    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Date: Fri, 7 Jan 2022 11:45:29 +0100

    > No ja tam też tak myślę. Niech sobie głoszą. Takie akcje skutkują
    > jedynie tym, że teraz dopiero się o nich mówi

    To nie do końca tak.
    Ten problem (fake newsów itp.) został dogłębnie zbadany w USA po atakach
    na Kapitol.
    Przez różne organizacje, od społecznych, poprzez prace naukowe na
    uczelniach, aż do analityków służb państwowych (FBI itd.)
    Okazało się, że głoszenie bzdur i kłamstw ma konkretne skutki. Nie tylko
    takie, że "teraz dopiero się o nich mówi". Te raporty były przedstawiane
    m.in. kongresie.

    > i wielu, którzy by mieli
    > normalnie na nich kompletnie wywalone będzie teraz szukać i czytać te
    > wypociny.

    Ale wielu z tych, którzy te bzdury czytają na bieżąco, traktuje to
    poważnie i przenosi do realnego życia stwarzając zagrożenie, a nawet
    doprowadzając do śmierci.

    Problem w końcu został zauważony (był znany od kilku lat i narastał) i
    nie da się go dłużej lekceważyć. Stąd w USA trwa dyskusja co z tym
    zrobić, jak to pogodzić z wolnością słowa i czy ta wolność słowa ma
    jednak granicę w innym miejscu, niż do tej pory sądzono.
    Bo wbrew powszechnej opinii nawet w USA wolność słowa (np. do publikacji
    treści pedofilskich) ma swoje granice. Jak również kto odpowiada za
    skutki takich publikacji. Czy publikujący, czy platforma umożliwiająca
    takie publikacje.

    Pozdrawiam
    Piotr