  • 11. Data: 2003-04-16 15:55:05
    Temat: Re: alimenty i studia
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b7jk88$svo$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Wybacz, ale ZUS, czyli zakład ubezpieczeń społecznych, z alimentami
    > zasądzanymi przez sądy od członków rodziny ma wspólnego tyle, co nic.
    Równie
    > dobrze można dzwonić do ZUSu i pytać o telefon do cioci Krysi, albo prosić
    > porady prawne w zakresie prawa międzynarodowego, albo... zamówić budzenie.
    > Tak się składa, że ZUS to jednak nie jest ... na kłopoty Bednarski.

    chodzi mi o to, ze jesli sa zasadzone alimenty, a placacy sie miga to wtedy
    wyplaca je fundusz alimentacyjny, a on jak mi sie wydaje jest czescia zusu,
    i tam mozna sie dowiedziec jakie sa warunki otrzymywania alimentow, badz
    powodu przez ktory mozna je stracic, i jesli alimenty sa zasadzone, a ojciec
    sie miga to wyplaca je zus, a komornik sciga nieplacacego, moze za daleko
    wybieglem w przod w tym co pisalem ale tak to sie odbyw, generalnie to nie
    ojciec stanowi o tym czy bedzie placil czy nie

  • 12. Data: 2003-04-16 18:11:08
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i tam mozna sie dowiedziec jakie sa warunki otrzymywania alimentow, badz
    > powodu przez ktory mozna je stracic, i jesli alimenty sa zasadzone,
    ZUSu nie interesuje, kiedy ktoś może stracić prawo do alimentów, tylko czy
    jest wyrok, czy alimentów nie da się ściągnąć i czy uprawniony jest
    wystarczająco biedny i oczywiście czy wystąpił o alimenty z FA, ale to nie
    ma związku ze sprawą
    > generalnie to nie
    > ojciec stanowi o tym czy bedzie placil czy nie
    Oczywiście, o tym decyduje sąd.
    W razie czego alimenty ściąga komornik.

    Z całym szacunkiem,
    Fundusz alimentacyjny jest instytucją całkiem poboczną i w tej sprawie nie
    będzie miał nic do rzeczy.Oczywiście jeśli egzekucja komornicza nic nie da,
    a sytuacja materialna dziewczyny będzie ją kwalifikować do korzystania z FA,
    to będzie mogła się tam zgłosić, ale to nie ma nic wspólnego z dwoma
    sprawami sądowymi z ojcem, które ją czekają. Tak samo będzie się mogła
    zgłosić do pomocy społecznej i do Fundacji Brata Alberta, ale to cały czas
    nie ma nic wspólnego ze sprawą i, podobnie jak akcja z FA, niemal na 100 %
    nie nastąpi.

    Tu nie o to chodzi. Ojciec przestał płacić, więc trzeba doprowadzić do
    egzekucji komorniczej (a tym zajmuje się SĄD CYWILNY w postępowaniu
    uproszczonym, bo sprawa jest ewidentna).
    Jednocześnie ojciec wystąpił do SĄDU RODZINNEGO I OP. o zniesienie
    obowiązku alimentacyjnego na przyszłość i z tym jego córka też musi sobie
    poradzić (czeka ją proces).
    ZUS nie ma tu nic do rzeczy i napewno w niczym jej nie doradzi. Nie jest też
    stroną w sprawie.

    Pozdrawiam,
    MArta

  • 13. Data: 2003-04-16 18:33:29
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Domcia" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    > a ja sie chcialam jeszcze zapytac w jaki sposob mozna ustanowic
    > prawomocnika, ktory bedzie w sadzie prezentowal i mowil za dana osobe?
    Pełnomocnika.
    Jeżeli chodzi o adwokata, to on już będzie wiedział, co mu trzeba podpisać.
    Tylko że wynajęcie adwokata kosztuje.
    Można też zwrócić się do sądu o adwokata z urzędu. Na jego przydzielenie
    jednak trudno liczyć.
    Ale art. 187 § 1 Kpc zezwala również, żeby pełnomocnikiem w sprawach
    cywilnych mogli być np. rodzice czy rodzeństwo.
    Czyli w tym przypadku matka, ew. siostra czy brat, jeśli przyjaciółka
    takowych posiada.

    Na górze piszesz: PEŁNOMOCNICTWO PROCESOWE, a pod spodem "Upoważniam (np.)
    moją matkę (imię nazwisko) do reprezentowania mnie przed sądem w sprawie (i
    tu piszesz, o którą sprawę chodzi, bo z wątku wynika, że będą 2, osobne).
    Do tego data i wyraźny podpis.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 14. Data: 2003-04-16 19:28:53
    Od: "Domcia" <d...@p...fm>

    dziekuje bardzo za pomoc:)
    jesli bede miala jeszcze jakies pytania to dam znac:)
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2003-04-16 19:43:56
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

    ok pewnie masz racje, a ja za daleko wybieglem w przyszlosc, to co pisalem,
    pisalem na podstawie sprawy mojej zony, ktora dostaje alimenty od ojca i
    jeest studentka, zus mi sie wziol stad, ze wszelkie papierki nosi wlasnie
    tam, zaswiadczenia o zarobkach i o studiach itp

  • 16. Data: 2003-04-16 19:50:59
    Od: "Domcia" <d...@p...fm>

    SzerszeNiu kochany, wiem, ze nie chciales zlem i ze chciales pomoc tak jak
    umiesz. i bardzo Ci za to dziekuje, pomoc napewno sie przyda:))
    Domcia

  • 17. Data: 2003-04-17 08:13:46
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jeest studentka, zus mi sie wziol stad, ze wszelkie papierki nosi wlasnie
    > tam, zaswiadczenia o zarobkach i o studiach itp.
    Rozumiem. Opierałeś się na doświadczeniu częściowo dotyczącym podobnej
    tematyki.
    To się czasem przekłada a czasem nie, ale zawsze warto napisać.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 18. Data: 2003-04-17 12:29:41
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > SzerszeNiu kochany, wiem, ze nie chciales zlem i ze chciales pomoc tak jak
    > umiesz. i bardzo Ci za to dziekuje, pomoc napewno sie przyda:))
    > Domcia

    mam nadzieje :) ze sie przyda

  • 19. Data: 2003-04-17 12:30:16
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    > Pozdrawiam,

    ja rowniez pozdrawiam :)
    szerszen

  • 20. Data: 2003-04-19 18:38:12
    Od: mefisto<m...@p...pl>

    > i tu sie mylisz słonko...zus to wyrocznia dla ojców płacących a
    właściwie z zasądzonymi alimetami...zus to fundusz alimentacyjny..zus
    to sztab oskarzycieli i komorników...wiem to juz napweno..

    -> http://usenet.pomocprawna.info