  • 1. Data: 2003-04-15 19:01:42
    Temat: Potrzebuje porady w sprawie mieskzkania - Sprawa bardzo ważna
    Od: "tpi" <a...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich

    Potrzebuje porady w sprawie mieszkania, tzn. mieszkam w mieszkaniu z mężem i
    bratem (zameldowanie posiadam ja i brat) w mieszkaniu które zostało
    wykupione w 1999r przez moją ciotkę przebywającą na stałe w USA (do wykupu
    mieszkania ustanowiła pełnomocnika). Ciotka nieuregulowala do konca spraw
    wykupu, podatków itd., w tym momencie Wspolnota Mieszkaniowa prawdopodobnie
    skierowała sprawę do Sądu (za długi).
    Chciałabym się dowiedzieć czy:
    1. Osoba na stałe przebywająca poza granicą RP może legalnie wykupić
    mieszkanie w RP?
    2 Czy możliwa jest sytuacja wyrzucenia nas (tzn. mnie, mojego męża i brata)
    przez komornika z lokalu w ktorym jesteśmy
    zameldowani?
    3. Czy prawo do usunięcia nas z z zajmowanego lokalu posiada nasza ciotka?
    4. Czy możemy starać się o otrzymanie lokalu zastępczego?

    Dodam jeszcze, że oprócz wykupu lokalu ciotka nie interesowała się losem
    mieszkania od 20 lat, tzn. nie płaciła czynszu, funduszu remontowego i
    innych opłat (wszystkie opłaty ponosiliśmy my).

    Czy pomocne w sprawie mogą być następujące fakty:
    1.Ciotka przed wyjazdem do USA sfałszowała swój akt urodzenia (odmłodziła
    sie o 5 lat :-)
    Czy nie występuje tu paradoks, tzn. że mieszkanie wykupiła teoretycznie
    osoba nam obca (zbieżność imienia i nazwiska)
    ponieważ nasza ciotka powinna być starsza (o 5lat) od osoby wykupującej
    mieszkanie?
    2. Czy sam fakt fałszerstwa dokumentu nie jest też na naszą korzyść?

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc w tej sprawie
    Agnieszka

  • 2. Data: 2003-04-15 21:36:38
    Od: "tpi" <a...@p...onet.pl>

  • 3. Data: 2003-04-15 21:37:04
    Od: "tpi" <a...@p...onet.pl>

  • 4. Data: 2003-04-22 15:21:44
    Od: PACTUM INKASSO <p...@b...pl>

    tpi wrote:

> [...]
    > 2. Czy sam fakt fałszerstwa dokumentu nie jest też na naszą korzyść?
    >
    > Z góry bardzo dziękuję za pomoc w tej sprawie
    decyduje to fakt nabycia nieruchomości, poprzez konkretną osobę. działanie
    przez pełnomocnika to nic innego jak działanie ze skutkiem bezpośrednio dla
    reprezentowanego. Istotne jet tylko czy ciotka miała obywatelstow
    polskie.oczywiście właściciel decyduje kto zajmujej jej lokal.
    Fakt opłacania czynszu, posiadania zameldowania daje domniemanie posiadania
    prawa do lokalu, co tutaj jest istotne.
    Sprawdziłbym tytuł własności ( czyj jest lokal), na jakiej podstwie inne
    osoby zajmują lokal.Falszrstwo dokumentów to już występek, podlega już
    ściganiu z urzędu, po wcześniejszym zawiadomieniu.
    --
    PACTUM INKASSO
    doradztwo w zakresie wierzytelności