  • 1. Data: 2002-06-02 05:42:49
    Temat: buty - reklamacja w Go Sport
    Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Kupiłam buty górskie w go sport. Po wyprawie w góry wierzchnia warstwa nad
    palcami ( tam, gdzie zgina się but podczas chodzenia) pekła na dł. ok. 0,5
    cm. Następnie pękła blaszka mocująca sznurówkę
    na kostce.

    Złożyłam reklamację. Dzis wybrałaąm się do sklepu, a tam czeka ta sama para
    butów.

    Blaszka nowa, w innym kolorze, po chamsku przyczepiona tak, że jak buta
    zawiążę, to mi kostkę nieżle obetrze. Pytam, jak naprawili pękniecie?

    Kierownik mi na to, że rzeczoznawca stwierdził, że obuwie zostało źle
    dobrane pod względem tęgości stopy. Bzdura zupełna, bo pasowały idealnie.

    Złozyłam reklamację na blaszkę, ale co z pęknięciem?
    Powiedzieli, że do innego rzeczoznawcy to sobie mogę sama dac za własne
    pieniadze.

    Złożyłam reklamację i czekam. Co robić, jesli nie uznaja i nie dzadza nowych
    butów?

    Dodam, ze buty sa firmowym produktem Go Sport.

    pozdrawiam

    cherokee

  • 2. Data: 2002-06-02 12:03:03
    Temat: Re: buty - reklamacja w Go Sport
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

    Hi !

    Jak sadze to postepowanie, ktore ma miejsce w twoim wypadku,
    jest to postepowanie z gwarancji ! Poniewaz w gwarancji sprzedawca
    moze cie wozic , proponuje, abys zlozyl mu na pismie
    wypowiedzenie [rezygnacje] z udzielonej ci gwarancji i przejscie
    wtedy na rezim rekojmii, gdzie w przypadku butow mozesz :
    - zadac wymiany towaru na NOWY (a nie zadna naprawa)
    - zadac obnizenia ceny stosownie do pomniejszenia wartosci obuwia,
    - odstapic od umowy, za zwrotem pieniazkow !

    Ta ostatnia opcja moze byc przez sprzedawce skutecznie prawnie
    zniwelowana, gdy sprzedawca niezwlocznie da ci NOWA pare tego
    samego obuwia.

    I to jest wszystko w tym temacie - jezeli sprzedawca nie bedzie chcial
    zrobic
    czegos tak jak zadasz, albo nie zachowa sie tak jak powinien - zadaj
    wszystkiego
    na pismie - niech opisze dlaczego nie uznaje reklamacji !!!
    Papierki beda dla ciebie dowodami, z ktorymi powinienes sie udac do
    rzecznika praw konsumentow - chyba jest w kazdym powiecie czy gminie
    taka instytucja. Rzecznik jezeli uzna ze 'gra jest warta swieczki', moze
    wystapic
    w twoim imieniu do sadu - dosyc szybko te sprawy sie rozstrzyga.

    Tylko pamietaj :
    - nie zgadzaj sie na naprawe obuwia, jezeli zlozysz pisemne oswiadczenie o
    rezygnacji z gwarancji - podstawe prawna do takiego dzialania znajdziesz w
    kodeksie cywilnym ( art 5xx)
    - wszystko co mowi sprzedawca niech ci da na pismie - i ty tez wszystko
    rob na pismie wskazujac sprzedawcy terminy na jego odpowiedzi - uchybianie
    tym terminom dziala na twoja korzysc.

    I NIE PODDAWAJ SIE - PRAWO JEST PO TWOJEJ STRONIE !:)

    Pozdro

    sap

  • 3. Data: 2002-06-02 16:37:09
    Od: "Mariusz C." <b...@p...onet.pl>

    1.
    http://arch.rp.pl/a/rz/1997/12/19971211/199712110010
    .html
    http://arch.rp.pl/a/rz/1998/08/19980812/199808120138
    .html
    http://arch.rp.pl/a/rz/1998/09/19980915/199809150128
    .html

    2.
    "Zawiadomienie [...] o wadzie jest jedynie notyfikacją wady
    i nie jest tożsame z reklamacją, która powinna ponadto
    precyzować roszczenia kupującego z tytułu rękojmi.
    Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że pozwany
    utracił roszczenia z rękojmi."
    (fragment uzasadn. wyroku s.apel. I ACa 331/00; OSA 2001/7-8/38)

    3.
    Są teraz powiatowi rzecznicy konsumentów i mają oni obowiązek
    udzielania bezpłatnych porad prawnych (przez telefon również)
    w zakresie obrotu konsumenckiego.

    Podstawa - art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
    o ochronie konkurencji i konsumentów.
    (Dz.U.00.122.1319)