  • 1. Data: 2004-02-11 10:45:38
    Temat: Egzekucja należności w placówce opiekuńczo wychowa
    Od: olaf<o...@i...pl>

    Pracuję w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym. Podlega on
    Starostwu Powiatowemu, jego działanie od 1.01.04 r. reguluje Ustawa
    o systemie oświaty. Obecnie zajmuję sie regulowaniem spraw
    związanych ze spłatą zaległych należności rodziców za pobyt ich dzieci
    w naszej placówce. Po bezskutecznym upływie terminu upomnienia,
    wypełniłam tytuły wykonawcze i przesłałam je do właściwych
    Naczelników Urzędów Skarbowych. Ale niestety US odesłał mi te tytuły
    uzasadniając,że podstawa prawna umieszczona w Ustawie o systemie
    oświaty została uchylona. Moje pytanie brzmi: na jakiej podstawie
    prawnej mam sie oprzeć, czy Urząd Skarbowy jest właściwą instytucją
    do wszczęcia postępowania egzekucyjnego w w/w sprawie.
    Nadmieniam,że nasz ośrodek jest jednostką budżetową , a decyzje
    dotyczące naliczania odpłatności za pobyt wychowanków są decyzjami
    administracyjnymi.

    -> http://usenet.pomocprawna.info