  • 1. Data: 2006-01-27 17:22:00
    Temat: alimenty na wnuka dla babci
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl>

    Mam pytanie.
    Ojciec dziecka sam wychowuje dziecko (12 lat). Otrzymuje z MOPS zasiłek
    rodzinny w wysokości 43 zł oraz sciągane przez komornika alimenty od matki.
    Ojciec z dzieckiem mieszka u swojej mamy, babci dziecka.
    Problem polaga na tym ze ojciec nie lozy na utrzymanie dziecka i mieszkania.
    Utrzymanie to zwalil na babcie dziecka.
    I tu pytanie, czy jest możliwosc sadownie zmusic ojca do przekazywania
    pieniedzy ktore otrzymuje na dziecko na rece babci dziecka tak aby miala ona
    za co utrzymywac wnuka? Czy tez zasadzenie od niego alimentów na rzecz
    dziecka? Sytuacja finansowa babci jest w obecnej sytuacji tragiczna.
    Dodam jeszcze ze matka dziecka pozbawiona jest prawa rodzicielskich.

    bardzo prosze o pomoc
    Aga

  • 2. Data: 2006-01-27 21:04:17
    Temat: Re: alimenty na wnuka dla babci
    Od: "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl>

    Aga napisał(a):
> [...]
    > dziecka? Sytuacja finansowa babci jest w obecnej sytuacji tragiczna.
    > Dodam jeszcze ze matka dziecka pozbawiona jest prawa rodzicielskich.

    mozna zwrocic sie do sadu o to, udokumentowac to, zeznania babci dziecka
    itp. w wypadku gdy sad sasadzi alimenty na babcie to matka nie bedzie
    placic ojcu tylko babci

  • 3. Data: 2006-01-27 21:40:50
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl> napisał w wiadomości

    > mozna zwrocic sie do sadu o to, udokumentowac to, zeznania babci dziecka
    > itp. w wypadku gdy sad sasadzi alimenty na babcie to matka nie bedzie
    > placic ojcu tylko babci

    Bardzo dziekuje za odpowiedz
    to dla mnie pocieszajace i wiem co dalej robic

    pozdrawiam
    Aga

  • 4. Data: 2006-01-27 22:07:18
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2006 22:40:50 +0100, Aga napisał(a):

> [...]
    >

    > Bardzo dziekuje za odpowiedz
    > to dla mnie pocieszajace i wiem co dalej robic

    Alimenty mają być na dziecko, nie na babie. Nie można zmusić" nikogo aby
    wpłacał pieniądze na konto babci - to ojciec jest przedstawicielem
    ustawowym, posiada pełnie praw rodzicielskich. Można spróbować ograniczyć
    władzę rodzicielską ojca, gdyż nie wywiązuje się ze swoich obowiązków itd.
    (nie znam dokładnie sprawy). W innym wypadku nie ma sposobu aby to babcia
    rozporządzała pieniędzmi przeznaczonymi na dziecko. Wszystko to wiąże się
    oczywiście z postępowaniem sądowym. Rozwiązanie zaproponowane w poprzednim
    poscie jest błędne.

  • 5. Data: 2006-01-27 22:09:31
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Święch" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oczywiście z postępowaniem sądowym. Rozwiązanie zaproponowane w poprzednim

    Wiec co mozna zrobic w sytuacji gdy ojciec nie lozy na utrzymanie dziecka,
    alimenty i zasilek rodzinny zatrzymuje sobie a dziecko utrzymuja inne osoby?
    w tym przypadku glownie babcia?

    Aga

  • 6. Data: 2006-01-27 22:42:13
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2006 23:09:31 +0100, Aga napisał(a):

> [...]
    > alimenty i zasilek rodzinny zatrzymuje sobie a dziecko utrzymuja inne osoby?

    Powiadomić Sąd opiekuńczy o sprawie - sąd ten działa z urzędu. To jest
    najprostsze wyjście, w razie wątpliwości proszę o kontakt mailowy -
    t...@w...pl

  • 7. Data: 2006-01-28 09:26:08
    Od: "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl>

    Rafał Święch napisał(a):

> [...]
    > oczywiście z postępowaniem sądowym. Rozwiązanie zaproponowane w poprzednim
    chodzilo mi o to aby wlasnie pujsc do sadu z tym i opowiedziec o calej
    sprawie, pieniadze sa zasadzone na dziecko ale opikun je otrzymuje
    rowniez maly blad wprowadzilem