  • 1. Data: 2006-01-27 16:32:57
    Temat: przekroczenie granic
    Od: "Marta" <m...@v...pl>

    Mam takie oto pytanie:
    Przy wznoszeniu budynku przekroczono, bez winy umyślnej granice sąsiedniego
    gruntu. Czego może żądać właściciel tego gruntu, jeżeli nie sprzeciwił się
    przekroczeniu granicy i nie grozi mu niewspółmiernie wielka szkoda,
    -przeywrócenia stanu poprzedniego?
    -wynagrodzenia w zamian za ustanowienie odpowiedniej słuzebości gruntowej?
    - a może wykupienia zajętej części gruntu, jak również części, która na
    skutek budowy straciła dla niego znaczenie gopodarcze?
    Pozdrawiam
    Marta

  • 2. Data: 2006-01-29 12:17:10
    Temat: Re: przekroczenie granic
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marta napisał(a):
> [...]
    > - a może wykupienia zajętej części gruntu, jak również części, która na
    > skutek budowy straciła dla niego znaczenie gopodarcze?

    231 kc.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-01-29 12:55:49
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Johnson pisze:

    > 231 kc.

    Prawo sasiedzkie - art. 151 kc.
    Nie moze zadac przywrocenia stanu poprzedniego.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 4. Data: 2006-01-29 13:30:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    roburkov napisał(a):

    > Prawo sasiedzkie - art. 151 kc.
    > Nie moze zadac przywrocenia stanu poprzedniego.

    Mój błąd. Przeoczyłem że spojrzenie na sprawę ma być z punktu widzenia
    właściciela nieruchomości.