  • 21. Data: 2022-01-06 15:18:52
    Temat: Re: bezprecedensowy zamach na wolność [Amerykański FB złamał Konstytucje RP cenzurą prewencyjną?]
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 06.01.2022 15:00, A. Filip wrote:

    > <ad-absurdum> Gdzie w konstytucji pisze że konstytucyjny zakaz tortur i
    > bezprawnego pozbawienia wolności nie dotyczy podmiotów prywatnych?
    > </ad-absurdum>
    >
    > IMHO "byle portalik" może (a nawet powinien) się wybronić po linii
    > twojej argumentacji. IMHO Coś o aż tak "dominującej pozycji w kluczowym
    > obszarze" jak FB *ni złamanego wuja* jak zapisy konstytucyjne mają
    > naprawdę coś znaczyć.

    Musisz popracować nad składnią. Nie da się Ciebie czytać.

  • 22. Data: 2022-01-06 19:31:22
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Uncle Pete <4...@g...com> pisze:

    > Musisz popracować nad składnią. Nie da się Ciebie czytać.

    A ty musisz popracować na logiką [lub logistyką ;-)[A]]

    Argument że konstytucja ogranicza *tylko* państwo a nigdy podmioty
    prywatne jest bardzo słaby w odniesieniu po pozycji dominującej
    (niemal monopolu) FB.

    [A] https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/studiowa
    -c5-82a-logistyk-c4-99-wi-c4-99c-potrafi-logicznie-m
    y-c5-9ble-c4-87-kuriozalna-wpadka-olejnik-na-antenie
    -tvn24/ar-AASthDA

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2022-01-06 19:50:04
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-05-stycznia-2022 o 23:40, Kviat pisze:
    > A ty nadal nie rozumiesz za co ich banują i że to nie ma nic wspólnego z
    > wolnością słowa.

    Doskonale wiem za co.

    Na takiej samej zasadzie możnaby zbanować nową lewicę czy KE.
    Za propagowanie zbrodniczych idei i nie poszanowanie tradycji czy
    zadania innych

    Żeby chociaż informowali o co im chodzi. Kasę za reklamy brali bez słowa
    sprzeciwu.

    A może by tak lexfejsbuk? ;-) podatki przecież trzeba płacić

  • 24. Data: 2022-01-06 22:51:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Obawiam się, że to nie ten przypadek, i również nie ten przypisywany
    > niejakiej Evelyn Beatrice Hall: ,,I disapprove of what you say, but I
    > will defend to the death your right to say it"

    Nie wiem co oni tam pisali bo nie mam fajsbuka, ale jeśli nie było tam
    jakiś faszytowskich nawoływań do holokaustu to bliski jestem przyznania
    racji pani, której się ten cytat przypisuje. Z tym że nie to the death.
    W zasadzie jedyne co jestem skłonny dla nich zrobić to napisać na
    usenecie. I to nawet nie chce mi sie nowego wątku zaczynać:P

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2022-01-06 23:26:33
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    czwartek, 6 stycznia 2022 o 14:37:53 UTC+1 Uncle Pete napisał(a):

    > Ponadto zapisy Konstytucji dotyczą zobowiązań państwa co do ochrony
    > swobód obywatelskich, a nie zobowiązań podmiotów prywatnych.

    Jednak w niemczech potrafili zmusić fejsbuka do zmiany regulaminu.
    W PL z jednej strony:
    Konstytucja RP, art. 54. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz
    pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. Cenzura prewencyjna środków społecznego
    przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane.

    Nie wiadomo jak w PL, przeca było orzeczenie pisowskiego TK
    o możliwości odmowy wykonania zlecenia przez przedsiębiorcę
    ze wzglęgu na jaką klauzulę sumienia czy coś podobnego.

    Pytanie czy poseł ma obowiązek wiedzieć więcej niż lekarz?
    Chyba nie ma takiego obowiązku. Skoro dozwolony jest taki sceptycyzm:
    https://psnlin.pl/gallery,memy-psnlin,1.html

    Czemu poseł nie może powtarzać po TYCH lekarzach z linku?

  • 26. Data: 2022-01-07 00:00:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-06, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Argument że konstytucja ogranicza *tylko* państwo a nigdy podmioty
    > prywatne jest bardzo słaby w odniesieniu po pozycji dominującej

    Ogranicznie vs. obowiązek zapewnienia. Jakbyś mi głosił za płotem swoje
    poglądy a ja wyszedł i obłożył Cię ekranami dźwiękoszczelnymi vs.
    uniemożliwiłbym Ci głosić je na moim podwórku używając mojego sprzętu do
    nagłaśniania.

    Co do monopolu to rzecz jest chyba trochę bardziej skomplikowana, bo
    jednak istnieją i inne kanały gdzie mogą robić z siebie kretynów i te
    kanały mają jak najbardziej odpowiedni zasięg.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2022-01-07 00:10:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > W zasadzie jedyne co jestem skłonny dla nich zrobić to napisać na
    > usenecie. I to nawet nie chce mi sie nowego wątku zaczynać:P

    No ja tam też tak myślę. Niech sobie głoszą. Takie akcje skutkują
    jedynie tym, że teraz dopiero się o nich mówi i wielu, którzy by mieli
    normalnie na nich kompletnie wywalone będzie teraz szukać i czytać te
    wypociny.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2022-01-07 02:18:40
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > jednak istnieją i inne kanały gdzie mogą robić z siebie kretynów i te
    > kanały mają jak najbardziej odpowiedni zasięg.

    Czyli państwo jednak może się poczuć w konstytucyjnym obowiązku do
    wzięcia za mordę (niemal) monopolisty? Przy czy ty "masz wątpliwości"
    czy FB aż takim monopolistą jest. Dla mnie sprawa nie jest *banalnie*
    prosta, ale TK (PiS) jak będzie trzeba to łatwo rozetnie nawet i ten
    węzeł Gordyjski ;-)

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2022-01-07 11:21:10
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 06.01.2022 o 19:50, _Master_ pisze:

    > Doskonale wiem za co.
    >
    > Na takiej samej zasadzie

    Nie. Nie na takiej samej zasadzie.
    Czyli nadal nie rozumiesz.

    > możnaby zbanować nową lewicę czy KE.
    > Za propagowanie zbrodniczych idei

    Podasz przykład?
    Jakiś link do takiego propagowania?

    > i nie poszanowanie tradycji

    Że co?

    > czy zadania innych

    Nie każde "zdanie innych" zasługuje na szacunek.
    To po pierwsze - już ci to kiedyś tłumaczyłem i podawałem przykłady,
    które na szacunek nie zasługują.

    Po drugie, nie za brak szacunku do "zdania innych" konfederaści zostali
    zbanowani.

    > Żeby chociaż informowali o co im chodzi. Kasę za reklamy brali bez słowa
    > sprzeciwu.

    Konfederaści doskonale wiedzą o co chodzi. Byli informowani i ostrzegani
    wielokrotnie. I dobrze o tym wiesz.
    Ale to olali i teraz płaczą.

    https://antyweb.pl/konfederacja-ban-facebook

    > A może by tak lexfejsbuk? ;-) podatki przecież trzeba płacić

    To zabawne, że takie "wolnościowe" ugrupowanie domaga się wyciągnięcia
    konsekwencji i ukarania prywatnej firmy za zastosowanie
    regulaminu/umowy, który ci "wolnościowcy" z własnej woli zaakceptowali.

    Hmmm... gdzieś mi mignęło, że twierdziłeś (na innej grupie), że jeżeli
    ktoś nie czyta umowy o kredyt podpisanej z bankiem, to sam jest sobie
    winien i powinien dla swojego dobra ponieść konsekwencje. Żeby nauczyć
    się na własnych błędach. Czy jakoś tak.
    Coś pomyliłem?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 30. Data: 2022-01-07 11:45:29
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > No ja tam też tak myślę. Niech sobie głoszą. Takie akcje skutkują
    > jedynie tym, że teraz dopiero się o nich mówi

    To nie do końca tak.
    Ten problem (fake newsów itp.) został dogłębnie zbadany w USA po atakach
    na Kapitol.
    Przez różne organizacje, od społecznych, poprzez prace naukowe na
    uczelniach, aż do analityków służb państwowych (FBI itd.)
    Okazało się, że głoszenie bzdur i kłamstw ma konkretne skutki. Nie tylko
    takie, że "teraz dopiero się o nich mówi". Te raporty były przedstawiane
    m.in. kongresie.

    > i wielu, którzy by mieli
    > normalnie na nich kompletnie wywalone będzie teraz szukać i czytać te
    > wypociny.

    Ale wielu z tych, którzy te bzdury czytają na bieżąco, traktuje to
    poważnie i przenosi do realnego życia stwarzając zagrożenie, a nawet
    doprowadzając do śmierci.

    Problem w końcu został zauważony (był znany od kilku lat i narastał) i
    nie da się go dłużej lekceważyć. Stąd w USA trwa dyskusja co z tym
    zrobić, jak to pogodzić z wolnością słowa i czy ta wolność słowa ma
    jednak granicę w innym miejscu, niż do tej pory sądzono.
    Bo wbrew powszechnej opinii nawet w USA wolność słowa (np. do publikacji
    treści pedofilskich) ma swoje granice. Jak również kto odpowiada za
    skutki takich publikacji. Czy publikujący, czy platforma umożliwiająca
    takie publikacje.

    Pozdrawiam
    Piotr