  • 1. Data: 2004-09-04 09:07:50
    Temat: aplikant
    Od: "Magda" <M...@c...spamu>

    Witajcie!
    Mam niebawem sprawe w sadzie. Moj adwokat stwierdzil ze poprowadzi ja jego
    aplikant. Co mam o tym myslec? Czy od razu powiedziec adwoktowi ze dziekuje
    za taka pomoc i udac sie do kogos innego? Dodam ze sprawa jest dla mnie dosc
    wazna. Jak wyglada taka sprawa prowadzona przez aplikanta? Czy adwokat jest
    na niej obecny i moze pomagac aplikantowi? Pozdrawiam. Magda

  • 2. Data: 2004-09-04 09:45:27
    Temat: Re: aplikant
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Magda" <M...@c...spamu> napisał w wiadomości

    Aplikant, to praktykant. Skoro jest aplikantem adwokata, to wcale nie
    oznacza, że jest aplikantem sędziowskim. To raczej rzadko się zdarza.

  • 3. Data: 2004-09-04 09:52:31
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Moj adwokat stwierdzil ze poprowadzi ja jego
    > aplikant.

    Możliwe i dopuszczalne

    > Co mam o tym myslec?

    A jak adwokat uzasadnił swoją nieobecność na sprawie?
    Czy jest to naprawdę niemożliwe by poszedł osobiście?

    > Czy od razu powiedziec adwoktowi ze dziekuje
    > za taka pomoc i udac sie do kogos innego?

    Możesz, ale jeśli do sprawy już blisko - mogą być trudności ze
    zorganizowaniem sobie innego adwokata. Zresztą ten inny też może
    posłużyć się aplikantem ;)

    > Dodam ze sprawa jest dla mnie dosc
    > wazna.

    Więc nalegaj na osobistą obecność adwokata

    > Jak wyglada taka sprawa prowadzona przez aplikanta?

    Tak samo jak każda inna.
    Zresztą jak trafisz na bystrego aplikanta to może wcale nie być gorszy
    od adwokata

    > Czy adwokat jest
    > na niej obecny

    Na sali sądowej go nie ma. Dlatego właśnie zastępuje go aplikant

    > moze pomagac aplikantowi?

    Może mu udzielić (i powinien) wskazówek przed rozprawą

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-09-04 09:55:42
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Magda napisał(a) w wiadomości news:chc0kl$hdi$1@news.onet.pl:
> [...]
    > wazna. Jak wyglada taka sprawa prowadzona przez aplikanta? Czy adwokat jest
    > na niej obecny i moze pomagac aplikantowi? Pozdrawiam. Magda

    Adwokat zapewne nie po to wysyła aplikanta do sądu, by sie jeszcze samemu tam
    fatygować.
    Zawierając umowę z adwokatem można ograniczyć prawo substytucji.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-09-04 11:02:30
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Moj adwokat stwierdzil ze poprowadzi ja jego
    > aplikant.

    Możliwe i zgodne z procedurą

    > Co mam o tym myslec?

    A jak to adwokat uzasadnił? Czy naprawdę sytuacja jest taka, że z
    istotnych powodów nie może być w sądzie osobiście?

    > Czy od razu powiedziec adwoktowi ze dziekuje
    > za taka pomoc i udac sie do kogos innego?

    Możesz. Pozostaje pytanie czy inny adwokat zdąży przygotować się do
    sprawy. I czy nie wyśle aplikanta ;)

    > Dodam ze sprawa jest dla mnie dosc
    > wazna.

    Więc nalegaj by adwokat był osobiście

    > Jak wyglada taka sprawa prowadzona przez aplikanta?

    Jeśli chodzi i kwestie proceduralne to tak samo jak sprawa na której
    jest adwokat. Jeśli trafisz na bystrego aplikanta to wcale nie musi być
    gorszy od adwokata (czasem bywa że jest lepszy :) )

    > Czy adwokat jest
    > na niej obecny

    Nie. Dlatego właśnie wysyła zastępcę

    > moze pomagac aplikantowi?

    Powienien omówić z nim sprawę i w razie potrzeby udzielić wskazówek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-09-04 13:36:19
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Magda"

> [...]
    jest
    > na niej obecny i moze pomagac aplikantowi? Pozdrawiam. Magda

    Aplikant aplikantowi nierówny, jak i adwokat adwokatowi.
    Są świetnie przygotowani aplikanci, którzy sprawdzają się w procesie i są
    Podobnie jak adwokacji, czy radcowie prawni, jak i przedstawiciele innych
    profesji.
    Ja bym nie rezygnował lecz spotkał się z aplikantem i porozmawiał o
    sprawie - co zamierza zrobić, jaki ma plan działania i wtedy zdecydował czy
    podziękować.

    ---
    Pzdr.

  • 7. Data: 2004-09-04 16:43:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Aplikant, to praktykant. Skoro jest aplikantem adwokata, to wcale nie
    > oznacza, że jest aplikantem sędziowskim. To raczej rzadko się zdarza.

    powiedziałbym że w ogóle się nie zdarza

    KG

  • 8. Data: 2004-09-04 16:56:45
    Od: "Magda" <M...@c...spamu>

    > Użytkownik "Magda" <M...@c...spamu> napisał w wiadomości
    >
    > Aplikant, to praktykant. Skoro jest aplikantem adwokata, to wcale nie
    > oznacza, że jest aplikantem sędziowskim. To raczej rzadko się zdarza.

    Przepraszam chyba zle sie wyrazilam uzywajac slowa poprowadzi. Nie mialam na
    mysli ze poprowadzi sprawe jako sedzia tylko ze zajmie miejsce adwokata, tzn
    bedzie obronca.
    Pozdrawiam. Magda