  • 11. Data: 2003-05-14 17:33:37
    Temat: Re: alkohol i nieletni
    Od: "hmm... co by tu wpisac... np. JA" <t...@e...ru>

    > Poczytaj u.p.n. i wykorzystaj link, który ci podałem. Konsekwencje do
    > umieszczenia w poprawczaku włącznie. Decyduje sąd.

    w tym linku niewiele jest konkretnych informacji

  • 12. Data: 2003-05-14 17:48:19
    Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>

    hmm... co by tu wpisac... np. JA <t...@e...ru> napisał(a):

    > w tym linku niewiele jest konkretnych informacji

    "Za powyższe przestępstwa i przejawy demoralizacji nieletni (w myśl
    stosownych przepisów) może:
    otrzymać nadzór kuratora,
    być umieszczony w ośrodku szkolno-wychowawczym,
    być umieszczony w poprawczaku
    CZY TO SIĘ OPŁACA ?!?!"

    No tak, to faktycznie nic :-))))))))

  • 13. Data: 2003-05-14 19:35:59
    Temat: Odp: alkohol i nieletni
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik RomanG <n...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9ttng$2ot$...@i...gazeta.pl...
    > Poczytaj u.p.n. i wykorzystaj link, który ci podałem. Konsekwencje do
    > umieszczenia w poprawczaku włącznie.

    tu lekka przesada ;-) sąd zawsze w tych wypadkach zaczyna od srodka
    wychowawczego w postaci upomnienia, nadzoru odp.rodziców ewentulanie gdy
    jest to kolejny raz kurator ale nie poprawczak

    Sandra

  • 14. Data: 2003-05-15 07:18:45
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witam

    - zakaz picia piwa i innych aloholi na ulicy znajduje sie w art 14 ust 2
    a ustawy o wychowaniu w trzezwosci i .......
    - rozpijania maloletniego i jego demoralizowania niestety nie mozna
    podciagnac pod jednorazowe picie piwka czy winka u cioci na imieninach,
    musi tu zachodzic powtarzanie sie czynnosci, ale kiedy imprezki sa czesto,
    to juz mozna sie nad tym zastanowic

    - alkohol w mlodym wieku szkodzi mozgowi, slabiej sie zapamietuje, robia
    sie dziury w pamieci na stare lata, boli watroba, choruje trzustka, czlowiek
    nerwowy sie robi, rece sie trzesa, mozna sie nabawic alergii....same straty

    :))

    Joanna

  • 15. Data: 2003-05-15 14:53:20
    Od: "hmm... co by tu wpisac... np. JA" <t...@e...ru>

> [...]
    czlowiek
    > nerwowy sie robi, rece sie trzesa, mozna sie nabawic alergii....same

    wiem, ze alk. jest szkodliwy. pytam w celach informacyjnych, ale nadal do
    konca nie uzyskalem odpowiedzi... gdzie moge poczytac ( w internecie) jakas
    ustawe (wychowanie w trzexwisci?)?

    pozdr., Wojtek

  • 16. Data: 2003-05-15 16:08:58
    Temat: Re: Odp: alkohol i nieletni
    Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>

    Joanna Grynfelder <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > musi tu zachodzic powtarzanie sie czynnosci, ale kiedy imprezki sa czesto,

    Art. 208 kk:
    Kto rozpija małoletniego, dostarcza mu napoju alkoholowego, ułatwia jego
    spożycie lub nakłania go do tego podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności a. pozbawienia wolności do lat dwóch.

  • 17. Data: 2003-05-15 18:48:15
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Roman Gawron wrote:
> [...]
    > spożycie lub nakłania go do tego podlega grzywnie, karze ograniczenia
    > wolności a. pozbawienia wolności do lat dwóch.

    _rozpija_ to nie znaczy jednokrotnie podaje alkohol

    KG

  • 18. Data: 2003-05-16 08:34:17
    Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>

    Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > _rozpija_ to nie znaczy jednokrotnie podaje alkohol

    Opisana sytuacja podpada pod ten przepis.