eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoanulowanie oferty przez sklep internetowy › Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
  • Data: 2007-07-20 11:48:33
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:f7q3ov$jul$4@inews.gazeta.pl...
    > Krzysiek pisze:
    >
    >> ustalonych w umowie; lecz powtarzam - w twoim przypadku doszło do
    >> zawarcia w spoób definitywny umowy sprzedaży, a zatem możesz domagac się
    >> jej wykonania, wzywając na piśmie listem poleconym sprzedawcę do wydania
    >> rzeczy, pod warunkiem że sam zaofiarowałeś ustaloną w umowie kwotę;
    >
    >> jeżeli nie wykona więc zobowiązania, by wykonac uprawnienia z art.491kc
    >> kierujesz sprawę do sądu - pozew o wydanie rzeczy, ewentualnie o zwrot
    >> uiszczonej kwoty - taka jest praktyka; do pozwu dołączasz twoje
    >> zamówienie, ich potwierdzenie oraz twój akcept finalizujący umowę;
    >
    > Ale ja im nie zapłaciłem... :( płatne przy odbiorze miało być :(
    >
    >
    > pozdrawiam.
    > PlaMa

    powiem tak:

    jeżeli zamówienie podjąłeś jako konsument, tj. zawarłeś umowę nie w związku
    z prowadzoną działalności gospodarczą (art.22 z indeksem 1 kc), to ma
    zastosowanie ustawa o sprzedaży konsumenckiej, a zatem najpierw oni musza
    dac towar, a dopiero ty płacisz (praktyka jednak jest różna); w każdym razie
    sa tez przepisy kodeksu cywilnego, a mianowicie art.471 i nastepne oraz
    art.487 i następne, dotyczące wykonania i skutków niewykonania zobowiązań z
    umów wzajemnych; skoro z treści definicji ustawowej umowy sprzedaży, do
    której zawarcia definitywnego doszło w niniejszej sprawie, wynika
    literalnie, że obowiązkiem sprzedawcy jest przeniesienie własności rzeczy i
    wydanie jej kupującemu (art.535kc), to kupujący może żądać wykonania tego
    zobowiązania, także drogą sądową; jednoczesnie zasad jest taka, że
    świadczenie będące przedmiotem zobowiązań z umów wzajemnych (świadczenia
    wzajemne) powinny być spełnione jednocześnie, chyba że z umowy, z ustawy
    albo z orzeczenia sądu lub decyzji innego właściwego organu wynika, iż jedna
    ze stron obowiązana jest do wcześniejszego świadczenia; z umowy sprzedaży
    zawartej przez ciebie ze sklepem internetowym (jak juz pisałem uprzednio)
    wynika jednoznacznie, że najpierw miał być ci wysłany towar, a dopiero przy
    odbiorze jego ty miałeś uiścić cenę (czyli zapłata za pobraniem); zatem
    dopóki oni nie zaofiarują towaru ty nie masz obowiązku zapłacić ceny; musisz
    ich wezwać do wydania rzeczy za zapłatą za pobraniem ustalonej w umowie
    kwoty wyznaczając im w tym celu stosowny termin - a reszta tak jak pisałem
    uprzednio z powołaniem się na treść art.491kc (tu niewątpliwie sprzedawca
    jest w zwłoce wobec ciebie z tytułu wydania towaru)

    w razie W, pytaj, ewentualnie moge pomóc w sporządzeniu takiego pisma a
    potem stosownego pozwu

    pzdr
    krzysiek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1