  • 1. Data: 2003-06-18 19:46:32
    Temat: art.510 KPC a Pełnomocnictwo
    Od: "Rafał" <b...@i...pl>

    Witam wszystkich, mam taki problem,
    mojej ciotki maż ma być ubezwłasnowolniony, opiekunem ma być jego córka,
    obecnie razem już nie mieszkają ale dalej są małżeństwem. Ciotka jest
    starszą osobą, córki nie razmawiaja z ciotką a takze nie dopuszczają nikogo
    z rodziny. Jak wyżej wspomniałem ciotka jest starszą osobą (90) dlatego
    chciałem wystąpić do sądu z art 510 KPC, niestety Pani w biurze podawczym
    powiedziała że ona nie może tego przyjąć i mam przyjść z normalnym
    pełnomocnictwem.
    Czy mogła?

    Rafal

  • 2. Data: 2003-06-18 20:12:43
    Temat: Odp: art.510 KPC a Pełnomocnictwo
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Rafał <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bcqfii$p91$...@t...icpnet.pl...
> [...]
    > z rodziny. Jak wyżej wspomniałem ciotka jest starszą osobą (90) dlatego
    > chciałem wystąpić do sądu z art 510 KPC,

    o co chciałeś wystąpić do sądu ?

    niestety Pani w biurze podawczym
    > powiedziała że ona nie może tego przyjąć i mam przyjść z normalnym
    > pełnomocnictwem.
    > Czy mogła?

    mogła ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-06-18 20:18:05
    Temat: Re: art.510 KPC a Pełnomocnictwo
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Rafał wrote:
> [...]
    > chciałem wystąpić do sądu z art 510 KPC, niestety Pani w biurze podawczym
    > powiedziała że ona nie może tego przyjąć i mam przyjść z normalnym

    Pomijając to czy mogła (a moim zdaniem nie), to w takiej sytuacji należy
    wysłać pocztą, a co z tym zrobić później to już problem sądu.

    KG

  • 4. Data: 2003-06-18 20:22:37
    Od: "Rafał" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Inaczej, na pewno nie mogła odmówić przyjęcia, nie ona jest od
    > decydowania w tej sprawie ale:
    > Art. 545. § 1. Wniosek o wszczęcie postępowania o ubezwłasnowolnienie
    > może zgłosić:
    > 1) małżonek osoby, która ma być ubezwłasnowolniona;
    > 2) jej krewni w linii prostej oraz rodzeństwo;
    > 3) jej przedstawiciel ustawowy.
    >
    > KG
    Ok ale tu nie chodzi kto ma zgłosić wniosek, bo pozwaną w tej sprawie jest
    moją ciotka a powodem córka jej męża która wystąpiła o ubezwłasnowolnienie.
    Problem jest wtym abym miał miał możliwość wglądyu do akt.

  • 5. Data: 2003-06-18 20:23:32
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2003-06-18 20:30:42
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Rafał <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bcqhmb$r0b$...@t...icpnet.pl...
> [...]
    ubezwłasnowolnienie.
    > Problem jest wtym abym miał miał możliwość wglądyu do akt.

    hm to nie tak ... w tej sprawie o ubezwłasnowolnienie nie masz możliwości
    występować ...możesz jedynie jesli tylko tego chcesz walaczyć o opieke
    prawną po prawomocnym ubezwłasnowolnieniu ale to juz w SR po wpłynieciu
    sprawy z SO sąd po zbadaniu w sprawy tej pani jak i twojej zdecyduje kto
    powinien sprawowac nad całkowicie/czesciowo ubezwłasnowolniona opieke czy
    kuratele ...a co do odmowy to nie chodziło napewno o dosłowna odmowę napewno
    wyjasniła dlaczego nie mozesz brać udziału w tej sprawie ...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-06-19 00:54:45
    Temat: Re: Odp: art.510 KPC a Pełnomocnictwo
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:
    > mogła ...

    Od kiedy pani w biurze podawczym może decydować o przyjęciu lub nie pisma?

    KG