eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobyly jakies zmiany w odpowiedzialnosci udzialowcow w sp. z o.o. ? › Re: byly jakies zmiany w odpowiedzialnosci udzialowcow w sp. z o.o. ?
    From: "Nixe" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: byly jakies zmiany w odpowiedzialnosci udzialowcow w sp. z o.o. ?
    Date: Thu, 12 Jan 2012 16:29:54 +0100

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Jak obecnie wygląda odpowiedzialność udziałowców w sp. z o.o. za długi
    > tej spółki? Nadal jest do wysokości wniesionego wkładu?

    Udziałowców? Odkąd pamiętam odpowiedzialność finansowa za zobowiązania leży
    po stronie spółki. Jeśli egzekucja nie przynosi efektu, to wówczas odpowiada
    zarząd. Ale
    udziałowcy? Udziałowiec spółki z o.o. nie odpowiada za zobowiązania spółki
    ani tym bardziej za zobowiązania innych udziałowców. Jego odpowiedzialność,
    i to jedynie w sensie ekonomicznym, ograniczona jest wyłącznie do wartości
    wnoszonej do spółki tytułem wkładu. Czyli innymi słowy nie chodzi o to, że
    udziałowiec "buli" za długi z własnych pieniędzy, a jedynie o to, że niejako
    traci swoje udziały na rzecz spłaty zobowiązań. Pewnie o to Ci chodziło.
    Jeśli tak, to pierwsze słyszę, by coś się zmieniło w tej kwestii.

    N.