  • 1. Data: 2003-05-13 17:40:32
    Temat: alkohol i nieletni
    Od: "hmm... co by tu wpisac... np. JA" <t...@e...ru>

    1.osoba niepelnoletnia nie moze kupowac alkoholu. slyszalem, ze moze go
    spozywac. czy to prawda (jesli tak, to prosze o jakis paragraf)?
    2.jesli moze, to czy sa jakies ograniczenia w ilosci(promile)?
    3. co policja moze zarzucic osobie nieletniej, pijacej alkohol?

    pozdr., Wojtek

  • 2. Data: 2003-05-13 20:06:08
    Temat: Re: alkohol i nieletni
    Od: " mam.problem" <m...@N...gazeta.pl>

    ja dorzuce od siebie :

    4. Jakie konsekfencje ponosi osoba nieletnia kupujaca alkohol dla osoby
    nieletniej [a sama nie pijac go] ??

  • 3. Data: 2003-05-13 20:09:55
    Od: "KrzysztoF" <f...@b...usun.gnet.pl>

    Użytkownik " mam.problem" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b9rj7g$qgp$1@inews.gazeta.pl...
    > 4. Jakie konsekfencje ponosi osoba nieletnia kupujaca alkohol dla osoby
    > nieletniej [a sama nie pijac go] ??

    mam nadzieje ze wysylaja taka osobe na przymusowy
    kurs dla analfabetow .....

    pozdrawiam
    KrzysztoF

  • 4. Data: 2003-05-13 20:22:04
    Od: " mam.problem" <m...@N...gazeta.pl>

    > mam nadzieje ze wysylaja taka osobe na przymusowy
    > kurs dla analfabetow .....

    a tak na powaznie ? / nie jestem w nastroju do zartow

    mp

  • 5. Data: 2003-05-14 00:55:07
    Temat: Odp: alkohol i nieletni
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik hmm... co by tu wpisac... np. JA <t...@e...ru> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:b9raom$mkr$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > 2.jesli moze, to czy sa jakies ograniczenia w ilosci(promile)?
    > 3. co policja moze zarzucic osobie nieletniej, pijacej alkohol?

    może skompletowac akta w post.opiekunczym lub karny/przejawy demoralizacji i
    przesłać do sądu :-) celem dalszych czynności :-)

    Sandra

  • 6. Data: 2003-05-14 08:49:46
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witaj
    wszystkie odpowiedzi znajdziesz w ustawie o wychowaniu w trzezwosci i
    przeciwdzialaniu alkoholizmowi

    1. nie ma zakazu kupowania alkoholu przez nieletniego, istnieje wyrazny
    zakaz sprzedazy alkoholu osobie nieletniej i okreslony jest w ustawie
    jako przestepstwo, czyli podlega pod KPK a sprzedawca, ktory sprzedal
    alkohol naraza sie na sprawe w sadzie, przedsiebiorca prowadzacy dzialalnosc
    gospodarcza i prowadzacy sprzedaz alkoholu ryzykuje utrata zezwolenia na
    sprzedaz alkoholu
    2.nie ma ograniczenia, ale sam fakt spozywania alkoholu przez mloda osobe
    wplywa na jej rozwoj, zarowno fizyczny jak i umyslowy i z wlasnego
    doswiadczenia zyciowego wiem, ze sie to odbija na organizmie
    3.w praktyce nie moze nic zarzucic, bo pic alkohol wolno, ale pytanie - czy
    trzeba ???

    pozdrawaim

    Joanna

  • 7. Data: 2003-05-14 13:56:24
    Od: "hmm... co by tu wpisac... np. JA" <t...@e...ru>

    > 3.w praktyce nie moze nic zarzucic, bo pic alkohol wolno, ale pytanie -
    czy
    > trzeba ???

    czyli osoba nieletnia moze isc ulica z np. piwem i nie mozna jej nic
    zarzucic?

    pozdr., Wojtek

  • 8. Data: 2003-05-14 15:31:15
    Od: "RomanG" <n...@N...gazeta.pl>

    hmm... co by tu wpisac... np. JA <t...@e...ru> napisał(a):

    > czyli osoba nieletnia moze isc ulica z np. piwem i nie mozna jej nic
    > zarzucic?

    "Nieletni w wieku od 13 do 18 lat odpowiada również przed Sądem za tzw.
    przejawy demoralizacji. Demoralizacja to: picie alkoholu, branie narkotyków,
    palenie papierosów, ucieczki z domu, prostytucja, nagminne wagarowanie,
    przebywanie w środowisku kryminogennym."

    To cytat. Popatrz tu:
    http://www.policja.kujawy.com.pl/prewencja.htm

    Poza tym polecam lekturę Ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich,
    szczególnie art. 4. Każdy, kto cię widzi, powinien zawiadomić rodziców (a ci
    mają prawo - ba, obowiązek! - przemówić ci do rozumu poprzez tyłek na
    przykład), szkołę (a ta ma prawo drastycznie ograniczyć ci przywileje,
    nałożyć kary, wyznaczyć dodatkowe a uciążliwe obowiązki, objąć cię programem
    wzmożonego nadzoru pedagogicznego), zachowanie takie właściwie obliguje sąd
    rodzinny do wszczęcia postępowania z urzędu, więc sąd rodzinny zawiadomić
    trzeba również, ten już rozpatrzy nie tylko twoje postępowanie, ale rozważy
    również, czy ze strony twoich rodziców nie dochodzi tu do niewłaściwego
    wypełniania obowiązków.

  • 9. Data: 2003-05-14 17:07:49
    Od: "hmm... co by tu wpisac... np. JA" <t...@e...ru>

    czyli jak to w koncu jest?
    idzie ulica osoba w wieku np. 15 lat, pijac piwo i co jej grozi (ze strony
    prawnej oczywiscie ;))?
    z powyzszych postow nie mozna jasno odpowiedziec na to pytanie. jedni pisza,
    ze nie mozna jej nic zarzucic, a inni, ze jest to przejaw demoralizacji (i
    co w zwiazku z ta demoralizacja - jakie konsekwencje(prawne)?).
    a w domu? jesli nieletni wypije alkohol np. u cioci na imieninach, to jest
    to przejaw demoralizacji i jest przestepca???

    pozdr., Wojtek

  • 10. Data: 2003-05-14 17:17:36
    Od: "RomanG" <n...@N...gazeta.pl>

    hmm... co by tu wpisac... np. JA <t...@e...ru> napisał(a):

    > co w zwiazku z ta demoralizacja - jakie konsekwencje(prawne)?).

    Poczytaj u.p.n. i wykorzystaj link, który ci podałem. Konsekwencje do
    umieszczenia w poprawczaku włącznie. Decyduje sąd.

    > a w domu? jesli nieletni wypije alkohol np. u cioci na imieninach, to jest
    > to przejaw demoralizacji i jest przestepca???

    Tu raczej odpowiedzialność dorosłych, w obecności których nieletni alkohol
    spożywa. Podciągnąłbym to pod przepis kk mówiący o rozpijaniu małoletniego i
    ułatwianiu mu spożycia alkoholu.