  • 1. Data: 2007-03-08 08:20:31
    Temat: aplikacja sadowo -prokuratorska
    Od: moris123 <m...@i...pl>

    Witam !

    Chyba sprawa przesadzona. Sejm przyjął ustawę o aplikacji sądowo -
    prokuratorskiej. W mojej ocenie, po lekturze tej ustawy, to wielu
    chętnych na tę aplikację to nie będzie :-)

    Pzdr.

    Moris

  • 2. Data: 2007-03-08 08:30:22
    Temat: Re: aplikacja sadowo -prokuratorska
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-03-08 09:20, moris123 wrote:
    > Witam !
    >
    > Chyba sprawa przesadzona. Sejm przyjął ustawę o aplikacji sądowo -
    > prokuratorskiej. W mojej ocenie, po lekturze tej ustawy, to wielu
    > chętnych na tę aplikację to nie będzie :-)

    Możesz podać link, bo nie mogę znaleźć na stronach Sejmu?
    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 3. Data: 2007-03-08 08:45:36
    Od: moris123 <m...@i...pl>

    Przemysław Płaskowicki napisał(a):

    > Możesz podać link, bo nie mogę znaleźć na stronach Sejmu?

    Podaje ten link: http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/ustawy?OpenAgent&5&3
    5
    gdyż ustawa na pozór niewinnie się nazywa "o zmianie ustawy o Krajowym
    Centrum Szkolenia Kadr Sądów Powszechnych i Prokuratury oraz niektórych
    innych ustaw" :-)

  • 4. Data: 2007-03-08 09:22:25
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

> [...]
    > gdyż ustawa na pozór niewinnie się nazywa "o zmianie ustawy o Krajowym
    > Centrum Szkolenia Kadr Sądów Powszechnych i Prokuratury oraz niektórych

    moze jakies szybkie streszczenie, artykul? ;-)
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-03-08 10:06:32
    Od: moris123 <m...@i...pl>

    karkow napisał(a):

    > moze jakies szybkie streszczenie, artykul? ;-)
    > pozdrawiam

    Nie znalazłem. Ustawa ma tylko 30 stron. ;-)

    Napiszę co mnie razi, po przejrzeniu ustawy:

    1. Egzamin wstępny na aplikację płatny - art. 10b ust 2.
    2. Zajęcia w Centrum Szkolenia, które się mieści w Warszawie. ( a co z
    kosztami podróży i noclegów ?) - art. 10e ust 2
    3. wynik kolokwium może zadecydować, że zostanie się nie sędzią lecz
    prokuratorem - art. 10e ust 8,
    4. aplikant będzie mógł otrzymać stypendium (a nie wynagrodzenie) - 10m
    ust 1,
    5. Stypendium będzie podlegać ZWROTOWI, gdy m.in. nie zdał egzaminu
    końcowego, odmówił podjęcia pracy np. jako referendarz lub KURATOR (!)
    lub rozwiązał stosunek pracy lub został zwolniony w ciągu trzech lat -
    art. 10m ust 4,
    6. ZAKAZ podejmowania zatrudnienia przez aplikanta (podobny jak sędziów
    i prok.) - art. 10n ust 1.

    IMHO to będzie najdroższa aplikacja, jeżeli ktoś będzie pobierał to
    stypendium i nie zda egzaminu lub nie sprawdzi się jako np. kurator
    sądowy. Chyba, że 3 lata na garnuszku mamy.

    Pzdr.

    Moris

  • 6. Data: 2007-03-08 21:40:54
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    > sądowy. Chyba, że 3 lata na garnuszku mamy.

    A dotąd to jak było? Nieliczne miejsca na aplikacji etatowej, a reszta robi a
    darmochę. I prawda jest taka, że aby otrzymać pozytywna opinię i mieć szansę
    na etat, nie wystarczyło być 1 dzień w tygodniu... Sądy i prokuratury pełne
    były 25-latków na utrzymaniu rodziców...

  • 7. Data: 2007-03-08 23:50:47
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > pełne
    > były 25-latków na utrzymaniu rodziców...

    Przynajmniej można było pracować na niepełny etat. Kancelarie i urzędy pełne
    były i są aplikantów sądowych.

    Pomysł nie jest najlepszy, zwłaszcza, gdy TK uwali asesurę.

    Marcin.

  • 8. Data: 2007-03-09 07:52:38
    Od: moris123 <m...@i...pl>

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Przynajmniej można było pracować na niepełny etat. Kancelarie i urzędy pełne
    > były i są aplikantów sądowych.
    >
    > Pomysł nie jest najlepszy, zwłaszcza, gdy TK uwali asesurę.

    A może i dobrze, bo nie będą się zastanawiać, czy porzucić prace w
    kancelarii na rzecz "super" płatnej asesury. :-)

    Pzdr.

  • 9. Data: 2007-03-09 07:57:23
    Od: moris123 <m...@i...pl>

    jb napisał(a):

> [...]
    > na etat, nie wystarczyło być 1 dzień w tygodniu... Sądy i prokuratury pełne
    > były 25-latków na utrzymaniu rodziców...

    Szczerze mówiąc nie wiem gdzie tak było.
    U mnie dwie osoby z pozaetatu nie pracowały. Jeden robił w tym czasie
    doktorat, drugiego rodzice mieli dużą piekarnię i chyba mu sie trochę
    nie chciało.
    Oczywiście jeden dzień nie starczyło, po pańszczyźnie w sądzie biegło
    się do kancelarii i tam siedziało nieraz do północy, a nie w domku z
    rodzicami.

    Pzdr.