  • 11. Data: 2011-11-29 09:35:45
    Temat: Re: brak meldunku a wyrobienie dowodu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.11.2011 09:00, Olgierd pisze:

    > Wypada przepis z kodeksu wykroczeń. Lepiej późno niż później ;-)

    A, czyli będzie jak z obowiązkiem wyrejestrowania - obowiązek jest, kar
    za olanie nie ma...

  • 12. Data: 2011-11-29 13:47:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/29/2011 2:00 AM, Olgierd wrote:

    > Wypada przepis z kodeksu wykroczeń. Lepiej późno niż później ;-)

    z kodeksu wykroczen czy z ustawy o ewidencji ludnosci?

    bo ustawa sama w sobie ma zapis o karze.

  • 13. Data: 2011-11-29 15:06:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 29 Nov 2011 07:47:52 -0600, witek wrote:

    > z kodeksu wykroczen czy z ustawy o ewidencji ludnosci?
    >
    > bo ustawa sama w sobie ma zapis o karze.

    W ustawie o ewidencji ludności z 2010 r. (która wejdzie w życie 1
    stycznia 2012 r.) jest jeden przepis karny, mówiący o cudzoziemcach bez
    meldunku (art. 59).

    W szczątkach ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych z 1974 r.
    (szczątkach, ponieważ po 1 stycznia zostaje parę przepisów) będzie to
    samo, co jest teraz: art. 55 o karze za:

    - uchylanie się od obowiązku posiadania dowodu osobistego
    - zatrzymywaniu cudzego d.o.
    - odmowie zwrotu d.o. po utracie obywatelstwa polskiego (to nieładnie, bo
    w sumie nawet nie można go sobie na pamiątkę zostawić).

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 14. Data: 2011-11-30 16:36:50
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

> [...]
    > - odmowie zwrotu d.o. po utracie obywatelstwa polskiego (to nieładnie, bo
    > w sumie nawet nie można go sobie na pamiątkę zostawić).

    Panie urzędniku, zgubiłem (albo mi ukradli)...

    Piotr

  • 15. Data: 2011-11-30 17:20:40
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 28 Nov 2011 16:12:28 +0100, Dysiek napisał(a):
    > Widzialem taki dowod na wlasne oczy, wiec mysle, ze sie da.

    Dokładnie, też widziałem - ładne "Brak" w miejscu "Adres zameldowania" :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 16. Data: 2011-11-30 19:02:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/30/2011 11:20 AM, Jacek Osiecki wrote:

    > Dokładnie, też widziałem - ładne "Brak" w miejscu "Adres zameldowania" :)

    to w takim razie taki dowód jest nieważny.

    Bo żaden przepis nie pozwala na wpisanie tam słowa brak.
    Ma po prostu pozostać puste.

    *) no chyba, ze ktos wydal nowe rozporzadzenie w ostatnim czasie