  • 1. Data: 2004-11-05 15:27:12
    Temat: art 178a par. 1
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    witam. mam pytanko.. wie ktos z Was czy sad moze nie orzec srodka karnego w
    postacie zakazu prowadzenia pojazdow mechanicznych jezeli sprawdza odpowiada z
    art 178a par. 1
    za wszelkie infomracje serdecznie dzikuje.
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-11-05 15:56:23
    Temat: Re: art 178a par. 1
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Pawel Kozik napisał(a) w wiadomości

    Musi orzec.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-11-05 16:09:34
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson wrote:

    > Musi orzec.

    chyba że warunkowo umorzy

    KG

  • 4. Data: 2004-11-05 16:13:43
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    > chyba że warunkowo umorzy

    no ok... ale musi orzec biorąc za podstawe prawna ktory art.? i moze warunkowo
    umorzyć stosując jaki art.?
    dzieki wielkie
    pozdr.

  • 5. Data: 2004-11-05 16:20:36
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Pawel Kozik wrote:
    > no ok... ale musi orzec biorąc za podstawe prawna ktory art.?

    art.42§2 kk

    > i moze warunkowo umorzyć stosując jaki art.?

    art.66 i 67 kk
    ale na warunkowe umorzenie bez zakazu raczej bym nie liczył
    samo warunkowe umorzenie będzie sukcesem

    KG

  • 6. Data: 2004-11-05 16:32:45
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik kam <X#k...@w...pl#X> w poście news:cmg93c$dcs$4@news.onet.pl
    napisał, co następuje:

    U nas, w Radomsku, raz pewnemu radnemu miejskiemu z SLD warunkowo umorzyli
    bez odebrania prawka, ale po apelacji prokuratora sprawe rozpoznano, goscia
    skazano, SO wyrok utrzymal i koles stracil prawko (i mandat radnego przy
    okazji) :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    http://www.wszechwiedza.pl

  • 7. Data: 2004-11-05 16:35:36
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    > art.42§2 kk

    > art.66 i 67 kk
    > ale na warunkowe umorzenie bez zakazu raczej bym nie liczył
    > samo warunkowe umorzenie będzie sukcesem

    wiec jeszcze raz - ja pytałem czy może nie zastosować środka karnego w postaci
    wydania zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych, dostałem odp. ze musi, a w
    następnym, że może warunkowo umorzyc... ale nie pytalem o umorzenie postepowania
    tylko o rezygnacje z wymierzenia srodka karnego.
    a konkretnie sprawa wyglada tak
    mialem ponad 2 promile.. i poddaje sie dobrowolnie karze.. 1000 grzywny, 100 na
    dzieci, koszty sadowe i rok prawko. i teraz pytanie, czy moge sie starac o
    skrocenie tego okresu /tak - to na jakiej podstawie/, albo czy moge sie poddac
    dobrowolnie karze bez zatrzymywania prawa jazdy.
    dzieki. pozdr.

  • 8. Data: 2004-11-05 16:49:43
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Pawel Kozik wrote:
> [...]
    > skrocenie tego okresu /tak - to na jakiej podstawie/, albo czy moge sie poddac
    > dobrowolnie karze bez zatrzymywania prawa jazdy.

    W przypadku skazania, obojętnie na jaką karę, zakaz musi być orzeczony.
    Okresu na jaki został orzeczony nie można skrócić - art.84§2 kk.

    Teoretycznie w przypadku prowadzenia w stanie nietrzeźwości możliwe jest
    warunkowe umorzenie postępowania. Przy warunkowym umorzeniu można, ale
    nie trzeba orzec zakazu. Tyle teoria. W praktyce, nawet jeśli sąd
    zdecyduje się postępowanie umorzyć, to orzeka zakaz.

    KG

  • 9. Data: 2004-11-05 16:57:13
    Od: p...@n...pl

    w takim razie mam jeszcze jedno pytanie: jesli poddaje sie dobrowolnie karze...
    1000 zl grzywna, 100 dzieci, i rok prawko.. prokurator sie zgadza i sad na
    posiedzeniu niejawnym zatwierdza. jak jest moj status w tym przypadku, czy
    jestem przestepca? i czy moze to miec wplyw na moja prace?
    jeszcze raz dzieki wielkie.
    pozdr.

  • 10. Data: 2004-11-05 16:59:55
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Sąd postąpił łagodnie wymierzając najmniej ile mógł.
    Nie masz możliwości skrócenia tego rocznego okresu.
    Liczyć rok będziesz mógł od chwili zwrócenia prawa jazdy - a nie od
    chwili wyroku.

    -> http://usenet.pomocprawna.info