    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Date: Fri, 20 Jul 2007 13:48:33 +0200

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:f7q3ov$jul$4@inews.gazeta.pl...

    > Ale ja im nie zapłaciłem... :( płatne przy odbiorze miało być :(
    >

    > pozdrawiam.
    > PlaMa

    powiem tak:

    jeżeli zamówienie podjąłeś jako konsument, tj. zawarłeś umowę nie w związku
    z prowadzoną działalności gospodarczą (art.22 z indeksem 1 kc), to ma
    zastosowanie ustawa o sprzedaży konsumenckiej, a zatem najpierw oni musza
    dac towar, a dopiero ty płacisz (praktyka jednak jest różna); w każdym razie
    sa tez przepisy kodeksu cywilnego, a mianowicie art.471 i nastepne oraz
    art.487 i następne, dotyczące wykonania i skutków niewykonania zobowiązań z
    umów wzajemnych; skoro z treści definicji ustawowej umowy sprzedaży, do
    której zawarcia definitywnego doszło w niniejszej sprawie, wynika
    literalnie, że obowiązkiem sprzedawcy jest przeniesienie własności rzeczy i
    wydanie jej kupującemu (art.535kc), to kupujący może żądać wykonania tego
    zobowiązania, także drogą sądową; jednoczesnie zasad jest taka, że
    świadczenie będące przedmiotem zobowiązań z umów wzajemnych (świadczenia
    wzajemne) powinny być spełnione jednocześnie, chyba że z umowy, z ustawy
    albo z orzeczenia sądu lub decyzji innego właściwego organu wynika, iż jedna
    ze stron obowiązana jest do wcześniejszego świadczenia; z umowy sprzedaży
    zawartej przez ciebie ze sklepem internetowym (jak juz pisałem uprzednio)
    wynika jednoznacznie, że najpierw miał być ci wysłany towar, a dopiero przy
    odbiorze jego ty miałeś uiścić cenę (czyli zapłata za pobraniem); zatem
    dopóki oni nie zaofiarują towaru ty nie masz obowiązku zapłacić ceny; musisz
    ich wezwać do wydania rzeczy za zapłatą za pobraniem ustalonej w umowie
    kwoty wyznaczając im w tym celu stosowny termin - a reszta tak jak pisałem
    uprzednio z powołaniem się na treść art.491kc (tu niewątpliwie sprzedawca
    jest w zwłoce wobec ciebie z tytułu wydania towaru)

    w razie W, pytaj, ewentualnie moge pomóc w sporządzeniu takiego pisma a
    potem stosownego pozwu

    pzdr
    krzysiek