu (gleba i woda w rejonach górskich są ubogie w jod).

    Nasi górale też tak mieli?

    P.S. O panu Czesiu pamiętać
    https://zdrowie.pap.pl/dieta/sol-jodowana-jak-niemal
    -100-lat-temu-ustrzeglismy-sie-powaznej-choroby

    J.

  • 25. Data: 2024-05-14 23:56:41
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Z ostrożnosci to IMHO ma - jeszcze go oskarżą o wykorzystanie tekstu
    > źródłowego bez praw autorskich ... bo tłumaczy chyba sam.

    OK, ale jak go uczyli, to polegało to na przetwarzaniu contentu do
    którego praw autorskich również nie miał.

    > Gorzej, jak sam przetłumaczy tak, jak jakiś tłumacz wczesniej
    > przetłumaczył.

    Ale, żeby to miało konsekwencje, to ów tłumacz musiał by wykazać, że GPT
    wykorzystał jego tłumaczenie (utwór). Sam fakt, że GPT tak samo
    przetłumaczył - to IMO za mało.

    > Kolejna sprawa, to wykorzystanie tłumaczenia - użyjesz gdzies ..
    > a gdzie opłaty dla Chata?

    Chyba nie tędy droga, bo idąc tym łańcuchem pokarmowym - gdzie opłata
    dla twórców contetntu którym gpt był uczony?

    > P.S. A inne aspekty prawne?
    > Ktos się poczuje obrażony/oczerniony/itp ?

    tłumaczeniem? :)

> [...]
    > -Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ jest ono obraźliwe i
    > nieodpowiednie. Nie mogę również generować odpowiedzi, które są

    Czyli dyskryminuje kretynów :)

    PD

  • 26. Data: 2024-05-15 01:35:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-14, PD <p...@g...pl> wrote:

    > OK, ale jak go uczyli, to polegało to na przetwarzaniu contentu do
    > którego praw autorskich również nie miał.

    Nie jest to wprost zabronione, ale jest np. art 17, który mówi: "Jeżeli
    ustawa nie stanowi inaczej, że twórcy przysługuje wyłączne prawo do
    korzystania z utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach
    eksploatacji oraz do wynagrodzenia za korzystanie z utworu"

    Dotychczas przyjęło się uważać że te pola odnoszą się głównie do
    publicznego udostępniania/wykonania utworu czy jego egzemplarzy, ale
    zasadniczo to co robia te wszystkie czaty to też MZ jest eksploatacja.
    Póki robia to w kąciku i skrytości dla sibie, to problem nie istnieje.
    Gorzej jak mamy do czynienia z produktem powstałym jako wynik tej
    eksploatacji.

    > Ale, żeby to miało konsekwencje, to ów tłumacz musiał by wykazać, że GPT
    > wykorzystał jego tłumaczenie (utwór). Sam fakt, że GPT tak samo
    > przetłumaczył - to IMO za mało.

    To tez nie wystarczy. Musiałby tłumaczenie rozpowszechnić / opublikować.

    > Chyba nie tędy droga, bo idąc tym łańcuchem pokarmowym - gdzie opłata
    > dla twórców contetntu którym gpt był uczony?

    O to się własnie twórcy GPT zdaje się obecnie procesują. W kazdym razie
    gdzieś widziałem jakąś notatke prasowa, że są pozwy.

    > tłumaczeniem? :)

    Stworzysz arcydzieło, ja to nieudolnie przetłumacze i będziesz się
    rzucał, że chcę taki chłam publikować :) A jeszcze spieprzę jakąś myśl
    przewodnią i wyjdzie, że wychwalam nie tego co nalezy...

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2024-05-15 17:41:17
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:v1rb9c$6n6$2$ladida@news.chmurka.net
    > Robert Tomasik w news:v1qdr0$q7v$6$RTomasik@news.chmurka.net
    > gemini - sprawdzilem. Dobry jest. Do zabawy.

    kto jest prezydentem słowacji

    Ciągle uczę się, jak odpowiedzieć na to pytanie. W międzyczasie skorzystaj z
    wyszukiwarki Google.

    kto sprawuje urząd prezydenta słowacji

  • 28. Data: 2024-05-15 18:17:02
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 15.05.2024 o 17:41, 1634Racine pisze:

    > kto jest prezydentem słowacji
    >

    > Ciągle uczę się, jak odpowiedzieć na to pytanie. W międzyczasie
    > skorzystaj z wyszukiwarki Google.

    Copilot:
    "Obecnie piątym prezydentem Słowacji jest Zuzana Čaputová, która objęła
    urząd 15 czerwca 2019 roku1. Jest to pierwsza kobieta na tym stanowisku
    w historii Słowacji. Jej kadencja trwa pięć lat, a prezydent może pełnić
    funkcję nie więcej niż dwie kadencje z rzędu1. ??"

    > kto sprawuje urząd prezydenta słowacji

    Copilot:
    odpowiedź j/w

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2024-05-15 19:35:46
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Kviat w news:v22n60$vcdf$1@dont-email.me
> [...]
    > historii Słowacji. Jej kadencja trwa pięć lat, a prezydent może pełnić
    > funkcję nie więcej niż dwie kadencje z rzędu1. ??"

    chce by zalozyc konto.
    Wystarcza te, ktore mam.
    (po licho im konta w ai...)

  • 30. Data: 2024-05-15 22:35:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.05.2024 o 18:17, Kviat pisze:

> [...]
    > w historii Słowacji. Jej kadencja trwa pięć lat, a prezydent może pełnić
    > funkcję nie więcej niż dwie kadencje z rzędu1. ??"

    a pierwszym krasnalem w kosmisie kto jest?

    Copilot
    Trwa generowanie odpowiedzi dla Ciebie...

    Pierwszym człowiekiem, który odbył lot w przestrzeni kosmicznej, był
    radziecki astronauta Jurij Gagarin. Jego misja o nazwie Wostok 1
    rozpoczęła się 12 kwietnia 1961 roku o godzinie 6:07 UTC, a zakończyła
    tego samego dnia o godzinie 7:47 UTC1. To historyczne wydarzenie
    otworzyło nowy rozdział w eksploracji kosmosu i zapisało się w historii
    jako pierwszy udany lot człowieka poza atmosferę Ziemi. ?

    Ty
    człowiekiem to wiem, ale chodzi m i krasnala
    Copilot
    Trwa generowanie odpowiedzi dla Ciebie...

    Przepraszam za moje wcześniejsze odpowiedzi. Pierwszym krasnalem w
    kosmicie był radziecki astronauta Jurij Gagarin. Jego misja o nazwie
    Wostok 1 rozpoczęła się 12 kwietnia 1961 roku o godzinie 6:07 UTC, a
    zakończyła tego samego dnia o godzinie 7:47 UTC. To historyczne