  • 1. Data: 2004-02-11 11:47:23
    Temat: argentyńskie pożyczki
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Witam..
    Jakiś czas temu styknąłem się z firmą udzielającą - jak twierdzili -
    kredytów. Zajeżdzao mi argentyną, a że była to spółka z o.o. na wszelki
    wypadek poprosiłem panią o KRS.
    niestety, "Pan prezes nie ujawnia takich dokumentów" usłyszałem.
    za cholerę nmie szło KRSu uzyskać,jedynie co udało mi się podpatrzec na
    umowie, którą dostałem wykazując zamiar jej podpisania, to nr KRS i sąd, w
    którym została zarejestrowana. Oczywiście woedząc, że to argentyna, umowy
    jednak nie podpisałem. Ale zrobił to jednak jeden z naiwnych z mojej
    rodziny. wpłacił 3800 i sześć rat po 1120 zł., bo ciągle telefonicznie go
    zwodzili, w końcu pojechał po zwrot kasy i wyśmiali go.

    Mam więc pytanie, czy jest mozliwe udowodnienie celowego wprowadzenia w błąd
    posługując się np. dyktafonem lub ukrytą kamerą, ażeby udac się do tej
    firmy, wypytać celowo o rzeczy, o których wiem, że skłamią, żebym tylko
    podpisał umowę, a następnie zawiadomoć policję? Czy takie amatorskie
    nagranie będzie mogło być dowodem?

  • 2. Data: 2004-02-11 16:48:32
    Temat: Re: argentyńskie pożyczki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > firmy, wypytać celowo o rzeczy, o których wiem, że skłamią, żebym tylko
    > podpisał umowę, a następnie zawiadomoć policję? Czy takie amatorskie

    Będzie jak dowodem. Z przyczyn technicznych najlepiej podczas rozmowy
    jakoś naciągnąć, by rozmówca podał dzisiejszą datę i swoje nazwisko i
    imię. To ułatwi później sprawę.

  • 3. Data: 2004-02-11 19:57:30
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c0dpai$mbh$7@news.onet.pl...
    > Będzie jak dowodem. Z przyczyn technicznych najlepiej podczas rozmowy
    > jakoś naciągnąć, by rozmówca podał dzisiejszą datę i swoje nazwisko i
    > imię. To ułatwi później sprawę.

    i najlepiej na nosniku analogowym

    pozdro

  • 4. Data: 2004-02-11 22:28:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > i najlepiej na nosniku analogowym

    Najlepiej, głownie z przyczyn technicznych. Łatwiej dołączyć do protokołu
    kasetę z nagraniem, niż cały dyktafon cyfrowy. no i mniejsze podejrzenie
    ewentualnego sfałszowania.

  • 5. Data: 2004-02-12 09:34:13
    Od: bronek <b...@g...pl>

    remeeq wrote:
> [...]
    > rodziny. wpłacił 3800 i sześć rat po 1120 zł., bo ciągle telefonicznie go
    > zwodzili, w końcu pojechał po zwrot kasy i wyśmiali go.

    Składając zawiadomienie o przestępstwie pamiętaj również o art. 171 ust.
    1 prawa bankowego.
    Konsorcja argentyńskie łamią ten przepis.
    "Art. 171. 1. Kto bez zezwolenia prowadzi działalność polegającą na
    gromadzeniu środków pieniężnych innych osób fizycznych, prawnych lub
    jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, w celu
    udzielania kredytów, pożyczek pieniężnych lub obciążania ryzykiem tych
    środków w inny sposób, podlega grzywnie do 5.000.000 złotych i karze
    pozbawienia wolności do lat 3."

    Bronek

  • 6. Data: 2004-02-12 15:57:54
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    bronek wrote:
    > Składając zawiadomienie o przestępstwie pamiętaj również o art. 171 ust.
    > 1 prawa bankowego.

    i zacznij pisać zażalenie na umorzenie ;)

    KG

  • 7. Data: 2004-02-13 09:54:47
    Od: bronek <b...@g...pl>

    kam wrote:

    > i zacznij pisać zażalenie na umorzenie ;)

    pewnie z powowdu znikowmej szkodliwości społecznej

    Bronek

  • 8. Data: 2004-02-13 11:43:39
    Temat: Re: argentyńskie pożyczki-a jaka praktyka?
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    A jaka jest praktyka Sądów, czy tacy przekrętasy dostyają jakies wyroki, czy
    własnie sądy i/lub prokuratorzy umarzają postępowanie ze względu na znikomą
    szkodliwość?

  • 9. Data: 2004-02-13 15:03:41
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

    kam <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał(a):

    > i zacznij pisać zażalenie na umorzenie ;)
    >
    > KG

    nie na umorzenie - na odmowę wszczęcia postępowania,

    pzdr

    marek radwański

  • 10. Data: 2004-02-14 00:36:19
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marek Radwański wrote:
    > nie na umorzenie - na odmowę wszczęcia postępowania,

    aż tak źle?

    KG