  • 1. Data: 2007-03-08 08:32:51
    Temat: taka ciekawostka
    Od: moris123 <m...@i...pl>

    W sejmie będzie czytany projektu ustawy o odpowiedzialności za czyny
    przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową.

    Pyt. dla zainteresowanych:

    Dlaczego wprowadza pojęcie "kara pieniężna", kiedy mamy w naszym prawie
    karę grzywny ?
    Jakie sądy, wydziały będą orzekać w takich sprawach ?

    :-)

  • 2. Data: 2007-03-08 11:13:54
    Temat: Re: taka ciekawostka
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    moris123 napisał(a):

    > Jakie sądy, wydziały będą orzekać w takich sprawach ?

    Zapewne wydziały ksiąg wieczystych ;) i tak się nudzą.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-08 22:33:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "moris123" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego wprowadza pojęcie "kara pieniężna", kiedy mamy w naszym prawie karę
    > grzywny ?

    Podejrzewam, że chodzi o to, ze kara pieniężna będzie nakąłdana na firmę. Rzecz
    w tym, że o ile w wypadku osoby fizycznej prowadzącej działaność gospodarczą
    dało by sie to grzywna zastąpić, to dla osób prawnych już nie.

  • 4. Data: 2007-03-09 07:59:00
    Od: moris123 <m...@i...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > firmę. Rzecz w tym, że o ile w wypadku osoby fizycznej prowadzącej
    > działaność gospodarczą dało by sie to grzywna zastąpić, to dla osób

    Chyba faktycznie.
    Coś nosem czuję, że ustawa ta będzie miała niewielkie zastosowania.
    Chyba że jako straszak.

    Pzdr.

  • 5. Data: 2007-03-09 17:36:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chyba faktycznie.
    > Coś nosem czuję, że ustawa ta będzie miała niewielkie zastosowania. Chyba że
    > jako straszak.

    Niekoniecznie. Dziś widziałem w projektach ustaw, że kombinują coś przy
    przepisach o PIP. Być może to oręż dla Inspekcji Pracy. Stwierdzili, ze grzywny
    za wykroczenia, to za mały bat.