    From: kam <X#k...@w...pl#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: art 178a par. 1
    Date: Fri, 05 Nov 2004 17:49:43 +0100
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.251

    Pawel Kozik wrote:
    > wiec jeszcze raz - ja pytałem czy może nie zastosować środka karnego w postaci
    > wydania zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych, dostałem odp. ze musi, a w
    > następnym, że może warunkowo umorzyc... ale nie pytalem o umorzenie postepowania
    > tylko o rezygnacje z wymierzenia srodka karnego.
    > a konkretnie sprawa wyglada tak
    > mialem ponad 2 promile.. i poddaje sie dobrowolnie karze.. 1000 grzywny, 100 na
    > dzieci, koszty sadowe i rok prawko. i teraz pytanie, czy moge sie starac o
    > skrocenie tego okresu /tak - to na jakiej podstawie/, albo czy moge sie poddac
> [...]

    W przypadku skazania, obojętnie na jaką karę, zakaz musi być orzeczony.
    Okresu na jaki został orzeczony nie można skrócić - art.84§2 kk.

    Teoretycznie w przypadku prowadzenia w stanie nietrzeźwości możliwe jest
    warunkowe umorzenie postępowania. Przy warunkowym umorzeniu można, ale
    nie trzeba orzec zakazu. Tyle teoria. W praktyce, nawet jeśli sąd
    zdecyduje się postępowanie umorzyć, to orzeka zakaz.

    KG