    From: Rafał Święch <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty na wnuka dla babci
    Date: Fri, 27 Jan 2006 23:07:18 +0100

    Dnia Fri, 27 Jan 2006 22:40:50 +0100, Aga napisał(a):

    > Użytkownik "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo dziekuje za odpowiedz
    > to dla mnie pocieszajace i wiem co dalej robic
    >
    > pozdrawiam
    > Aga

    Alimenty mają być na dziecko, nie na babie. Nie można zmusić" nikogo aby
    wpłacał pieniądze na konto babci - to ojciec jest przedstawicielem
    ustawowym, posiada pełnie praw rodzicielskich. Można spróbować ograniczyć
    władzę rodzicielską ojca, gdyż nie wywiązuje się ze swoich obowiązków itd.
    (nie znam dokładnie sprawy). W innym wypadku nie ma sposobu aby to babcia
    rozporządzała pieniędzmi przeznaczonymi na dziecko. Wszystko to wiąże się
    oczywiście z postępowaniem sądowym. Rozwiązanie zaproponowane w poprzednim
    poscie jest błędne.