  • 1. Data: 2003-04-15 20:11:08
    Temat: alimenty i studia
    Od: yah <y...@p...do.pl>

    Witam zgromadzenie.

    Moja przyjaciolka ma nastepujacy problem i nie bardzo wiemy na czym sie
    opierac.

    ojciec placil alimenty (300zl/m-c) do lutego br. moja przyjaciolka
    rozpoczela tzw staz. pracuje za 446 zl/m-c i studiuje wieczorowo.
    prace zaczela w lutym i za ten miesiac ojciec juz nie zaplacil alimentow
    tylko zlozyl wniosek o umorzenie alimentow gdyz corka "moze sie sama
    utrzymac". z tego co zdazylem sie dowiedziec to sytuacja jest nieciekawa
    zwlaszcza z powodu stuidow zaoczych ( jesli stac ja na studia to ojciec
    nie musi placic alimentow ). Studia pochlaniaja duze sumy ( ponad 1000zl /
    semestr + dojazdy + nocleg ) i bez alimentow najprawdopodobniej nie beda
    mozliwe. Sytuacja materialna przyjaciolki jest nieciekawa, nawet z
    alimentami matka przyjaciolki musiala brac pozyczyczki, zeby zaplcaic za
    pierwszy semestr. Sytuacja ojca jest o wiele lepsza. sam zarabia ponad
    1,5tysiaca + renta babci z ktora mieszka + dochody z dzialalnosci nowej
    zony.

    moje pytania:
    - na czym sie oprzec podczas rozprawy?
    - czy przyjaciolka moze byc przesluchiwana bez obecnosci ojca ( ma na nia
    duzy wplyw ) ?

    pozdrawiam
    Grzesiek

  • 2. Data: 2003-04-15 23:18:41
    Temat: Odp: alimenty i studia
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik yah <y...@p...do.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@p...do.pl...
    > moje pytania:
    > - na czym sie oprzec podczas rozprawy?
    cienko to widze eh ...

    > - czy przyjaciolka moze byc przesluchiwana bez obecnosci ojca ( ma na nia
    > duzy wplyw ) ?
    nie

    Sandra

  • 3. Data: 2003-04-16 07:04:20
    Temat: Re: alimenty i studia
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "yah" <y...@p...do.pl> napisal w wiadomosci
    > moje pytania:
    > - na czym sie oprzec podczas rozprawy?
    > - czy przyjaciolka moze byc przesluchiwana bez obecnosci ojca ( ma na nia
    > duzy wplyw ) ?

    o ile wem to musi placic do konca studiow, pod warunkiem ze jej dochod nie
    przekroczy cos okolo 700 zeta, nie pamietam dokladnie sumy i napewno sie to
    sprawdza w przypadku studiow dziennych, najlepiej niech ona pojdzie do zusu
    i dowie sie dokladnie wszystkiego na miejscu

  • 4. Data: 2003-04-16 08:54:28
    Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl>

    SzerszeN wrote:

    > najlepiej niech ona pojdzie do zusu
    > i dowie sie dokladnie wszystkiego na miejscu

    Khm, co ma ZUS do ojca? Generujesz Wasc.

    Dominika

  • 5. Data: 2003-04-16 11:17:16
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Sandra <J...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b7i469$5ob$...@a...dialog.net.pl...

    > Użytkownik yah <y...@p...do.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    > napisał:2...@p...do.pl...
    > cienko to widze eh ...

    Czemu niby cienko? 300 zl chce uchylic? Sorry...

    Oprzec sie na prawdzie, to najlepiej dziala. W razie ew. porazki w pierwszej
    instancji wzaic dobrego pranika ( np. jednego z naszego niedoszlego
    stowarzyszenia - Marcin co jest? ) i isc wyzej - w Okregowych sa bardziej
    rozgarnieci sedziowie zazwyczaj.

    Ojciec musi udowodnic, ze corka sie moze sama utrzymac bez jego alimentow,
    wiec to na nim powinien spoczywac ciezar dowodu. Nalzey przedstawic np.
    rachunki, oplaty za czesne, wyliczenie biletow itd itp - taka dluga i
    szczgolowa lista powinna zrobic wrazenie.

    Co do przesluchania, to nie, ale moze ustanowic pelnomocnika i nie stawic
    sie wcale na rozprawe, chyba, ze sad ja wezwie ( co pewnie zrobi ). Nawet
    jak bedzie, to powinna siedziec cicho i dac dzialac pelnomocnikowi.

    A juz w szczegolnosci bezprawne jest wstrzymanie wyplaty alimentow bez
    orzeczenia sadowego. Ja bym od razu zlozyl pozew w sadzie o zaplate ( o ile
    pamietam nie wiaze sie to z kosztami zadnymi ).

    Depi.

  • 6. Data: 2003-04-16 12:38:27
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czemu niby cienko? 300 zl chce uchylic? Sorry...
    Dokładnie. Też nie widzę problemu. Tylko musi umieć odpowiedzieć na pytanie,
    dlaczego jest na studiach zaocznych a nie na dziennych (bo zaczęła staż) do
    czego jest jej ten staż potrzebny, dlaczego jest tak ważny, że się
    zapożyczają z mamą, żeby tylko mogła go skończyć, a studiuje zaocznie. Musi
    udowodnić, że nie tyle stać ją na staż+studia, ile nie stać jej na
    zrezygnowanie ze stażu. Musi napisać, jakie byłyby skutki rezygnacji ze
    stażu i przejścia na studia dzienne.
    I podkreślić różnicę między jej i mamy trudną sytuacją a dobrą sytuacją ojca
    (dla przyjaciółki jedyną szansą na szybkie usamodzielnienie się jest właśnie
    szybkie ukończenie stażu razem ze studiami itp.)

    >opierac sie na prawdzie, to najlepiej dziala.
    Dokładnie tak. Prawda, ale podana w sposób klarowny, zrozumiały, żeby
    wszystko było oczywiste.
    Prawda niedopowiedziana bywa nieskuteczna.
> [...]
    > rachunki, oplaty za czesne, wyliczenie biletow itd itp - taka dluga i
    > szczgolowa lista powinna zrobic wrazenie.
    Dokładnie tak, + informacje o kwotach zapożyczeń, to też robi wrażenie.

    > A juz w szczegolnosci bezprawne jest wstrzymanie wyplaty alimentow bez
    > orzeczenia sadowego. Ja bym od razu zlozyl pozew w sadzie o zaplate

    To napewno. W razie zmiany sytuacji ojciec powinien wystąpić do sądu i
    dopiero od momentu orzeczenia o zniesieniu obowiązku alimentacyjnego mógłby
    przestać je wypłacać. Nie pamiętam, jak wyglądają koszty, ale to będzie
    napewno postępowanie uproszczone (prościej, szybciej i taniej) Koleżanka
    może o to zapytać w sądzie (albo w biurze podawczym, albo korzystając z
    sądowych dyżurów adwokackich). Jak najszybciej, w końcu potrzebuje tych
    pieniędzy.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 7. Data: 2003-04-16 12:41:02
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dominika Widawska" <d...@m...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:3E9D1A44.F2FA2346@man.szczecin.pl...
    > Khm, co ma ZUS do ojca? Generujesz Wasc.

    jak to co ma???
    przeicez to tam sie dowie dokad ojciec ma obowiazek placic alimenty, lub
    kiedy moze przestac je placic, sam ojciec to sobie moze co najwyzej pogadac,
    a nie przestac placic alimenty zasadzone przez sad

  • 8. Data: 2003-04-16 13:01:56
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    pogadac,
    > a nie przestac placic alimenty zasadzone przez sad

    Wybacz, ale ZUS, czyli zakład ubezpieczeń społecznych, z alimentami
    zasądzanymi przez sądy od członków rodziny ma wspólnego tyle, co nic. Równie
    dobrze można dzwonić do ZUSu i pytać o telefon do cioci Krysi, albo prosić o
    porady prawne w zakresie prawa międzynarodowego, albo... zamówić budzenie.
    Tak się składa, że ZUS to jednak nie jest ... na kłopoty Bednarski.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 9. Data: 2003-04-16 13:36:12
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b7jk88>
> [...]
    > porady prawne w zakresie prawa międzynarodowego, albo... zamówić budzenie.

    Ha ha ha! ROTFL! :-D

    > Tak się składa, że ZUS to jednak nie jest ... na kłopoty Bednarski.

    :-)))

    Dzieki za porcje humoru!

    Depi.

  • 10. Data: 2003-04-16 14:51:13
    Od: "Domcia" <d...@p...fm>

    a ja sie chcialam jeszcze zapytac w jaki sposob mozna ustanowic
    prawomocnika, ktory bedzie w sadzie prezentowal i mowil za dana osobe?