  • 21. Data: 2005-06-02 11:20:37
    Temat: Re: allegro, poczta polska, nieuczciwy klient
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:1tcy45hf1pm9f.dlg@onet.pl...

    Ależ ja Ciebie rozumiem. Upały mi nie szkodzą. Tylko, że jeśli do
    zawarcia transakcji nie doszło na Allegro - a nie doszło - to nie widzę
    powodu, by tego usilnie dokonywać za ich pośrednictwem. Jakimś tam
    sensem było by to ubezpieczenie. No ale to ubezpieczenie jest chyba
    tylko do 200-300 zł. A gość utargował 50 zł, wiec pewnie nie z 200 zł,
    tylko to było coś droższego.

    Po za tym nie widzę powodu, dla którego mieli by usilnie dążyć do
    zapłacenia prowizji Allegro. Moim zdaniem bezpieczeństwa samej
    transakcji to nie podnosiło, a koszty tak.

  • 22. Data: 2005-06-02 11:22:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <j...@K...wp.pl> napisał w wiadomości

    Napisałem już. Wziąć kolegę, iść na pocztę i wpłacić owo 9,50 zł, a
    następnie przy okienku otworzyć. Chyba, ze waga paczki nie odpowiada
    zadeklarowanej przez wysyłającego. Bo jeśli tak, to jest to podstawa do
    komisyjnego otwarcia.

  • 23. Data: 2005-06-02 11:23:53
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Maciek" <j...@K...wp.pl> napisał w wiadomości

    >W jaki sposob otworzyc ta paczke, zeby w razie czego moc
    > reklamowac jej zawartosc?

    Zalezy co rozumiesz przez "reklamowac". Idziesz na pocztę, placisz za
    paczkę, otwierasz w obecnosci miliona nawet osob i juz. Jak w srodku jest to
    co chciales to ok, jak nie to idziesz na policję i zglaszasz problem. Poczta
    polska nic do tego nie ma - ona jest odpowiedzialna za dostarczenie paczki
    do klienta, nie odpowiada za to czy Twoj kontrahent do niej wlozyl to co u
    niego kupiłeś wiec jesli liczysz na to, ze gdy znajdziesz w srodku kilo
    ziemniakow to oddasz paczke pani z okienka a ona odda Ci pieniadze to
    niestety sie mylisz

    HaNkA

  • 24. Data: 2005-06-02 11:52:06
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 2 cze o godzinie 12:49, na pl.soc.prawo, Maciek napisał(a):

    > heh widze ze kolega sie strasznie uparl na allegro, moze nawet jest
    > wlascicielem?

    Niestety nie :( ;)

    > powiem tak, allegro to mozna sobie miedzy 4 litery ...

    Ponieważ?

    > co za roznica czy zrobilem to poprzez allegro czy nie?bo ja nie widze
    > zadnej. allegro nie zabezpiecza.

    Ale jest Program Ochrony Kupującego - vide Regulamin.

    > a te 300zl o ktorych mowiles... znasz kogos kto je dostal??

    Zerknij na a.p.a.

    > wiesz jaka jest w ogole procedura otrzymania tego ubezpieczenia od allegro?

    Od dawno zmieniło nazwę - nie jest to *ubezpieczenie* jak dawniej tylko
    program.... Allegro nie ma koncesji na prowadzenie .... działalności
    ubezpieczeniowej.

    > to poczytaj i sie dowiedz.

    No widzisz - ty przeczytałeś chyba odrobinę za późno.

    > kolejny raz zapytam bo poki co nie dostalem odpowiedzi ktora by rozwiazala
    > moj problem. W jaki sposob otworzyc ta paczke, zeby w razie czego moc
    > reklamowac jej zawartosc?

    Reklamować możesz .... zawsze.
    Tylko zastanów się u *kogo* chcesz reklamować?
    Jeżeli u sprzedającego - to co Cię interesuje otwarcie przesyłki na
    poczcie? Co Ci to da?
    Nic.
    W ciągu ostatniego tygodnia był parę razy poruszany temat niezgodności
    towaru z umową - sprzedaż konsumencka - zerknij do tamtych tematów.

    --
    Herbi
    02-06-2005 13:52:04

  • 25. Data: 2005-06-02 12:12:11
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 2 cze o godzinie 13:20, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > zawarcia transakcji nie doszło na Allegro - a nie doszło - to nie widzę
    > powodu, by tego usilnie dokonywać za ich pośrednictwem. Jakimś tam

    Pok nie jest ubezpieczeniem. Od dawna Allegro nie używa tego określenia -
    bo po prostu nie może *ubezpieczać*

    > No ale to ubezpieczenie jest chyba tylko do 200-300 zł.

    Od 50-300zł.

    > A gość utargował 50 zł, wiec pewnie nie z 200 zł, tylko to było coś droższego.

    Napisał że 250zł.

    > Po za tym nie widzę powodu, dla którego mieli by usilnie dążyć do
    > zapłacenia prowizji Allegro.

    Nie *mieliby* tylko miałby - prowizje opłaca sprzedający - dla kupującego
    to jest nieistotne.

    > Moim zdaniem bezpieczeństwa samej transakcji to nie podnosiło, a koszty tak.

    Jak to nie podniosłoby bezpieczeństwa transakcji? A Program Ochrony
    Kupującego?
    Koszty dla kupującego nadal pozostałyby te same - tylko sprzedający
    musiałby zapłacić prowizje od transakcji - ale co to obchodzi kupującego?
    Dla niego to jest bezpieczniejsza droga.

    Powiedz mi, jak *teraz* będzie dochodził swoich roszczeń kupujący?
    Prócz tego że ma pojść na policje..... bo nic innego mu nie pozostanie.

    Ja nie mam nic wspólnego z Allegro, nie mam tam udziałów - jednak uważam że
    popełnił błąd dokonując transakcji poza Allegro, tm bardziej że dla
    kupującego nic nie zmieniało to finansowo.

    IMO - dostał kupujący nauczkę, następnym razem przemyśli sprawę, że
    kontrahent może chcieć go wydymać, i zabezpieczy się.

    Równie dobrze mógł te 250 'postawić" na 3karty, 3kuleczki itp itd.

    --
    Herbi
    02-06-2005 14:12:09

  • 26. Data: 2005-06-02 13:04:58
    Od: "Maciek" <j...@K...wp.pl>

> [...]
    > niego kupiłeś wiec jesli liczysz na to, ze gdy znajdziesz w srodku kilo
    > ziemniakow to oddasz paczke pani z okienka a ona odda Ci pieniadze to

    na to nie licze bo 9,5 to nie jest moj koszt. ja wplacilem tej osobie 250zl.
    i nie rozchodzi sie wcale o te 9,5.
    zreszta ja z poczty nie chce wcale zwrotu pieniedzy, ja tylko chce zeby taka
    osoba poswiadczyla ze gdy otworzylem paczke to znalazlem w niej cegle, czy
    cos tam...

  • 27. Data: 2005-06-02 18:01:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Powiedz mi, jak *teraz* będzie dochodził swoich roszczeń kupujący?

    Chwilowo nawet nie wiemy, czy ma jakieś roszczenia, bo gośc sie paczki
    boi otworzyć.

    > Prócz tego że ma pojść na policje..... bo nic innego mu nie
    pozostanie.

    Może jeszcze tamtego cywilnie pozwać. :-)

  • 28. Data: 2005-06-03 23:47:17
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Herbi napisał(a):
    > Dzizas - Mac

    (takie fajne a zapomniałem)

    Dzizas Herbi ;-)

    Takie ostatnio mają hobby i głośno o tym mówią. To łatwe przestępstwa,
    więc chętnie się nimi zajmują, szybko, spora wykrywalność, co zrobi
    prokuratura to już nieważne..
    Dodam, że sporo już kupiłem na allegro, zawsze płacę przelewem, nigdy
    nie zostałem oszukany a jakby co, to zostaje mi w odwodzie
    "ubezpieczenie allegro".

    Wniosek - nie kupować poza aukcją, bo nie istnieją "super okjazje"
    Dodam, że w przypadku samochodu umawiałbym się na odbiór osobisty a nie
    "za pobraniem" ;-)

    MAc

  • 29. Data: 2005-06-04 12:55:27
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Użytkownik "Maciek" <j...@K...wp.pl> napisał w wiadomości

    > ma
    >
    > Regulamin jest na stronie i nazywa się Rozporządzenie. Możliwości takiej
    > nie ma.

    Z wiarygodnego (ale czy na pewno takie źródło jest obecnie
    wiarygodne?:-P ) źródła wiem, że korzysta się z takiej możliwości.

    > Problem, co zrobi, jak się okaże, ze tam są ziemniaki zamiast telefonu.
    > Paczka otwarta, więc poczta jej odesłać nie może. Myślę, że mogą mu po
    > znajomości dać to nawet prześwietlić, ale bez otwierania.

    Pan podinspektor Jan Hajdukiewicz z CBŚ twierdzi, że on otwiera w
    obecności pracownika poczty i jest możliwość wstrzymnia pieniędzy
    jeszcze na poczcie. Czy to są pobożne życzenia pana
    podinspektora, przedstawione dla uspokojenia kupujących, czy jak
    zwykle, zwali się winę na dziennikarzy?
    Oczywiście my wiemy, że nie można.
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,52981,27460
    26.html
    (akapit zatytuowany "Pan kupuje w internecie?"
    Czy może pan podinspektor korzysta w tym momencie z argumentu
    siły wobec listonosza:-) albo robi to po znajomości. A potem taki
    jeden z drugim kłócą się na poczcie, że w gazecie pisali, że
    policja twierdzi, że można otworzyć.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.