    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <5cd25d33$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd31dc5$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd3232f$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd374cc$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd3a7cf$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd435d6$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5cd57f6e$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5cd648d3$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd85c66$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 12 May 2019 20:59:57 GMT

    > Cytujesz ten artykuł bez zrozumienia jego treści. Już Cię pytałem,
    > czy w takiej sytuacji ma biec cała ludzkość? Tylko jej część?

    Moim zdaniem decydujace jest to ze ktos obsługujacy ta sytuacje przyszedł
    i powiedział do ratownika: masz pomoc. I dalej decydentem nie jest juz
    ratownik a ten co obsługuje wydarzenie.

    > Która
    > część? I przede wszystkim w naszym przypadku, czemu ratownik z
    > pobliskiego basenu jest osobą szczególnie bardziej zobowiązana, niż
    > pozostali kąpiący się na tym basenie - przykładowo. Bo jak celnie
    > zauważyłeś, tam nie ma nic o ratowniku, zatem przepis wszystkich po
    > równo dotyczy.

    Bo został wyznaczony przez tego co pomaga.
    Inna sytuacja - ktos ratuje zycie, w około tłum gapiów.
    Jezeli ten ratujacy mowi do jedengo z gapiów: bierz telefon, dzwon na
    pogotowie, podejdz do mnie z telefonem to ten gapiu staje sie zobowiazany
    pomoc. Zostały mu powierzone zadania i nie jest juz jednem z tysiecy
    tylko jest jednym, jedynym, wyznaczonym.

    > Po za tym to przestępstwo umyślne. A zatem ratownik albo musi
    > wiedzieć, że ofiara znajduje się w stanie zagrożenia życia /
    > zdrowia, al;bo co najmniej się na to godzić. Druga część byłaby
    > jeszcze może do przeforsowania, gdyby nie zacytowany przez Ciebie
    > §2. Tam powołanych osób podobno było kilka, a i pogotowie jechało.

    Jezeli przyhodzi osoba i mowi ze jest zagrozenie zycia to ratownik wie ze
    jest zagrozenie zycia.
    Nie moze tego zweryfikowac bo zna tylko opis osoby.
    Ba, moze tylko podejrzewac, ze moze byc jeszcze gorzej bo osoba
    oceniajaca moze byc mało profesjonalna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."