  • From: "SapeR" <s...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: buty - reklamacja w Go Sport
    Date: Sun, 2 Jun 2002 14:03:03 +0200

    Hi !

    Jak sadze to postepowanie, ktore ma miejsce w twoim wypadku,
    jest to postepowanie z gwarancji ! Poniewaz w gwarancji sprzedawca
    moze cie wozic , proponuje, abys zlozyl mu na pismie
    wypowiedzenie [rezygnacje] z udzielonej ci gwarancji i przejscie
    wtedy na rezim rekojmii, gdzie w przypadku butow mozesz :
    - zadac wymiany towaru na NOWY (a nie zadna naprawa)
    - zadac obnizenia ceny stosownie do pomniejszenia wartosci obuwia,
    - odstapic od umowy, za zwrotem pieniazkow !

    Ta ostatnia opcja moze byc przez sprzedawce skutecznie prawnie
    zniwelowana, gdy sprzedawca niezwlocznie da ci NOWA pare tego
    samego obuwia.

    I to jest wszystko w tym temacie - jezeli sprzedawca nie bedzie chcial
    zrobic
    czegos tak jak zadasz, albo nie zachowa sie tak jak powinien - zadaj
    wszystkiego
    na pismie - niech opisze dlaczego nie uznaje reklamacji !!!
    Papierki beda dla ciebie dowodami, z ktorymi powinienes sie udac do
    rzecznika praw konsumentow - chyba jest w kazdym powiecie czy gminie
    taka instytucja. Rzecznik jezeli uzna ze 'gra jest warta swieczki', moze
    wystapic
    w twoim imieniu do sadu - dosyc szybko te sprawy sie rozstrzyga.

    Tylko pamietaj :
    - nie zgadzaj sie na naprawe obuwia, jezeli zlozysz pisemne oswiadczenie o
    rezygnacji z gwarancji - podstawe prawna do takiego dzialania znajdziesz w
    kodeksie cywilnym ( art 5xx)
    - wszystko co mowi sprzedawca niech ci da na pismie - i ty tez wszystko
    rob na pismie wskazujac sprzedawcy terminy na jego odpowiedzi - uchybianie
    tym terminom dziala na twoja korzysc.

    I NIE PODDAWAJ SIE - PRAWO JEST PO TWOJEJ STRONIE !:)

    Pozdro

    sap