  • Data: 2019-05-12 19:48:17
    Temat: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.05.2019 o 06:00, Shrek pisze:

    > § 1. Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym bezpośrednim
    > niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu nie
    > udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie lub innej osoby
    > na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    > § 2. Nie popełnia przestępstwa, kto nie udziela pomocy, do której jest
    > konieczne poddanie się zabiegowi lekarskiemu albo w warunkach, w których
    > możliwa jest niezwłoczna pomoc ze strony instytucji lub osoby do tego
    > powołanej.

> [...]

    Cytujesz ten artykuł bez zrozumienia jego treści. Już Cię pytałem, czy w
    takiej sytuacji ma biec cała ludzkość? Tylko jej część? Która część? I
    przede wszystkim w naszym przypadku, czemu ratownik z pobliskiego basenu
    jest osobą szczególnie bardziej zobowiązana, niż pozostali kąpiący się
    na tym basenie - przykładowo. Bo jak celnie zauważyłeś, tam nie ma nic o
    ratowniku, zatem przepis wszystkich po równo dotyczy.

    Po za tym to przestępstwo umyślne. A zatem ratownik albo musi wiedzieć,
    że ofiara znajduje się w stanie zagrożenia życia / zdrowia, al;bo co
    najmniej się na to godzić. Druga część byłaby jeszcze może do
    przeforsowania, gdyby nie zacytowany przez Ciebie §2. Tam powołanych
    osób podobno było kilka, a i pogotowie jechało.