  • 1. Data: 2004-02-11 10:50:04
    Temat: Czy ktoś pamięta stare prawa jazdy?
    Od: "TB" <t...@n...pl>

    Witam
    Czy ktoś pamięta jakie uprawnienia miał kierowca robiąc prawo jazdy w roku
    1966?
    Odnoszę wrażenie, że systematycznie przy wymianie druków pozbawiano mnie
    uprawnień. Szczególnie chodzi o holowanie przyczepy. Najpierw w kodeksie z
    82r. wprowadzono pojęcie przyczepy lekkiej.
    Obecnie w plastikowych prawach jazdy nawet takiej przyczepki urzędnicy sa
    skłonni nie uwzględnić co skutkuje problemami za granicą.

    TB

  • 2. Data: 2004-02-11 10:54:13
    Temat: Re: Czy ktoś pamięta stare prawa jazdy?
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Wed, 11 Feb 2004 11:50:04 +0100, TB <t...@n...pl> wrote:
> [...]
    > Obecnie w plastikowych prawach jazdy nawet takiej przyczepki urzędnicy sa
    > skłonni nie uwzględnić co skutkuje problemami za granicą.

    Posiadam stare prawo jazdy i posiada się uprawienia do holowania przyczepy
    jednoosiowej... na "większą" potrzeba kat. E (AFAIR).

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 3. Data: 2004-02-13 18:12:17
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>
    napisał w wiadomości
    ET...
    > On Wed, 11 Feb 2004 11:50:04 +0100, TB <t...@n...pl> wrote:
    > >
    > Posiadam stare prawo jazdy i posiada się uprawienia do holowania przyczepy
    > jednoosiowej... na "większą" potrzeba kat. E (AFAIR).

    Dwusiowa tez mozna na kat B. Warunek - odlegosc pomiedzy osiami nei moe byc
    wieksza niz - i tu moge sie mylic - 80cm.

    Pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 4. Data: 2004-02-13 20:46:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    n Fri, 13 Feb 2004 19:12:17 +0100, Michal Zurawski wrote:

    >Dwusiowa tez mozna na kat B. Warunek - odlegosc pomiedzy osiami nei moe byc
    >wieksza niz - i tu moge sie mylic - 80cm.

    Hm, mozecie podac podstawe ? Tzn nie ze taka wolno, ale ze dwuosiowej
    nie wolno.

    J.

  • 5. Data: 2004-02-14 10:42:40
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    > Hm, mozecie podac podstawe ? Tzn nie ze taka wolno, ale ze dwuosiowej
    > nie wolno.

    A skąd Ci ją weźmie? Musisz się czepiać? ;)))))

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2004-02-14 12:12:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 11:42:40 +0100, Leszek wrote:

    >A skąd Ci ją weźmie? Musisz się czepiać? ;)))))

    A to przepraszam, wiecej nie bede, ale myslalem ze ja jakis
    niedoinformowany jestem, wszyscy cos pisza o jednej osi, wymiary
    podaja ....

    :-)

    J.

  • 7. Data: 2004-02-14 14:50:31
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    > A to przepraszam, wiecej nie bede, ale myslalem ze ja jakis
    > niedoinformowany jestem, wszyscy cos pisza o jednej osi, wymiary
    > podaja ....

    Niestety nie podam podstawy prawnej jednak jestem wiecej niz pewien, ze
    mozna. Sam bowiem ciagnalem taka przyczepke dwusosiowa kiedy zatrzymala mnie
    policja i nie bylo zadnego sprzeciwu.
    Poszukajcie dokladnie w przepisach. Glowe sobiedaje uciac, ze mozna pod
    kilkoma warunkami (o ile mnie pamiec nie myli bylo cos o jej wymiarach)

    Pozdrawim
    Michal Zurawski

  • 8. Data: 2004-02-14 16:16:27
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:c0lci7$enu$1@mamut.aster.pl...

    > Poszukajcie dokladnie w przepisach. Glowe sobiedaje uciac, ze mozna pod
    > kilkoma warunkami (o ile mnie pamiec nie myli bylo cos o jej wymiarach)

    Spójrz na jakiej grupie się znajdujesz.
    To nie jest grupa pl.soc.babanatargumówiła;)
    Możesz ciągnąć przyczepkę o dowolnej ilości osi i dowolnych wymiarach byle
    była zarejestrowana z wpisaną odpowiednią dopuszczalna masą całkowitą.
    I to by było na tyle.

    --

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2004-02-14 16:51:24
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@b...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > Możesz ciągnąć przyczepkę o dowolnej ilości osi i dowolnych wymiarach byle
    > była zarejestrowana z wpisaną odpowiednią dopuszczalna masą całkowitą.

    Ja nie jestem specjalista od prawa, dlatego nie jestem w stanie podac
    podstawy prawnej, ale chetnie sie z nia zapoznam, jesli tylko ktokolwiek ja
    tutaj poda. A pewien jestem, ze jest. Od razu to musi byc
    babanatargumowila?Jestes specjalista w tejdzidzienie to podaj, a nei uzywaj
    takich argumentow. Ja nie jestem, ale mowie to, czego jestem pewien. I tyle.

    Pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 10. Data: 2004-02-14 17:47:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 15:50:31 +0100, Michal Zurawski wrote:

> [...]
    >Poszukajcie dokladnie w przepisach. Glowe sobiedaje uciac, ze mozna pod
    >kilkoma warunkami (o ile mnie pamiec nie myli bylo cos o jej wymiarach)

    Widzisz, problem polega na tym ze nie przypominamy sobie zadnego
    zapisu o ilosci osi, wiec trudno nam bedzie znalezc szczegoly jakie
    dwu osiowe wolno ciagnac.
    Bo skoro przyczepy wolno ciagnac, a nic nie pisze ze wiecej osi nie
    wolno .. to wolno.

    J.